CT - Hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 08. sept 2017.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo rimelig mange alternativer når det gjelder varme destinasjoner som er en leg unna Bangkok: Phuket, Bali, Manilla Fillipinene, Hanoi Taiwan, Singapore (Mange paradisøyer bare en liten båttur fra Singapore) osv.

Madamen har mer og mer lyst til Mecixo (Cancun/Playa del Carmen), men jeg ser det er rimelig håpløst å finne first billetter fra europa til Usa som man må via. Fant first class billetter fra FRA til ICn og first fra ICN til LAX og business til Cancun fra LAX. Dette hadde jo vært perfekt, men slik jeg forstår er ikke dette lovlig. Er det noen som har noe ntips til ruter for å komme seg til Cancun før jul med en reise hver vei i first?

2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,719
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan fly med Lufthansa F til Washington for eksempel, og United til Cancun - eller så pleier det å være godt med tilgjengelighet på FRA-MEX 2 uker før avreise. Så booker du noe lokalt der nede...

Skjermbilde 2017-09-10 kl. 15.36.13.png

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativet er lete etter retur flight med United fra en eller annen plass . Booke den med C på utreise. Håpe at de slippes billetter hos Lufthansa nå turen nærmer seg. Eventuelt korte ned turen med noen dager om det slippes billetter på returen. Jeg hadde nå gått for forslaget jeg sendte deg i går. Det er dette som er bakdelen med å få reisene til en brøkdel av prisen. Ikke alltid man får den reisen man vil.

4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan tjener man opp en CT?

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    100 000 i omsetning på et Amex kort i løp av et kalender år 1.1-31.12 Det er kun platinum kortet som gir deg mulighet til å bruke den på annet en SAS.

6. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet om Lufthansa sin nye rute fra Frankfurt til Seoul med 747 blir uten first class seter? Kan virke sånn på seatguru.

7. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er i litt samme situasjon, og håper noen kunne hjulpet litt konkret. Målet er varm destinasjon for meg og samboeren i sør/øst-Asia på first. Har rundt 220 000 poeng og CT. Avreise fra Oslo. Er dessverre litt låst på datoer: Avreise tidligst mandag 5. februar 2018, retur senest søndag 18. februar, men helst lørdag 17. februar.

Det ideelle hadde vært å få 23 timer stopover i f eks. Tokyo på vei nedover, og mer direkte hjemover. Kan tenke meg Krabi, evt. Bali hvis noen kan fjerne frykten min for mye regn der i februar..! :p
    På forhånd takk for hjelpen! :)

Last edited: 11. sept 2017
  8. steinaraa

steinaraa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    48
    Fyrte i vei et tips til deg på PM - ta en titt på det til morgenkaffen, kjør en kjapp vokalsjekk, repeter noen estiske fremmedord og ring 64 81 60 99 når de åpner. Skyt først og tenk etterpå!

alfrednobel, DanH and Upsaker like this.
  9. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen,

Betyr det da at hvis du har 100 000 poeng og CT så kan du da få 2 billetter for "1" i business classen? eller må man ha 200 000 poeng og deretter bruke CT ?

Takk

10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Med SAS ja.

CT gir deg 50% rabatt på en reise med 1 eller 2 personer :)

11. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Har du noen peiling om noen som selger CT eller ikke har bruk for dem?

12. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Alt kan kjøpes.
    Spørsmålet er hva man vil betale..
    Jeg kan selge CT til hvor som helst i hvilken som helst klasse til rett pris...

Husk at CT er knyttet til en konto... Må bookes med poeng fra "eier" av CT..

13. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    Okei, høres bra ut det egentlig. Men si da, jeg overfører 100 000 poeng til deg, og som du sier har "1" CT til overs som du ikke har behov for, da kan du egentlig bestille for meg en reise for 2 personer? så sier du da bare hvor mye du skal ha for det?

14. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Enhver kan bestille til hvem som helst med CT.
    Overføring av poeng er dyrt.

Og skal jeg selge min CT skulle jeg hatt 39 000 kr for den og poengene. Da legger jeg på Ares berømte bonus-rådgivning i tillegg. Men det er sikkert noen som selger billigere..

Fredrik81 liker dette
  15. WilliamGjersvik

WilliamGjersvik Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Hei!

180k poeng oppspart og en Platinum CT Ticket, tikker inn poeng jevnt og trutt og regner med å oppnå det som trengs innen kort tid.

Planen er first class etterfulgt av skiferie i Whistler, hva er beste routingen man kan oppnå hit for å få mest ut av First Class hos diverse selskaper. Hvor lenge må jeg forvente å lete etter billetter på denne reisen for å finne noe som passer? Kan være rimelig fleksibel +-2 uker rundt de fleste ferietider.

God kveld!

16. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen F til Canada.
    Må fly til et eller annet sted i USA og videre derfra til Vancouver.

Søk tar mye mer tid en du tror :)
    20 timer vil jeg gjette på alt i alt.. minst..

17. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,974
    Bonuspoeng:
    113
    39 000kr kompis er jo mer eller mindre det samme som 2 billetter i business til sydney f.eks, og 2 gullkort i retur ved ankomst til Norge, du syns ikke det er for mye?

18. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg synes dette er en av de mer fornuftige prisene på CT jeg har sett. Ikke at jeg ville solgt min, har større glede av å reise selv.

Stuttfeiten and Sjefen1234 like this.
  19. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hva koster F da? ;)
    Tar man utgangspunkt i F til Asia er det 380 k poeng for to. Det er bortimot 30kkr i trumf og 8kkr i avgifter.
    Derfor prisen er som den er.
    Forøvrig, er vel ikke konsekvent at man får tur til Sydney for 20k i C? Og i alle fall ikke med så fleksible regler som med poeng.. :)

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    I second that.

Del denne siden