DNB SAGA, Pros og Cons

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 26. jan 2018.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ja pleier å komme ca samme dag som fakturadato. Både de vanlige poengene og eventuelle level points dersom man har nådd en spend grense.

2. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Nivåpoengene og vanlige kan du styre ved å avtale forfall på mastercard regningen. Setter du 15. blir nivåpoeng og vanlige poeng "tilbakedatert" til forbruksperioden.

holmen liker dette
  3. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Det var ikke slik for meg med forfall 15..

4. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Rentebrevet fra DNB (Saga) har kommet i nettbanken hos meg nå. Mitt lån gikk ned med nøyaktig 0,25% automatisk, til 4,79% (nominell, rammelån).

Maggie and Cumulus like this.
  5. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,135
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk 5.04% nomiell, det blir 5.17% effektiv rente. Rammelån hos Nordea

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her. Nominell 4,79 og effektiv er 4,92. Sånt sett er jeg fornøyd.

Cumulus liker dette
  7. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Har DNB begynt å konkurrere på pris nå? Dette er da billigere enn de billigste rammelånene tilgjengelig?

Cumulus liker dette
  8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,073
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at dette gjelder fra om 2 mnd, på den tiden er DNB garantert dyrest igjen.

Teknolai liker dette
  9. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan bruke gratis Curve versjonen nå, og så bare oppgradere når du trenger å gjøre GBIT (Go Back In Time). Hvilket nivå du kjøper da bestemmer hvor mange transaksjoner du kan flytte og hvor langt tilbake i tid. Kan så si opp (nedgradere) med en gang, og bare ha betalt for én mnd.

Cumulus, holmen and DJasko like this.
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er et rammelån, ja.
    Jeg har tidligere i år vært veldig på DNB og prutet. Har et godt forhold til min rådgivern og får som regel gode vilkår.

Slik jeg har forstått det er rente litt som forsikring. Hvor mye risiko tar de og hvor lønnsomt er det. Jeg er, i motsetning til mange andre, strålende fornøyd med DNB siste 20 årene.

Teknolai, Cumulus and Maggie like this.
  11. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Høres ut som det kan være et bra triks. Være tydelig med egen rådgiver hver gang det er rentenedgang.

Hadde det slik en lengre periode med DNB selv, men på et tidspunkt gadd de ikke holde seg konkurransedyktige lenger.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir ingen rentenedgang i løpet av to måneder. Alle bankene har allerede satt ned rentene for nye kunder etter den som kom denne uka

Maggie liker dette
  13. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    En troverdig trussel om å bytte bank (gjerne med et skriftlig tilbud fra en annen bank el) kan ofte gjøre at kundebehandler/rådgiver finner noen prosenter til, som tidligere var helt umulig.

Samme med bredbånd, forsikring etc. Lojalitet straffes, alt er kamp om å kapre nye kunder. Først når det er reell fare for churn kommer eksisterende leverandør på banen.

EndreD and Teknolai like this.
  14. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo perfekt. Bruker jo egentlig curve med trekk mot saga allerede, kan jo bare sette det til å trekke mot visa (eller sas mc kanskje?) inntil videre og så kjøre GBIT 1. januar. Er det 3 måneder bakover man kan kjøre gbit?

15. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av hvilket nivå du oppgraderer til tror jeg man kan kjøre GBIT opp til 120 dager tilbake i tid.

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,561
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Gratis abo er 30 dager (eller en måned), også er det opptil 120 dager som du sier.

17. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet de er kjent for å være dyre men for meg er de rimelig konkurransedyktige nå med 4,79% på rammelån. De er derimot veldig lite konkurransedyktige på sparerente. Har hittil i år hatt 5.0% sparerente i snitt hos Storebrand (nå 4,8% på bundet, 4,5% på konto uten begrensninger, kan brukes som brukskonto).

Teknolai liker dette
  18. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Sendt deg om @Jon_Noj

19. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne tenkt meg å skaffe Saga, men er ikke kunde hos DNB fra før. Er det noen som vet om man først må bli kunde med f.eks Pluss-program og flytte over boliglånet før man kan søke Saga, eller går det an å hoppe rett på Saga om man lover å fikse lønnsinngang og boliglån såfort kontoene har blitt satt opp?

20. Storg

Storg Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Man kan bli SAGA kunde med engang. Jeg ble det i forbindelse med at jeg fikk lån.

steve0 liker dette

Del denne siden