Cathay Pacific inn i Star Alliance?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travellingalf, 27. nov 2017.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,473
    Bonuspoeng:
    293
    chrt liker dette
  2. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    113
    Kan andre selskap nedlegge veto? Ser ikke hva Ca, Tg og Sq skal ha å tjene på dette?

3. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    643
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde i så fall vært fantastiske nyheter. Har bare hatt en reise med Cathay i Prem Eco, men det var en veldig positiv opplevelse! Spiste en fantastisk god biff, opp mot standarden på SAS Biz (bare uten porselenet), og opplevde servicenivået som svært høyt. Mulighetene som åpner seg med SAS til HKG og CX videre ville være gode :)

Travellingalf liker dette
  4. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,473
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan for lite om dette, men ja - jeg antar at de kan det. Og jeg antar at en grunn til å gjøre dette kan være økt konkurranse innenfor samme allianse, i samme segment og med mange felles destinasjoner og "hjemmeområde".

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    SQ kan bare gå å legge seg ettersom de ikke vil åpne premium klassene sine :eek:

SAJblue, Candy, Bernd and 4 others like this.
  6. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Nå samarbeider jo SAS allerede med partnere utenfor *A og om de ikke gjør det nå, så har de samarbeidet med CX ut fra HKG tidligere. Nå starter jo CX opp fra CPH neste år, så det er ikke sikkert SAS heller er spesielt ivrige på å slippe til CX i *A.

7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,305
    Bonuspoeng:
    183
    Håper Cathay Pacific kommer inn, for det vil tvinge Singapore til å åpne Awards på sin førsteklasse. Ellers så er F-loungen dems i HK, den beste i verden etter det jeg har hørt :)

Last edited: 27. nov 2017
  8. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke meningen å stjele eller spore av tråden, men fikk beskjed av billettkontoret til SQ på flyplassen (SIN) at de slipper F også til partnere i *A fra andre destinasjoner enn IST. Men at det bare er begrenset antall.
    Er det bare SK og Eurobonus som ikke får del i disse godene?

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,473
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, du kan vel allerede nå booke i SQ F med EB-poeng på andre ruter enn til/fra IST? Bl.a. Jakarta og Brunei (?) om jeg ikke tar helt feil.
    Men så lenge man ikke kan booke SQ F på 777-300ER eller A380 så hjelper det selvfølgelig ikke så veldig mye. Men ett lite smutthull for å få prøvd Private Room er det jo.

10. Lwtrd

Lwtrd EBS

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, det vet jeg. Men hun mente at det skal være tilgjengelig også andre flighten til/fra Europa. Men det er ikke sikkert hun vet hva hun snakker om
    Vi får heller åpne ny tråd om dette emnet

11. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt to flighter i F, en intra Asia i dere nå utgåtte 747 og en HKG til LHR i deres 777(totalt 6 seter i F) samt 4 timer i deres F lounge i HKG, det kan virkelig anbefales og håper at de kommer inn i *A

12. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,784
    Bonuspoeng:
    183
    Helt topp om dette stemmer. Hkg er en fantastisk hub mot resten av Asia og Oseania.

13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor vil det tvinge SQ til å slippe F-seter ?

14. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,477
    Bonuspoeng:
    113
    CX F har ingen booking begrensinger for partnere.... det hadde vært helt himmelsk å få denne muligheten østover.

Travellingalf liker dette
  15. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,421
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk om dette stemmer. Liker alt jeg har sett av Cathay til nå.

16. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg håper for min del at de ikke går over til *A Jeg samler og flyr med OneWorld og en stor fordel med Cathay er at de har lave avgifter og man får en t/r fra SIN til HKG for 40.000 Avios i C. Jeg flydde med dem i sommer fra SIN til ICN via HKG og jeg var veldig fornøyd med A350 i C. Maten var ok men ikke noe spesielt. Jeg lagde reisebrev som jeg har lagt ut på dette forumet.

Neste år får jeg gull på BA (Emerald) og da kommer jeg inn på The Pier Førsteklasse lounge som skal være veldig bra:D Vi er som regel i Singapore med familien hver sommer og da benytter jeg anledningen til å ta en tur med Cathay rundt i Asia:)

Robert H, Travellingalf and phileas like this.
  17. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,884
    Bonuspoeng:
    93
    Håper også for min del at dette ikke blir en realitet. Har hatt veldig stor glede av å spesielt farte mellom ulike land i Asia med Cathay C til en veldig hyggelig poeng og avgiftspris når en bruker poeng tjent i One world alliansen. Syntes selv det å besøke Cathays mange flotte lounger i Asia er verd hele reisen til Asia. First loungen til Cathay i Hong Kong er en fantastisk opplevelse. Syntes også bestilling av bonusreiser er mye enklere i One world systemet. Cathay forbli i One world alliansen

TravelManBiz liker dette
  18. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Som en som reiser en del igjennom T3 på Heathrow håper jeg egentlig dette ikke er sant da Cathay loungen der er blant de beste One World loungene på Heathrow spør du meg... alltid fint å kunne bruke tid hos Cathay og få litt ekstra service i lungen når du skal ut å fly BA eller Finnair ;)

TravelManBiz liker dette
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,127
    Bonuspoeng:
    183
    Synd om dette stemmer. Ekstremt lett å finne award hos CX med avios gjennom BAEC.

20. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,477
    Bonuspoeng:
    113
    Løsningen er enkel, spark ut SQ (de oppfører seg knapt nok som et fullverdig medlem), og ønsk CX velkommen. Star alliance trenger en oppgradering i F og dette blir veien å gå. Det fine for CX F loungene i HKG er at det blir færre brukere når alle Emeralds ryker ut, utfordringen blir jo business loungene fulle av Star golds men det er håndterbart. Lov å drømme hvertfall..

Kaffen liker dette

Del denne siden