Dubai

Tråd i 'Reisemål' startet av tommy777, 14. okt 2013.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

Løfter litt liv i en gammel tråd.

Skal til Dubai i Vinterferien. Hadde egentlig tenkt å bare booke airport transfer til og fra hotellet, men leker med tanken om å booke leiebil ifm Hertz sin kampanje nå får 10k poeng + 5k nivåpoeng. Ca 3000 kr. Tenkte da å bruke den kun til t/r hotellet, men da har vi jo muligheten til å gjøre noe annet også hvis vi vil. Hva vil airport transfer vanligvis koste? (Skal seff sjekke det ut) Går regnestykket opp til min fordel?

Bilen jeg ser på er en liten Corolla (rimeligst). Burde jeg satset på noe annet/større? Er de gode på upgrade i Dubai? Noen med erfaringer? Har Presidents Circle status.

Ellers tar jeg gjerne imot tips til Dubai og omegn for familie med små barn. Vi har små barn (5, 8 og 10), planlegger for det meste late dager ved stranda/bassenget. Dog har vi booket en ørken safari (kveld) og dagstur til Abu Dhabi. Kjører vi leiebil kan vi kanskje ordne dagstur til Abu Dhabi selv...?

Takknemlig for alle tips.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Uber fra Dubai Marina til DXB kostet 139 AED for to år siden.

DJasko liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    Transfer med Uber er overraskende dyrt i Dubai, veid opp mot alt annet.

Leiebil er ingen dum ide. Alt er lagt godt til rette for bilkjøring i emiratet, og parkering på hotellene er lett tilgjengelig også.

Enkelt og veldig praktisk med egen bil om man skal til Abu Dhabi på en utflukt ja. Drøy time å kjøre fra Dubai.

Hadde det vært meg, ville jeg brukt færre dager i Dubai og flere i Abu Dhabi - men det er jo en smakssak :)

DJasko liker dette
  4. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,845
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel careem som er tingen i Dubai? Mener vi betalte ca 100 AED fra flyplassen til starten av palm jumeirah nå sist. Uber skulle ha ca 40-50 AED mer

tobeornot999 and DJasko like this.
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips!

Da har jeg booket en passe stor bil,til en grei sum. Billigere enn vi hadde betalt dagstur til Abu Dhabi. Alt kan avbestilles uten kostnad, så får vi ta vurderingen når det nærmer seg. Tror likevel vi ender opp med bil, da det gir oss frihet hvis vi velger å gå for noen andre ting i tillegg.

Noen som har spist på Joe's Cafe Dubai med utsikt mot fonteneshow? Verdt det?

Del denne siden