CT - Hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 08. sept 2017.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg fått skrapet sammen 190000 poeng og har en CT tilgjengelig så da får jeg forhåpentlig vis endelig oppfylt min drøm om å få fly i den helligste klasse:)

Jeg har tenkt å kombinere denne flyturen med en fin tur for meg og min samboer. Reisemål er ikke 100% bestemt enda, men vi har sett for oss Cancun eller noen reisemål i Asia som Phuket eller Bali. Men andre reisemål er absolutt aktuelle så lenge vi får en fin tur i first class.

Som sagt så har vi aldri flydd verken business eller første klasse,f aktisk aldri pluss eller premium for den saks skyld, og jeg tviler på at vi får sjansen igjen, hvert fall blir det lenge til. Så det er veldig viktig for meg at dette blir et meget bra opplegg slik at vi får mest ut av min CT og mest mulig ut av flyturen med tanke på første klasse og det som er inkludert der.

Jeg har sett en del i det siste på både flyselskap og flytyper og har vel landet på at jeg har meget lyst til å prøve ut Lufthansa. Kunne gjerne ha tenkt å kombinere med et annet flyselskap, men det er ikke like viktig hvilket dette er, men gjerne Thai. Når det gjelder aktuelle flytyper står A380-800 samt 747-8i høyt på ønskelista.

Det hadde også vært kjekt å kunne fått opplevd FCL/FCT i Frankfurt, har hørt det er rimelig luksus. Men Munchen også har vel også en brukbar lounge;-)

Kunne gått tenkt meg en flyvning på minst 10 timer i første klasse, gjerne lengre, og en av turene, om ikke begge hadde vært flott og fått til som en nattflyvning som starter på kvelden. Da får vi prøve alt, både sittende i sete samt prøve å få noen få timer søvn.

Er det noen som har tips/kommentarer til denne turen hadde jeg satt stor pris på det. Evt strekninger som er lettere å få taki first på har jeg ikke peiling på. Har vært inne på united.com, men ser det er ikke så mye ledig... Så gjerne kom med noen fine leg til meg:) Reiseperiode kan være fra midten av november til midten av april og vi vil være 14 dager borte pluss tiden det tar å fly tur/retur.

Håper på tilbakemelding!!!

2. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bor forresten i Kristiansund så det hadde vært kjekt om CT hadde startet her, men jeg vet ikke om det vanskeliggjør turen med tanke på antall strekninger?

3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du vil prøve å få til 4 leg i F til Asia så er HKG/TYO/ICN eventuelt BKK/SIN om du flyr via de tre andre. Det hjelper også å ha fleksible reiseplaner og booke turen selv om den ikke er perfekt og booke om når det åpnes for et bedre alternativ. Du bør også være åpen for å starte reisen ut fra OSL/CPH/ARN når du søker opp alternativ.

4. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan du fort ende opp med å bruke 6 av 8 leg for å komme deg til f.eks FRA/MUC/CDG og da ender du opp med maks to leg i F. Du kan også være heldig, men når man kan fly innenlands for tusenlappen så er de gøyere å fly 5-10timer buisness i andre enden av turen .

5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Viktig poeng.
    Det er kjedelig sånn sett å bo "utilgjengelig".
    Jeg anbefaler å starte søkingen på den vanskeligste ruten og bygge ferien derfra.
    Du må nok regne med 50+ timers søking for å finne den optimale ruten. (Min feire i fjor sommer kostet meg nok 100+).

6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,719
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt over, kan det være en idé å starte din CT i Oslo. Dette gir deg bedre fleksibilitet når du skal booke billettene dine.

for eksempel

OSL-FRA-PEK-SIN-DPS
    DPS-SIN-BKK-CDG-OSL

Med Lufthansa F til Beijing, Singapore Airlines C til Singa og videre til Bali.
    Tilbake med Singapore Airlines C til SIN, Thai C til Bangkok og Thai F til Paris.
    Denne bør være rimelig enkel, da alle rutene somregel har god tilgjengelighet. SQ fra Beijing til Singapore åpner faktisk biz på Boeing 777-300, noe som er rimelig sjelden.

Book Air China til Beijing i første omgang, og endre denne til Lufthansa 14 dager før.

DanH, Markal and Xflipper like this.
  7. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Da vi var på Bali fløy vi TRD-CPH-CDG-BKK-DPS nedover. First med Thai fra Paris til Bangkok, business videre til Bali.
    Hjem var det DPS-BKK-MXP-CPH-TRD. First med Thai fra Bangkok til Milano.
    Det var vår første F tur og var sånn sett glimrende. Passe med flyging og et døgn i Paris nedover og Milano hjem igjen.

Det er også mulig å ta mer omfattende rutinger via Seoul, Tokyo, singapore osv som beskrevet over. Er nesten bare fantasien som setter grenser.

Fredrik81 liker dette
  8. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar så langt. Ser at dette kan bli en utfordring med tanke på å hole tunga rett i munnen og i tillegg ha nok tid. Madamen blir sikkert ikke blidere med tanke på tid op internett når jeg allerede sitter mye fra før og ser på tur, men hun vet jo ikke at denne turen blir forhåpentlig en tur i første klasse, så tipper hun blir fornøyd til slutt;-)

Hvis noen har lyst å leke reiseagent for oss hadde jeg vært i himmelen, og en belønning hadde vært på sin plass da;-)

9. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Bare et spørsmål til. Er det bedre å søke leg for leg istedenfor hele turen i ett?

10. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja du må søke et leg av gangen, og bruk de flyplassene jeg kom med tidligere. Problemet er at det er ikke alltid det finnes billetter, og alt kan falle når du f.eks ikke finner en billetter fra Norge til FRA. Har du datoer og er fleksibel så kan jeg sikkert ta en rask titt. Jul og påske er det nesten umulig å finne noe fornuftig. Sommeren er også litt tidlig tror jeg.

11. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    For to flasker med ok champis skal jeg fikse en bra tur ;)

12. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Som jeg skrev i åpningsinnlegget mitt er vi fleksible med å å dra mellom 6. november til slutten av april. Er det ingen mulighet innen april må vi utsette det til neste høst, høsten 2018. Som sagt er vi meget fleksible. Men det perfekte hadde vært å få til en tur i slutten av november/startet av desember i år:) Hadde du orket og tatt en kikk hadde det vært magisk;-)

Fredrik81 liker dette
  13. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det skal du få:)

14. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da har du fått et eksempel fra meg i innboksen din. Tur til Japan. i slutten av nov og begynnelsen av des. Ca en uke i Japan. På returen så kan siste Thai F byttes til Lufthansa F når de slipper seter 14 dager før.

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Verdt å nevne at man har ingen garanti for at det slippes seter på Lufthansa F.

16. Are

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Japan er vel bikkjekaldt på den tiden av året..
    Hadde nok siktet mot noe varmere, men ikke alle misliker kulde som meg av en eller annen grunn :D

17. Emirate

Emirate Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Min samboer har opptjent en CT, men det er jeg som har poengene (nok mengde) som vi ønsker å bruke.
    Spørsmålet mitt om det er noen måte å overfører CT´en til meg på, slik at jeg får benyttet mine poeng til bestillingen?

18. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    33
    CT og poeng må komme fra samme person dessverre.

Fredrik81 liker dette
  19. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,676
    Bonuspoeng:
    183
    Det går nok ikkje. Alternativet er å føre over dine poeng til ho, men det kostar 50kr per 1000 poeng....

Eventuelt: https://insideflyer.no/forums/threa...t-trumf-bonus-på-fersk-frukt-grønnsaker.8946/

Fredrik81 liker dette
  20. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være rundt 15 grader i slutten av november så ikke spesielt varmt nei.
    Sikkert gøy å reise en varm plass, men det er en av de plassene det er best tilgjengelighet når det gjelder F.
    Vil man en varm plass og vil fly fire leg i F:
    FRA/MUC/LHR-TYO/ICN-BKK
    Eller
    FRA/MUC/LHR-TYO-SIN er også mulig, men da er det verre å finne fire leg.
    Varm destinasjon må da være maks en leg fra BKK, noe DPS er.
    Hvis man er fornøyd med to lange F leg så kan man like så greit fly CDG-BKK direkte slik @Mirakel har gjort, ser også at tilgjengligheten fra ICN til BKK med F er relativt laber så man kan kanskje styre unna dette alternativet.

Last edited: 09. sept 2017

Del denne siden