Jeg skal ila. høsten ut på to long-haul reiser betalt av jobben. Bolaget har ikke dekning til noen av destinasjonene, så tanken er å forsøke å optimalisere reisene med en ST partner for å sikre god inngang av (level)points. Etter noe research har jeg forstått at dette er et lite «minefelt» hvor man fort, dersom man ikke har tungen rett i munnen, kan bli avspist med ingen eller svært få poeng selv med en betalt interkontinental reise i biz. Sitter fortsatt igjen med to spørsmål jeg håper noen vet/gidder å svare på: -AF selger en billettype de kaller «Business Standard». Vet noen hvilken fare class dette er? Evt. generelt tips for å finne fare class pre booking? -SAS sin «regnestreng» for kalkulasjon av poeng ved reiser med partnere er ikke akkurat intuitiv. Kan noen verifisere at dette er riktig forstått slik jeg har satt det opp i eksempelet under: Reise: 5000 miles Status: EBG Selskap: AF Reiseklasse: C Dette gir følgende regnestykke for bonuspoeng? 5000 x (1+1+(1x1,5))=17 500 På forhånd takk for hjelpen!
Har ikke tabellen foran meg, men pass på så du ikke forveksler reiseklasse med bestillingsklasse. Reiseklasse C kan være i bestillingsklasse O, Z, D, I etc og da er det enten 0, 25 eller 50% opptjening. Bestillingsklase C er full flex business som da er en jæ.... dyr billett.
Bookingklasse finner du her. Første bokstav indikerer bookingklasse. Tror også du kan roe nervene litt når det gjelder risiko for å ikke få poeng. De aller fleste betalte biz-billetter gir godt med poeng.
Takk for svar - fant det nå. Er ikke så meget urolig, men kjedelig å gå glipp av poeng bare fordi man ikke fulgte med i timen
Takk for dette! Greide ikke å finne denne informasjonen noe annet sted. Da tolker jeg det også som at det er veldig lite poeng å hente på de fleste intra-europeiske flighter med KLM/AF i økonomi? 20-25% av antall miles gir ikke stort å bygge status med...