Clickbait hos Nettavisen - noen som vet innholdet?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 31. jan 2026.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
  2. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,587
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøp bleier for 8600kr og få nok poeng til en reise til Asia eller Nord Amerika med SAS.

tobeornot999 liker dette
  3. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Og kilden til artikkelen selger tilfeldigvis dette som en tjeneste. Ingen ekte journalister hjemme?

petrate, FreeFlyer202, view and 2 others like this.
  4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,578
    Bonuspoeng:
    113
    .

Attached Files:

Leon, Maggie, geddi and 2 others like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
    Han mener 60000 poeng er verdt flyreiser for 300000 kr.

Riktigere, for å bruke hans eget eksempel med t/r NYC i business er at SAS ved et kjapt tilfeldig søk tar 20000 kr hver vei med full flex biz. Da reiser man når man vil, ikke bare når det er tilfeldige bonus-billetter tilgjengelig.

Overskrift burde vært "kjøpte bleier og bær for flere titusen kr, fikk billett verdt 40000 kr på ikke selvvalgt tidspunkt i bonus" :p

Ulf and Kristian like this.
  6. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,576
    Bonuspoeng:
    93
    Blei mest nyskjerrig på denne bildeteksten:

"Her et bilde fra Air Frances La Première-suite tatt i fjor. Amir forteller han booket business-reise med poeng, og betalte for oppgradering til first class."

Dette er vel fremdeles ein utopi for oss EB-kunder?

7. Jon_Noj

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Han brukte nok Flying Blue med elite-status og ganske mange kroner på toppen av ganske mange poeng.

Last edited: 31. jan 2026
    oleredv liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,181
    Bonuspoeng:
    183
    Så her har vi en som kommersielt selger en tjeneste for å hjelpe med poengbooking eller lære folk å bruke poeng gjennom kurs, og benytter litt gratis spalteplass til å hause opp verdien av bonuspoeng og overdrive kroner-og-øre-verdien, sikkert mest av alt for å selge sin egen tjeneste... Jaja...

(nettsiden FlyMedPoeng.no, så det forhåpentligvis dukker opp i søk)

Kristian and Oppirumpadi like this.
  9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,181
    Bonuspoeng:
    183
    Slik jeg leste det mente han at for å tjene opp 60.000 poeng med vanlig kredittkortforbruk, så trenger man spend tilsvarende 300.000 kr - og det er jo sikkert et regnestykke som går opp ganske greit. Og tilsvarende poengopptjening med Trumf-bonus på bleier er disse snaue 10.000 kronene, som vel også stemmer sånn tålelig OK.

10. Jon_Noj

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, og dette fikk meg også til å tenke på, når vi hjelper folk her inne med bonus booking utfordringer, hjelper vi av og til egentlig en kommersiell tjeneste som videreselger rådene?

11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,842
    Bonuspoeng:
    93
    Den artikkelen leste jeg for ikke lenge siden (har tilgang via lokalavis) og allerede på første sitat/setning står artikkelen til stryk:

Screenshot_20260131_150107_Samsung Internet.jpg

1. Hva med skatter og avgifter?
    2. Hva med alle trumfkronene som er konvertert?
    3. Hva med alle årsavgifter på kredittkort?

Alt det blir jo ikke gratis. Ikke rart Ola og Kari Nordmann tror at det bare er å dra kortet på trippeltrumf torsdager, så flyr man i business jorda rundt....

12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er 99% sikker på at jeg stod bak denne karen på vår siste utflukt til Boston med LH F.
    Vi ble stående på gangbro i påvente av å kunne gå ombord på LH til FRA på OSL.

Denne karen var enten på reise med venner eller 'kunder' han har hjulpet og booke billetter.
    Han skrøt og liret av seg såpass mye svada at jeg heldigvis har fortrengt det meste.

Gleden var også stor da vi fikk remote parking og denne karen m/følge var skråsikker på å entre porschen som stod å ventet, men han ble pent geleidet til van'n som stod å ventet på dem. Undertegnede fikk derimot porschen. :D

13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    "– Skal du bruke rene penger for å oppnå den samme bonuspoeng-summen, må du bruke nesten 300.000 kroner. Det er jævlig mye penger, for å si det rett ut, forklarer han."

Du har jo helt rett, men jeg lurer på om de har endret teksten (Nettavisen fører ikke endringslogg). Jeg leste artikkelen med en gang den kom ut og holdt på å ramle av stolen da det sto at tilsvarende pris for en flybillett i kroner ville vært 300.000. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Slik teksten står (nå) er det jo for så vidt korrekt.

14. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,346
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gleder meg til artikkelen 'Bonusjeger bak fasaden'

Rapolo bruker 10,000 kroner i året på kredittkort, bruker titusenvis av Trumfkroner på å kjøpe EuroBonus-poeng, scroller i timesvis på nettsidene til SAS for å finne billetter og ender opp med omveier og lange mellomlandinger for å reise til steder han egentlig ikke hadde tenkt seg, som også er utenfor sesong.

Rapolos samboer liker å fly i business, men synes det ofte blir slitsomt med de ulogiske reiserutene og savnet etter å reise dit hun faktisk har lyst til å reise. For ikke å snakke om det sosiale stigmaet når hu prøver å forklare til venner og kollegaer hvorfor hun reiser på så rare måter, og hvorfor de ender opp med å reise til alle disse utradisjonelle destinasjonene.

Forholdet til Rapolo og samboeren har flere ganger vært på bristepunktet som følge av uendelige og kjedsomme monologer om hvilke destinasjoner som nå er mest aktuelle med tanke på billetter, hvilke flyselskap som har de beste setene og hvilke lounger som er verdt å besøke. 'Nå er det nok snakk om fly' er en kjent beskjed fra fru Rapolo.

Rapolos samboer trekker frem at flyplasser med kun en lounge er de beste. Hun trekker frem BKK som et skrekkeksemper fra *A-tiden. Her er det nemlig 4 tilgjengelige lounger, med relativt stor avstand mellom hver, og Rapolo insisterte på at alle disse skulle besøkes innen boarding.

Hjemme hos familien Rapolo er det et strengt regime. Handling utenom trippeltrumf-torsdag er en synd, alle innkjøp som kan vente holdes igjen til det er doble poeng. For nordmenn flest gjør man betalinger og tenker ikke så mye på det etterpå, men for fru Rapolo er det annerledes .Hun går nemlig konstant rundt med en liten angst for at hun har brukt feil kredittkort når hun har kjøpt noe.

Pyro, sheim, NordicLane and 58 others like this.
  15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Han er aktiv medlem her inne, så dere får vel et svar på antakelser og kommentarer etter hvert.

16. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,861
    Bonuspoeng:
    350
    De fleste som har starta en «business» har vært/er medlemmer her inne, og har dratt nytte av alle de gratis tipsene vi gladelig deler med andre.
    Enkelte drar det lengre enn andre og får gratis hjelp av oss for så å selge tipset videre til «kunde».

Lite vi kan gjøre med det, men jeg synes det er litt trist at hobbyen vår blir kommersiell

Insomnia4u, CLT, indahla and 22 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,875
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig …. Det var noe kjent her…
    Når hun kommer hjem med en Rema1000 pose er det alltid en finurlig unnskyldning

18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sparte 100kr i forhold til Kiwi så nå har vi råd til å bruke BillKill?

Eddie47 liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,875
    Bonuspoeng:
    293
    Hun vet da ikke at det koster å bruke BillKill …

Insomnia4u and indahla like this.
  20. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,054
    Bonuspoeng:
    113
    Her var det mye kjent stoff :)

Del denne siden