Jeg booket KQ til CPT for 2 pax i starten av oktober. Reiser i midten av september. Fulgte med i 2-3 uker og booket så fort jeg fant t/r fra AMS til CDG. La på OSL-AMS og CDG-OSL i etterkant.
Ja, og det er det som er så provoserende. Dårligere tilgjengelighet enn før, gebyrer for endring og avbestilling og et slipp av billetter som fremstår veldig bevisst i fht mulighet for t/r.
Det samme gjelder mulighetene for å bestille gjennomgående Skyteam business billetter fra OSL på nett uten gebyr. De reisene er i praksis ikke eksisterende er min opplevelse. Når det da koster så mye å endre/legge til retur så blir dagens markedsføring og betingelser på grensen til lureri. Men, det har gjennom de siste 20 årene vært fantastisk morro å være bonusjeger. Har hatt noen fantastiske turer over hele verden i business til "gi bort priser" skaffet hovedsaklig ved å betale med kredittkort. Hva er det man sier, det har kanskje vært for godt til å være sant?
Jeg og så de, derfor mitt innlegg. For oss er september ikke mulig/interessant, og jeg tenkte at tilgjengelighet ville finnes også for november senere. But no...
Det stemmer at det koster 750 for å legge på retur på ST bonusreise eller endre fra eco til biz? Så vanskelig som det er å finne billetter nå, må man nesten bare booke utreise når den dukker opp og legge til retur senere. Kan ikke vente 2 uker på at returen skal dukke opp, for da er utreisen garantert borte.
Stemmer. Alle endringer som ikke er å legge til tilslutning til hub'ene er 750,- for ST-reiser. Til eksotiske destinasjoner vil jeg si den nye normalen er å først booke én vei, for så å endre. Vi er 4, så det blir jo litt avgifter på dette til slutt.
Ja, vi er 3 så blir jo både dyrere og vanskeligere å finne billetter. Kjenner at det var litt enklere når man bare var 2 voksne, og 2 voksne og barn under 2 år Vi tenker oss til Florida igjen, og tror vår beste sjanse for å få alle i C er med Virgin fra LHR. Men jokeren her er jo å finne feeder til LHR. Det er helt avgjørende. Skatter og avgifter på 1225 EUR (!!!) for 3 pax
Ja, erfaringsmessig dukker det opp. Jeg fant igår i skoleferien neste sommer, og har sett at award-inventory hos SAS endrer seg daglig, så man bør jo sjekke relativt hyppig, samt åpenbart være åpen for feeders i økonomi.
Jeg har en CT-booking hvor jeg nylig la til infant (og på 4 andre bookinger). Jeg ba de kopiere mitt etternavn fra min EB-profil for å unngå stavefeil per telefon. De klarte riktig på 4 av 5 men selvsagt ikke på CT-booking hvor de glemte første bokstav i etternavn. Jeg ringte de opp igjen flere ganger men ingen kunne svare meg på hva som hadde skjedd. En agent ringte meg dagen etter for å forklare at jeg ikke trenger å være bekymret fordi han har lagt til en remark i noe travel documents som bare kan sees av gate agent og lignende personell. Agenten forsikret meg om at reisen blir uproblematisk. Noen andre som har vært borti lignende situasjon? Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke de heller bare kan endre navnet på infant.
Nå stiller jeg kanskje et dumt spørsmål, men jeg har SkyTeam Elite Plus via Lotusmiles Platinum. Spørsmålet gjelder en reise fra BKK til OSL via AMS med KLM hele veien. Kan noen bekrefte om jeg har ett ekstra kolli i tillegg til én innsjekket bagasje inkludert med award-economy-billett booket på en partnerreise med SAS? Jeg har stort behov for den andre kofferten.
For å få Skyteamfordeler på SAS, må du ihvertfall få endret bonusnummer på billetten din. Regner med det er Eurobonusnummeret ditt som ligger inne siden du har booket partner. Det må du da endre til FlyingBlue (regner med det er der du har Elite+ )
Om et noen dager har jeg en liten business bonusreise fra LHR - OSL med samboeren. Vil jeg kunne dra nytte av Diamant-fordelen å bytte til en tidligere/senere avreise samme dag via appen eller nettsiden for oss begge? Hun har gull, og er usikker på om min status "dekker" begge mtp den fordelen. Jeg gjorde bookingen.
Er det noen som har gode tips til å få til en dobbel åpen jaw på allerede bestilt CT? Ønsker å endre på returen. Har RUN som ankomst på Tur og avgang på retur. Ønsker å endre retur til MRU.
Fly med lokalfly fra MRU til RUN og fly med det planlagte flyet på returen. Litt avhengig av når du skal reise så er en t/r reise RUN-MRU-RUN til 2-3000 kr/pers det beste du kan prøve.
Det er den opprinnelige planen, men sparer en del på å fly til Europa fra MRU framfor RUN i mitt tilfelle.
De eneste det ser ut til å finne bonusbilletter til og fra MRU er med Kenya Airways via NBO fra AMS, CDG og LON