DnB Saga MC med mastercard upgrade og Amex Platinum med plus points eller ikke?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av memzo94, 03. aug 2025.

1. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    DnB Saga MC med mastercard upgrade og Amex Platinum med plus points eller ikke?

Hva gir mest mening? Er det bedre å kansellere mastercard upgrade på dnb saga og gå for point plus eller beholde dnb saga mastercard upgrade og heller kjøre på med Amex platinum uten point plus?

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs på bruken din, så det kan du bare svare på selv.

Noen generelle punkter:
    -Amex Plat koster endel, og godtas ikke like mange steder som DnB MC
    -Amex har "gratis dining" inkludert og fri bruk av lounges. DnB har en liten kvote lounge besøk
    -Amex gir ganske lite poeng uten å kjøpe 4x multiplier (koster 100/mnd)
    -DnB gir kun poeng hos SAS. Med Amex kan du velge British Airways istedet, og fritt overføre poengene videre til Qatar, Finnair og andre.

Disclosure: selv har jeg Amex Plat, og DnB PB MC. Er veldig fornøyd med Amex kortet bla fordi jeg reiser masse, ikke er fan av SAS, og derfor har jeg heller kke kjøpt EB-tillegget til MC hos DnB.

3. memzo94

memzo94 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    Hva legger du i å reise masse?
    Med unntak av lounge og restaurant for 2 hvert år 6 ganger, er det noen andre eventer / aktiviteter som er verdt å ta i betrakting?

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    La oss si over 20 ganger i året one way, fra flyplasser med lounge. Så altså ikke i Norge, utenom OSL/SVG/BGO non-domestic. Flyr du mindre er det ofte like greit å kjøpe inngang gang for gang på de turene hvor du har nytte av det.

Andre eventer enn middagene er sjeldne. Men det dukket opp en Astrid S konsert nå nylig. Gratis for Amex plat medlemmer. Se egen tråd.

Del denne siden