China Eastern åpnet rute til CPH fra PVG

Tråd i 'Nyheter' startet av Gribb, 20. juli 2025.

1. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg oppdaget på Flightradar24 igår og raska meg litt på google om når siden flyr China Eastern til København. Svaret var vel torsdag den 17. juli lanserte China Eastern med flightnummer MU707/MU708 med flytype A330-200 med 3 avganger i uke: Man, Tors og Lør

MU707 PVG - CPH, kl 13:55 - 19:00
    MU708 CPH - PVG, kl 21:00 - 13:15 (+1)

Link til nyheten: https://en.traicy.com/posts/2025061424408/

IMG_1337.png

Siden jeg poster her, er for å gjøre oppmerksom på viktigheten av China Eastern sitt tilstedeværelse i Skandinavia etter at SAS sluttet å fly til Shanghai.

Her er bilde av rutenettverk til China Eastern med over 650 fly i deres flåten:

IMG_1336.jpeg

Jeg flydde med dem bare en gang, fra Beijing til Shanghai på en A330. Var en ganske grei flytur, fikk opptjent nivå- og bonuspoeng, ekstra fordeler som en vanlig gullmedlem i SkyTeam. Nå venter jeg spent på muligheten til å bestille bonusbilletter med eurobonuspoengene. :)

The_Dude, MarkSS, chrt and 10 others like this.
  2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Får håpe SAS får en avtale snart med MU, slik at vi kan booke bonusreiser med de, ja

EndreD and Lnbre like this.
  3. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Det virker som det er ganske stor misnøye mellom SAS og MU for tida. Det er ingen codeshare mellom dem, og opptjening av EuroBonus-poeng med MU er helt elendig. I tillegg er MU det eneste selskapet i SkyTeam man ikke kan bruke EB-poeng hos. Noen som vet hva som skjer? MU er jo delvis eieren av Air France/KLM-gruppen (ca. 5%), så indirekte eier de jo også en del av SAS…

4. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,184
    Bonuspoeng:
    93
    Dassin liker dette
  5. strikerbird

strikerbird Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18

Ja, alle AF/KL/MU-flyvninger mellom CDG/AMS og Kina har codeshare-avtaler. I tillegg har MU codeshare med AF/KL innen Europa. Det virker ganske korttenkt av SK å ikke ha samarbeidet med MU på grunn av en politisk sak som ligger utenfor MUs kontroll.

Del denne siden