Jeg vet dette er rykter som har eksistert lenge, men ser de nå seiler opp igjen. Jeg ønsker gjerne Cathay velkommen i SA så lenge det ikke går på bekostning av f.eks. SQ. Jeg har aldri flydd Cathay selv (tror jeg), men stort sett alt man leser av rapporter og reisebrev er veldig positive. Hva tror/synes dere? http://onemileatatime.boardingarea....acific-star-alliance-china-southern-oneworld/
Hadde i så fall vært fantastiske nyheter. Har bare hatt en reise med Cathay i Prem Eco, men det var en veldig positiv opplevelse! Spiste en fantastisk god biff, opp mot standarden på SAS Biz (bare uten porselenet), og opplevde servicenivået som svært høyt. Mulighetene som åpner seg med SAS til HKG og CX videre ville være gode
Jeg kan for lite om dette, men ja - jeg antar at de kan det. Og jeg antar at en grunn til å gjøre dette kan være økt konkurranse innenfor samme allianse, i samme segment og med mange felles destinasjoner og "hjemmeområde".
Nå samarbeider jo SAS allerede med partnere utenfor *A og om de ikke gjør det nå, så har de samarbeidet med CX ut fra HKG tidligere. Nå starter jo CX opp fra CPH neste år, så det er ikke sikkert SAS heller er spesielt ivrige på å slippe til CX i *A.
Håper Cathay Pacific kommer inn, for det vil tvinge Singapore til å åpne Awards på sin førsteklasse. Ellers så er F-loungen dems i HK, den beste i verden etter det jeg har hørt
Ikke meningen å stjele eller spore av tråden, men fikk beskjed av billettkontoret til SQ på flyplassen (SIN) at de slipper F også til partnere i *A fra andre destinasjoner enn IST. Men at det bare er begrenset antall. Er det bare SK og Eurobonus som ikke får del i disse godene?
Tja, du kan vel allerede nå booke i SQ F med EB-poeng på andre ruter enn til/fra IST? Bl.a. Jakarta og Brunei (?) om jeg ikke tar helt feil. Men så lenge man ikke kan booke SQ F på 777-300ER eller A380 så hjelper det selvfølgelig ikke så veldig mye. Men ett lite smutthull for å få prøvd Private Room er det jo.
Ja, det vet jeg. Men hun mente at det skal være tilgjengelig også andre flighten til/fra Europa. Men det er ikke sikkert hun vet hva hun snakker om Vi får heller åpne ny tråd om dette emnet
Har hatt to flighter i F, en intra Asia i dere nå utgåtte 747 og en HKG til LHR i deres 777(totalt 6 seter i F) samt 4 timer i deres F lounge i HKG, det kan virkelig anbefales og håper at de kommer inn i *A
CX F har ingen booking begrensinger for partnere.... det hadde vært helt himmelsk å få denne muligheten østover.
Jeg håper for min del at de ikke går over til *A Jeg samler og flyr med OneWorld og en stor fordel med Cathay er at de har lave avgifter og man får en t/r fra SIN til HKG for 40.000 Avios i C. Jeg flydde med dem i sommer fra SIN til ICN via HKG og jeg var veldig fornøyd med A350 i C. Maten var ok men ikke noe spesielt. Jeg lagde reisebrev som jeg har lagt ut på dette forumet. Neste år får jeg gull på BA (Emerald) og da kommer jeg inn på The Pier Førsteklasse lounge som skal være veldig bra Vi er som regel i Singapore med familien hver sommer og da benytter jeg anledningen til å ta en tur med Cathay rundt i Asia
Håper også for min del at dette ikke blir en realitet. Har hatt veldig stor glede av å spesielt farte mellom ulike land i Asia med Cathay C til en veldig hyggelig poeng og avgiftspris når en bruker poeng tjent i One world alliansen. Syntes selv det å besøke Cathays mange flotte lounger i Asia er verd hele reisen til Asia. First loungen til Cathay i Hong Kong er en fantastisk opplevelse. Syntes også bestilling av bonusreiser er mye enklere i One world systemet. Cathay forbli i One world alliansen
Som en som reiser en del igjennom T3 på Heathrow håper jeg egentlig dette ikke er sant da Cathay loungen der er blant de beste One World loungene på Heathrow spør du meg... alltid fint å kunne bruke tid hos Cathay og få litt ekstra service i lungen når du skal ut å fly BA eller Finnair
Løsningen er enkel, spark ut SQ (de oppfører seg knapt nok som et fullverdig medlem), og ønsk CX velkommen. Star alliance trenger en oppgradering i F og dette blir veien å gå. Det fine for CX F loungene i HKG er at det blir færre brukere når alle Emeralds ryker ut, utfordringen blir jo business loungene fulle av Star golds men det er håndterbart. Lov å drømme hvertfall..