Hei alle, Har vært ute av gamet en liten stund. Har booket BOO-BKK tur/retur i C. Er det uproblematisk å kansellere siste leg OSL-BOO, og dermed gjøre det til en "open jaw" reise? Reiserute er BOO-OSL-CDG-BKK / BKK-AMS-OSL-BOO. Eller er alternativet "no show" på siste leg fra OSL-BOO?
Kommer ann på: Hvis du reiser hjemreisen kun med håndbagasje, så ja, absolutt mulig. Eller hvis du flyr med ett seperat flyselskap som gjør at du må ta ut bagasjen og droppe det på beltet igjen så er det også mulig. Jeg hadde en flybillett til KTM ei gang via BKK, hvor jeg hoppet av i BKK for noen år siden, og det gikk fint. Ikke gjør det til en vane, men om du gjør det ei gang i skuddåret, så slipper du greit unna med det. Jeg reiste til bkk med kun håndbagasje, derfor gikk det
Du kan gjøre det med bagasje også. Mange gode grunner til å sjekke bagasjen bare halvveis. Si ved innsjekk at bagasjen kun skal sjekkes til OSL. På OSL er du hyggelig og forteller til sas at du ikke være med til BOO. K
Litt avhengig hvilke selskap du flyr med, så må du uansett ta ut og resjekke bagasjen på OSL. Se https://avinor.no/en/airport/oslo-airport/plan-your-trip/transfer/domestic-transfer Hvis du har en av de godkjente domestic transfer, så kan du likevel be om at bagasjen bare går til OSL fordi du skal prøve å hoppe på en tidligere eller senere flight. Som andre sier så er det fornuftig å si fra at man prøver på tidligere/senere flight når man går av i Oslo. Ellers blir navnet ditt ropt opp noen ganger over hele flyplassen
Selvfølgelig. Glemte å opplyse om selskap. Flyr SK BOO-OSL-CDG og AF CDG-BKK. På hjemturen er det KL BKK-AMS-OSL, og SK OSL-BOO. Det betyr vel at jeg må ta ut bagasjen på OSL uansett for toll, ikke sant? Og ja, jeg kommer selvfølgelig til å gi beskjed om at jeg ikke møter opp på siste flight hvis det blir slik.
AF og KLM ble nylig lagt til i connecting Norway. Så du må spesifikt be om at bagasjen ikke går hele veien.