Cathay fra London til Hong Kong, men hvilken lounge skal velges i London?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Robert H, 22. mai 2017.

1. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Helt fantastisk. Den first loungen til Cathay kunne jeg lett ha tilbragt en dag eller flere i...

Robert H liker dette
  2. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Det er lett å venne seg til slikt.

Etter å hygget meg med å lese litt i en bok, og generelt bare nyte tilværelsen, fant jeg ut at jeg måtte en tur innom spiseavdelingen igjen. Hvis man ikke vil hente noe fra den rikholdige og innbydende buffeten, kan man alternativt bare sette seg ned og straks får man utlevert en egen meny fra en av de hyggelige loungevertene. Jeg valgte meg en slags biffgryte - type førsteklassestil.

Det nærmet seg etterhvert avgangstid - syv timer gikk forbausende fort. Jeg bestemte meg for å avrunde loungebesøket med en dusj. Det er fint å starte etappen fra Hong Kong til Amsterdam uten å føle seg som en huleboer. På vei inn til dusjavdelingen, ser jeg med ett at det ikke bare står "showers", men også det mystiske ordet "cabanas". Dermed måtte jeg spørre om hva det var - og hvilken overraskelse

Kult med eget badekar, men jeg fikk hverken badeand eller badering. Ikke fant jeg ut hvordan jeg skulle få lukket proppen heller, og jeg kunne jo ikke akkurat rope på hjelp.. så jeg nøyde meg med en dusj. Staselig komfort var det uansett.

Deretter var det boarding, og det var godt nok en gang å finne seg til rette. Setene er veldig gode, og som tidligere nevnt er det god plass både i lengden og bredden - ikke minst til føttene. Ikke den litt klaustrofobiske sarkofagfølelsen man ofte kan oppleve.

God mat og drikke ble også servert på denne turen.

Putehimmel er viktig. Det må minst være tre - en under korsryggen (for å tette sprekken i setet), en under hodet, og en å bare holde rundt.

Og mens natten gikk sin gang satt det en fyr og glante ut av vinduet. Ingen dype tanker. Ingen store bekymringer. Ingen tanker det var mulig å holde fast i. Bare takknemlighet.

Henrik, DanH, RoadKing and 11 others like this.
  3. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Pent amenity kit du fikk der. Hvordan var innholdet?

Del denne siden