Pass dere for engelsk kundeservice….. Kollega som på lillejulaften ringte inn for å høre om muligheter etter at TRD-SIN ble kansellert og AF flyttet han til ny utreise to dager etter opprinnelig reiseplan, som ikke han hadde akseptert enda (Booking som ble gjort for noen mnd siden, og var billettert t/r). Agenten sa at han kunne fly med VN istedenfor på hvilken dato som passet han, og han fikk bytte til MNL istedenfor SIN ettersom hjemreisen er fra MNL. Ja takk sa han, og etter litt venting på telefonen så la agenten bare på. I bookingen var da ingen av utreisen fikset på, mens returen som også var med AF MNL-CDG-OSL-TRD nå sto med CDG-OSL-TRD bare. Han ringte fortvilet inn igjen og kom til en ny engelsk agent. Nei den agenten kunne ikke se at det var noen retur på billetten her, men skulle sende til backoffice for å høre men at det kunne ta noen dager pga jul. Gjennom natten så fikk han ett varsel om endring i booking og nye billetter på mail. Da var utreisen med VN lagt til, og retur med kun CDG-OSL-TRD billettert. Utreisen med VN er også på kun 15t fra TRD med mellomlandinger i både AMS, FRA, HAN før MNL. Her har agenten bommet og lagt på HAN-MNL på feil dato, og den går før han i det hele tatt lander i HAN. Så nå sitter han med en helt ubrukelig booking både for utreise og hjemreise i februar/mars, helt fantastisk
Opplever at det er utrolig mye "tull" rundt dette hos SAS akkurat nå. Jeg fant business på feeder som var booket i økonomi på en reise til Bali i januar 26. Agenten la inn flyvningen, og sendte den backoffice til billettering. Noen dager senere ringer det en svensk agent og forteller meg at dette ville føre til en økning i bonus trekk på 2500 poeng. Etter litt diskusjon så kastet jeg inn håndkleet og aksepterte dette. Nok en halvtime senere ringer samme agent opp på nytt og forteller at back office hadde avslått oppgraderingen og at billetten ville bli satt til bake til økonomi. På veien ble ble de reserverte setene våre ved nødutgang borte og med nye regler må jeg nå betale kr 309 for å booke disse. Sendte en email til gullmailen. Svaret fra dem var bare GPP. De ville tydeligvis ikke ta stilling eller hjelpe.Jeg er jo ganske forbannet over dette, men innser at økonomi fra AMS-OSL er et I-lands problem...
Selv opplever jeg også at gullmail er blitt utrolig unyttig. Får svar ganske fort, men uten fornuftig innhold. Samtidig som jeg leser på IF at EBD er fornøyd med å få de beste agentene som løser og ordner ting. Helt fair det, men EBG er jo også temmelig frequent travellers. Har SAS, som ofte før, "forbedret" ved å ta de beste agentene og gjøre dem til elite team som kun svarer EBD? Hvor forbedringen består i at EBG får de "dårligere" agentene, som kanskje er felles for EBG og alle andre, med null fullmakter til å fikse? Veldig dumt av dem i så fall og veldig lite Janne Carlzon, hvor varemerket var å empower'e medarbeidere opp til en grense for å gjøre kunder fornøyde.