Ikke så særlig tungstartet dag i dag. Ingen sort røyk. Ingen hosting og harking. Ser ut til å kunne bli en god dag! Første kaffekopp inntas i dette øyeblikk og små rutinemessige oppgaver er utført allerede. Var ganske tett tåke da jeg våknet kl 0530 - typisk høsten her på innlandet. Men dette klarnet opp. Nå er hodet også klarnet opp, så da blir det en kopp kaffe til så får vi se. Kjøring til Ski og så tog til Oslo for en dag på Oslo-kontor. Jeg skal kjøpe vinskap. Noen som har gode erfaringer med Mquvee? Jeg planlegger å kjøpe via Elkjøp (kan visst bruke Amex der) og de selger via Lind & søn. Finn har noen demo / b-vare uten emb også. Mulig jeg er miljøvennlig og kjøper derfra, men da blir det jo ikke Amex. Vinskap er jo en ting man gjerne vil ha ganske så mint condition om det skal stå i stua, så det blir jo klart et som ikke har kosmetiske skader (bare kompressor som ikke funker, neida..hehe) https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=wineexpert&sort=PRICE_DESC
God onsdag ! Det nærmer seg heimreise og det ser ut som om Vikafjellet og øvrige veier forblir åpen, sjølv etter heftig regnfall Sparer seg fort nokre timer på å sleppe kjøre rundt
God morgen fra hq. 4 forsøk i går på få flyttet Tokyo reisen uten resultat Bestilte meg en Svalbard tur som plaster på såret til Desember. Men da er det som jeg leser stokk mørkt! Hmmm, må undersøke litt mer om det blir tur da. Ha en fin dag alle IF-ere
God morgen fra Sølvbyen. Klarvær og grei temperatur. Må teste ut den elektriske bølgen og se om batteridrift egentlig er noe å satse på! Så i ettermiddag blir det prøvetur til hytta for å sjekke ut en potensiell kandidat. Der er minst to kandidater til, så dette kommer til å ta tid. Men morroa er vel mens man flørter og ikke har bestemt seg? Ha en gnistrende fin dag!
God morgen fra kontoret i Sandefjord! Nå begynner jeg å bli gammel. Både ryggen og kneet krangler .. Må begynne å skjerpe meg for å ta vare på dette gamle dråget, hvis jeg ikke skal bli sengeliggende snart .. Ja, ja: T-30 Liverpool - City T-43 Vietnam T-57 F1 Interlagos
God morgen fra hovedsete alle kvinns og manns. 2,5 mnd til CUN via IST, blir litt Tattinger på veien antar jeg. Det gledes, men mye vann som skal under broen før det. Starter allerede i dag, så bare å brette opp ermene.
God morgen fra Jessheim Her er ukas utskeielser på reisefronten allerede unnagjort med en tur til Sarpsborg i går. Vi tar det pent og forsiktig . Klarte faktisk i går å grave fram en billett i Biz med UA til Bostin i april (via LHR). Det har sett mørkt ut lenge, men nå dukket den plutselig opp. Bare bak i bussen hjem riktignok, men håper det dukker opp noe senere. Ser ut til at det blir B767 bort, og det er jaggu lenge siden jeg satte fot i en av de maskinene. Må ha vært BOM-VIE med OS i 2007 eller deromkring. Er ellers i ferd med å vurdere alle gode råd jeg har fått ifbm overnatting i området. Ser ut til at vi skal få lufta oss litt i løpet av høsten T-10 Berlin, DY T-32 Chicago, SAS Biz T-60 NY, TAP Biz Ha en strålende en!
Morn fra godstolen. Feberen begynner å gi seg og erstattes med reisefeber. Ting kan være verre. Ha en sykdomsfri dag dere
Morn fra et regntungt vestland. Nå skal det jobbes for å ta igjen gjennomsnittet på både nedbør og temperatur! Sliter med uregjerlig mage for tiden, så har tatt det ekstreme valget å droppe morgenkaffe til fordel for te. «Early grey» som det het i mine yngre dager. Foreløpig ingen endring. Ha en bedre en.
Husk at vinskap bråker en del så støy er også en viktig parameter når det skal stå i stua. Motoren i et vinskap går mer enn motoren i et kjøleskap ettersom vinskaet forsøker å holde mer stabil temperatur enn det som er nødvendig i kjøleskapet.
God formiddag fra Porsgrunn. Fint vær i dag her. Det blir å "rigge" ned plattingen i dag. Grill, parasoll, stoler, bord og gressklipper skal inn i uteboden. Snøfreser settes tilgjengelig T-20 CPH- LAX-LAS T-130 ARN-ADD-SEZ Ha en ryddig dag
Valget falt på dette. Ha en vinfylt dag: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vinskap/frittstaende-vinskap-wineexpert-24-stainless/151641
Samtidig tilstreber produsentene av vinskap fullstendig vibrasjonsfri drift fordi vin skal ha ro. Dette gjør at lyden er lavere enn et kjøleskap av samme størrelse. Mitt første vinskap hørte vi ikke, med det var lite. Da vi tredoblet størrelsen merket vi at vinskapet gikk.
God morgen fra østkysten, klokken er litt over 06 og første Friele kopp nytes på terrassen sammen med en krimbok og IF .. Her er det 23 grader på morgenkvisten! Godt det er helg
DNB sitt supertilbud i morgen gir 20% på Vinskap.no som selger Temptech, og de er vel kjent for å lage solide greier og har bredt utvalg i ulike størrelser. Sikkert verdt en titt om budsjettet ikke er helt fast.
Morning fra CPH Eventyr Lounge. 2 flygninger er gjennomført allerede, nå står bare de lange strekkene for tur. Først med Thai til Bangkok, så videre til Bali
God formiddag fra hjemmekontoret! En snartur hjemom for å pakke litt (ehh.. jobbe!) og vaske litt klær, for avreise mot storbyen igjen, og langhelg med litt god mat. Har fått booket om leiebil i LA i desember på morgenkvisten, da SAS endret på reisetidene våre, og vi trengte bil en dag ekstra. Ble 500 kr billigere å legge på en dag til. Nå må jeg bare booke om hotellet. Ingen vits å bo på et hotell nærme flyplassen siste natten, når flyet ikke går før langt utpå ettermiddagen. Ha en deilig lillelørdag!
God ettermiddag! Her er det snart ferie, og man kjenner det meget godt Hva tror vi om dette? Vil de komme til å gå for innland i NO?