Det er mye bra å si om Kastrup. Lunt, hjemmehyggelig med den mørke brune parketten, og trivelige service-innstilte dansker i butikker og serveringssteder. Samtidig: enorme avstander uten moving walkways, sikk-sakk bevegelser for å komme seg gjennom det store kjøpesenteret av en flyplass, og trange korridorer mange steder. Det er heller Ikke ekstremt stas på CPH når innkommende sene fredags fly er forsinket, og det samme gjelder transfer flight videre ut derfra. Alle innkommende var forsinket, så man mistet i alle fall ikke forbindelser. Positivt! At de stenger alt av severingssteder rundt og i både A og B gates pluss sentral-området med Aviator loungen gjør jo ikke at ventetiden for innkommende fra Paris går fortere, dog..... Happy lørdag flydag!
God morgen fra SAS loungen med hele famen. Strålende service her i dag. Godt utvalg til frokost og fin utsikt mens man lader litt og ungene leker. Deilig når det er stille. AF vil at vi skal go to gate 1 time før boarding. Nei takk. Vi tusler når boarding starter... Uansett avgang med AF1725 om 1t. Endestasjon Dubai. Litt fysen på å lage reisebrev, selv om hele forumet sikkert har vært der, men tror jeg gjør det... Ha en fin start på vinterferien folkens! Her utsikt fra loungen.
God morgen fra København. Dette er en forhåndsskrevet melding, men med livebilde! Rusler akkurat nå til flyplassen med kone på slep for å spise frokost og fly litt til CDG, deretter SXM. Solid natt på Scandic CPH Strandpark, hadde bestilt standardrom og fikk superiorrom med sjøutsikt. Eneste minuset er antall puter i sengen og kvalitet på dem, men en tur i resepsjonen løste det delvis. Metro til byen i går for å hente en bukse, middag på Buns på Amagerbro (banger av en burger), og gikk derfra og tilbake til hotellet. Med en kort intervalltime på morgenen på SATS ga det 23.000 skritt, så da får jeg tåle en inaktiv reisedag i dag. Ha en sjukt bra en, hadet bloggen!
God lørdagsmorgen fra Zurich. Ingen planer idag utenom å bare se seg litt rundt samt en bedre middag på kvelden, sikkert blant alle valentinsparene. I går fikk jeg varsel om kansellering av AES-CPH flighten på turen til Seattle som skulle gå via LHR. Fikk tilbud å bytte til SAS sin egen SEA flight fra Køben, men datoene passet dårlig. Etter tlf fikk jeg bytta til å fly via OSL og så til LHR, men måtte gå ned til Economy på feeder flightsa. Ha en fin en
God morgen fra Ørestad, eller utkant København. Litt rolig morgen før tidlig ettermiddag tar meg hjemover til Oslo via ARN. Fortsatt overraskende mye vinter og surt her, men det mildnes likevel. God helg og Valentin
God morgen! Helgen er her, og med det blir det kaffe og IF i sengen. Solen skinner utenfor vinduet, men det er kaldt! Så i dag blir det kun nødvendige turer utenfor huset. (Les: dobesøk for hunden), og ellers blir vi foran peisen med bok og varm drikke. Må booke om et par hoteller også, da Excel-arket sier at kona ikke trenger alle nivåpoengene jeg har ordnet. Så da blir det mer Trumf i stedet. Ha en fin en! (Jeg har ikke vært i Dubai, og har ikke så stort behov for å reise dit heller. Men reisebrev er jo alltid stas!)
God formiddag fra Grenland. 15 blå her, og 25 pluss inne. Fruen er kvikk om morran, og har vedfyra til jeg sto opp Ingen store planer i dag, er vel no ski-greier på Tv? Mulig ut å lufte bikkja til svoger, hvis noen av kuldegradene forsvinner.. Vi får se- ha en varm dag
God morgen fra gullstuen. Jakkene levert på jakkehotellet og hele familien gleder seg til sol og 25 pluss God vinterferie og happy valentine alle bonusnisser
God morgen fra Color Line som stevner inn mot Kiel. Kommer neppe til å bytte ut fly som foretrukket befordring - med båt - i nær fremtid. Kunne jo vært i sør Amerika på den tiden det tar å komme seg til en mindre tysk by
Da er det straks på tide å vende nesen mot OSL. Vinterferie i Japan står for tur. Var en av de heldige som fant noe med AF/KLM for et år siden så nå skal hele familien på tur Lager sikkert en egen post med noen av høydepunktene. God tur til medreisende og god lørdag til resten! K
God morgen fra Numedal. Vi toutcha 22 blå en eller annen gang i natt, men det er tilgitt når vi får slike forhold. God tur til alle som er på vei ut i den store verden, og god lørdag til alle!
Morn fra stua! Rolig start på dagen i dag. Veldig greit med en sms fra dnb at de har ført over 10k nivåpoeng. Også veldig greit med kaffe i koppen. Det blir en tur til 3T i løpet av dagen, og tenker jeg får fyre opp awardfares igjen for å finne en tur sør eller østover (men ikke vest fordi tidsforskjellen funker ikke bra med undervisningsopplegget til fruen) i januar. Varme og (relativ) ro er målet. Hua Hin er et alternativ. Skal også bruke litt tid på å fortsette reisebrevet fra Peru. Ha en fin helg
Litt snø i natt ..det skal ikke komme snø når vi er midt i februar… det er nesten den eneste nedbøren vi har hatt i Bergen i år!! Godt det er helg T-79 til KLM skal ta meg til Asia
Air France deler ut valentinsgave i loungen. De serverer tartiflette og noen sjukt gode desserter. For en valentinsdag! Attpåtil vafler i gullstua i går, kan det bli bedre?
God lørdag! Snart pakking her også. Som mange andre så fikk en kloa i klm/af billetter når de slapp i fjor omtrent på denne tiden. Først litt ærend og bursdagsselskap
God tidlig ettermiddag fra MBT. Nydelig turing i skogen i dag, og med utsikt over OSL; Ikke noe reising planlagt til uka så dette ser bra ut