Ble for øvrig også EBD på privatreiser.. Stadige tilbud på USA-destinasjoner i plus og diverse now-or-never-tilbud sørget for det med god margin. Om jeg rekvalifiserer får tiden vise, men Etiophian hjelper meg antakelig godt på vei..
Må være slitsomt å bli EBD på økonomibilletter i skandianavia/kortere turer i europa i alle fall. Jeg ligger på 50-70 økonomi-segmenter i året i skandinavia/europa og familien hadde nok ikke satt pris på om det ble 90+ Hvis Ethiopian går gjennom ligger jeg nok farlig nær EBD med den ene reisen der ... så da må man kanskje vurdere situasjonen
Jeg er, i likhet med @Are segment-EBD gjennom pendling. Definitivt mindre sexy enn å øse til seg et EBD gjennom et par eksklusive C-turer til fjerne verdensdeler, og antakeligvis også dyrere. Men fra august er pendlerlivet over for min del, og jeg skal aldri i verden igjen opptjene noen EBD. Jeg vil heller ha nesehårene trukket ut med tenger. Når jeg graces ned til EBG, skal jeg kaste EBD-kortet pokker i vold. Men akkurat den EBG-statusen kan være grei å beholde, litt avhengig av hvilke sprell Komiske Roald finner på med EB 3.0.
Henger meg på @Scandipendlers syn på EBD opptjent på pendlersegmenter. Det er ikke å anbefale. Jeg merker i grunnen ingen niks null og ingen differensiering mellom EBD og EBG, og når jeg en eller annen gang er ferdigpendlet er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å legge spesielt mange kalorier i å opptjene EBD på egenhånd. Gull derimot er nok kjekt å ha, men jeg ser ikke helt behovet for gull hvis man har et reisemønster som ikke klarer å generere sølv på egenhånd.
Løsningen her er enkel, hold pendler livet til man har råd til å fly C uansett hvor man skal. Det tror jeg er befriende ettersom man da slipper å tenke allianse, poeng og bookingklasse. Kjøp billett, fly. Så enkelt er det for folk flest For min del trives jeg med pendlerlivet og 100-150 segment i året, fordi jeg blir stressa når ingenting skjer.. Dårlig 8-16 kar jeg..
Pendling blir en del av hverdagen ... For egen del har jeg hatt gull/diamant siden 1996 (bortsett fra de årene Victor Norman mente Kjos burde få starthjelp) og har hatt TP siden 2003. Jeg har egentlig ikke merket forskjell på gull og diamant, kanskje jeg kommer til å merke det når jeg slutter å pendle og må sette meg i baksetet på flyene. Jeg kommer til å ha diamant til ut 2018 og "ramler" da ned til gull inntil de putter meg inn i ovnen ... håper jeg får glede av gullkortet når jeg får tid til å reise mer på privarturer ... Vet ikke om jeg kommer til å legge ekstra innsats for å få diamant ...det finnes jo andre flyselskaper også, jeg liker meg veldig godt hos Air France på Premium Economy.
Om ikke så lenge kommer friends&family prisene ut. (Hvis de kommer i det hele tatt i år da) Med de graps billige billettene så kan du fly langt og sope inn poeng for en billig penge. ....og få med opplevelser i samme slengen
Forskjell på EBG og EBD fra mitt perspektiv: - Courtesy Upgrades på longhaul funker som en kule (kun Go til Plus, dog) - Operational Upgrades tilbake på nivå med EBG "happy days" (2008-2011) - Enda ikke fått nei til å komme med tidligere fly (norsk innenriks) - 100% fornøyd med irrop-handling (det var jeg ikke som EBG) - Raskere kundeservice (epost, chat, tlf) - "Fri bar" i Go er morsomt ...og i sum utgjør det en forskjell når man flyr et tresifret antall segmenter per år. Er det verdt å bruke 50.000 kr på å dundre til AKL to helger på rad kun for EBD, når man ellers i året maks flyr 15-20 flyturer? Nei, men jeg dømmer heller ingen som gjør det Til de som har et reisebudsjett av et slikt kaliber, men ikke mye jobbreiser eller fritid, ville jeg anbefalt å slappe av, vær alliansefri og booke Business-billetter på de stadig hyppigere salgene. Mye bedre det enn å bli skuffet når VIP Plus billetter til HKG ikke får CU til Business...
Ååå-ååå, kjenner jeg fremdeles blir forbanna når jeg tenker på denne "gesten" fra Norman. Jeg byttet faktisk jobb mye pga dette. Jaja, nå tjener jeg nesten det samme, har MYE mer fritid og opptjener heller EBG/EBD stor sett på privatreiser. Kanskje ikke noe dårlig bytte likevel?
Tja... uten gesten fra Norman spørs det om Norwegian hadde blitt mer enn et vindpust og vi i Norge hadde fortsatt subsidiert SAS DK og SV. Kan ikke si jeg er lei meg for å ha sluppet det.
Det er mulig du har rett i det, men det virker i alle fall på meg som at DY klarer seg fint nå og jeg tror i motsetning til deg at de hadde eksistert i dag også, selv uten denne innblandingen fra Norman. Men så er jeg heller ikke noen økonom.
Helt enig med oppsummeringen til @ILS2 her. Slenger inn null årsavgift på Amex Plat som en grei fordel. Hadde ikke selv betalt ekstra for å fly meg opp til Diamant med få (10-20) reiser i året. Diamant er egentlig bare stas om man flyr mye. Fordelene kommer stort sett ikke til sitt rette før en flyr en del