Curve-tråden

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av chudtwa, 13. okt 2018.

1. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er så gammel i gamet, at jeg har gratis utgaven av Pro da jeg betalte engangsbeløp for Curve Black tilbake i gamle dager...

Mistenker at det er et eller annet som har skjedd i en av oppdateringene deres, da jeg alltid har hatt rikelig med spend-limit.

Har sendt chat til Curve, så får vi se hva som skjer, grense på 1700-ish per 365 dager er ikke direkte brukbart med tanke på reising...
    Akkurat nå har jeg brukt 10000NOK av 1700NOK tilgjengelig for perioden på 365 dager...
    Har en liten mistanke om at det er en valuta-feil ute og går en plass...

2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Samme skjedde med meg tidligere i år, en gang etter jeg endret fra Black til Free. 1725 kr både på dag, 30dgr og 365dgr. Sendte chat og 5 min senere var det økt til 82500kr per dag ;)

NorFlight liker dette
  3. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Da løser det seg nok, fikk beskjed om at det var opp til 2 døgn behandlingstid, men tipper det er ok i morgen.

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,667
    Bonuspoeng:
    113
    Etter en purring på mail, er man nå OK igjen.

De svarte på mail etter "5 minutter", mens de enda ikke har svart på chat'en jeg la inn på lørdagskveld.

Fikk beskjed om at det var behov for verifikasjon av ID som hadde redusert grensene til 1725NOK. Litt merkelig all den tid jeg måtte verifisere ID senest i høst, men de kunne benytte samme verifikasjon som da så den ble manuelt godkjent og grensene hevet til 82500kr.

Nordlands and Spielhaug like this.
  5. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,271
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvordan det er med GBIT og oppgradering av konto om dagen? Får man umiddelbar tilgang til GBIT opp til 90 dager før oppgraderingstidspunktet, eller må man allerede være oppgradert i det opprinnelige transaksjonstidspunkt for å kunne GBIT’e?

Driver å planlegger litt spend som jeg gjerne kunne tenkt meg på neste års inntjening av statuspoeng gjennom SAGA.

Cumulus liker dette
  6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det funka i hvert fall sånn på starten av året, og har ikke hørt noe om at de har endret på dette. Det står vel også om du går inn på en 30-120 dager gammel transaksjon "upgrade to GBIT on this transaction" eller noe lignende, så må da anta at det fungerer å gjøre nettopp det :D

steve0 liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som har vært borte i at Curve kortet har blitt "usynlig" sperret? Det står ingenting i appen om at det er sperret, men jeg får ikke brukt kortet i butikk, på nett eller får lagt det til i Google Wallet. Betaling kommer ikke engang så langt at saldo på det underliggende kortet sjekkes. På nett så stopper det der man vanlig ville fått Mastercard-autentisering og må godkjenne transaksjonen i curve-appen.

Litt irriterende siden jeg har DnB Saga under bestilling og tenkte jeg skulle legge forbruket over på Curve i mellomtiden og flytte det når kortet dukker opp i posten. Jeg har registrert sak hos Curve kundeservice, men de er notorisk trege og det vil mest sannsynlig ta mer tid enn å vente på at kortet dukker opp :rolleyes:

EDIT: Det løste seg faktisk ved at så fort Saga Mastercard ble sendt til produksjon så kunne jeg legge det til i Google Wallet fra DnB-appen. Da kan Curve seile sin egen sjø :p

Last edited: 07. okt 2025
  8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,271
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet ikke om de er fremdeles like treigt som for noen år siden - jeg måtte ta kontakt for KYC-verifisering i går da kontoen min hadde fått ubrukelig lav grense, og fikk dem til å svare på epost to ganger i løpet av et døgn.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble eskalert i løpet av ett virkedøgn, men fikk mail om at andrelinje har lang behandlingstid. Dette var fredag da, så det har ikke gått så veldig lang tid enda.

10. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Holdt nesten på til å bli "svindlet" for over 2000 kr av Curve. Hadde fått drøye 3000 kr i refund på et kjøp som ble overført til Curve Cash i stedet for tilbake på kortet. Har satt opp automatisk bruk av Curve Cash, og de første beløpene gikk som vanlig. Så ble Curve brukt på en bensinstasjon der de reserverte 2500 kr, noe som akkurat ikke var nok til å bli dekket av det resterende beløpet på Curve Cash. Men i stedet for at Curve da brukte det vanlige kortet i stedet, så hadde kjøpet blitt avvist. Da har samtidig det beløpet blitt fjernet fra Curve Cash av en eller annen grunn (var ingen spor av noe i historikken). Dette skjedde for et halvt år siden, og det var bare tilfeldig at jeg så det da jeg scrollet meg gjennom historikken for noen dager siden. Kundeservice fikk fikset det raskt etter at de så hva som hadde skjedd, men likevel litt urovekkende at noe slikt kan skje uten at det plukkes opp.

11. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Tenker jeg bare må høre her med dere guruer.

DnB hadde dobbel poeng nå 1-8. oktober.
    Er det mulig å få kjøpe noe nå i dag for så å flytte transaksjonen til tidligere på samme kort, eller burde jeg nå bruke først et annet kort for så å flytte det tilbake til DnB kortet i tid?

På forhånd takk for hjelp!

12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Om du flytter så får transaksjonen ny dato med dagens dato, så dette trikset ditt funker ikke dessverre.

Nordlands and AirMags like this.
  13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Og idag fikk jeg endelig svar og de har låst opp kortet. Det tok altså over en måned.. Håper ikke det er tilsvarende kundeservice for betalende kunder. Isåfall hadde jeg sagt opp kortet tror jeg.

Del denne siden