Diskusjon om CT flyvninger eller andre poengreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av artanis, 14. des 2020.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,828
    Bonuspoeng:
    183
    Gitt hva som har blitt booket opp gjennom årene så er ikke det veldig grensesprengende.
    Så mye enkelte klager og offer seg over manglende tilgjengelighet til typ BKK så burde det være noe mange strekker seg etter.

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har i økende grad gått over til å booke revenue økonomi i stedet for kronglete business når jeg reiser alene. Reiser man derimot sammen med mindre reisevante kan det være spennende å gjøre lounge safari til en del av reisen.

Ifm et jobbprosjekt har jeg booket endel intra-asia revenue for gruppe og her er Skyteam overraskende svak ift *A, med få direkteforbindelser. Mye må gå via Vietnam.

Rapolo, themichael, Spielhaug and 2 others like this.
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    626
    Bonuspoeng:
    93
    Litt perifert - men jeg ble for litt siden møtt med en "Takk for at du er premium-kunde"-hilsen, og gitt inntrykk av litt kortere kø på tlf. Den meldingen får jeg ikke lenger, selv om statusen er uendret - har bare SAS lagt om litt på telefoni-siden?

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Det har vært diskutert i en annen tråd så legg gjerne inn dine erfaringer der. Skal oppdatere for meg også. https://insideflyer.no/forums/threads/opplever-dere-noen-diamant-service.3591/page-190

Bettan liker dette
  5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,811
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har helt motsatt erfaring. Mindre reisevante vil bare frem på minst mulig tid. Selv kan jeg gjerne ta både en og to (og tre) omveier :p

6. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer helt an på hvordan man selger opplevelsen inn ;)

7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,828
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker disse menneskene ikkje har vært på TK-loungen i IST, VS-loungen på LHR, FCT i FRA, AF-loungen på 2F på CDG, The Loft etc.

8. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    3722/2 = 1861 per person ;) Fortsatt litt høyere, er nok vedtatt økning noen steder for neste år siden september.

Edit: Bruk denne tråden til spørsmål om vellykkede bookinger.

leeds1979 liker dette
  9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo lavere skatter for deg siden ditt screenshot er for 2 personer og posten du quoter viser til avgifter på 1523+450 per person = 3946kr for 2

EDIT: ser at screenshotet også viser avgifter i SEK. Det gjør vel at du kommer litt dyrere ut enn 3946, men ikke så mye

Shyneno and leeds1979 like this.
  10. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,816
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for gode svar.
    Ser jeg blandet litt her:confused:
    Hadde også åpen en fane med flights til Jamaica, og gikk litt i surr…

11. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,097
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en bonusreise til sommeren med en CT som går ut ved nyttår. Vil det være noe problem å endre navn (altså ny passasjer) på billetten etter nyttår - når CTen har gått ut?

12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror at du vil få store problemer med å få endret navn på bonusbilletter både før og etter nyttår.

13. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,097
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, bare SAS det går med altså. :(

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,863
    Bonuspoeng:
    183
    Nok et eksempel - ledig omtrent hver dag fra CPH-ORD på utreise, 0 tilgjengelighet på retur uansett klasse... upload_2025-12-10_11-56-30.png

Leon and Insomnia4u like this.
  15. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Verd et forskningsprosjekt innen statistikk. Samme med sommeren jeg ser på. Masse ledig fra hubene akkurat de dagene det ikke er feeder. Veldig lite de dagene det er feeder.

Jeanette liker dette
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,863
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det er merkelig at ikke flere reagerer på dette. SAS gjør det omtrent umulig å få bestilt noe, og i motsetning til før når endring og kansellering av bonusbilletter var gratis, er det ikke bare å bestille heller og satse på at det kommer retur. Kjipt med 750 i gebyr per pers gang på gang.

magnusant and Insomnia4u like this.
  17. jesen

jesen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg har et dumt spørsmål :)
    Når jeg sjekker awardfares finner jeg tur til destinasjon, men hvordan funker det med retur? Jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg for mye inn i dette dessverre. Går det en egen ct til dette, må jeg betale ekstra e.l. for dette? (gjelder bonustur)

18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,863
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bruke CT på enveisreiser eller returreiser. Det blir opp til deg. Men bestiller du enveisreiser må du ha en CT pr reise. Bestiller du returreise bruker du bare 1 CT. Du kan også bestille en enveisreise, og så legge til retur senere når den evt dukker opp. Da bruker du også kun 1 CT.

jesen liker dette
  19. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Det var mye diskusjon (og håp?) om at disse gebyrene ville føre til bedre tilgjengelighet. Kan ikke se at det har hatt noen effekt i det hele tatt. Antallet bonusseter er vel heller betydelig lavere nå.

20. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tenkte å bestille reise til Sør-Afrika neste høst. Det har jo gjennomgående vært god tilgjengelighet hos KQ frem til nå. Når er det nada i biz i hele oktober og november. Fant noe i januar. Det begynner som flere nevner å bli ekstremt vanskelig å finne bonusbilletter til interessante destinasjoner for to personer i C. Har to ubrukte CT og har nå avbestilt Amex Elite kortet.

Last edited: 10. des 2025 kl 18:24
    testflyver liker dette

Del denne siden