California or bust — gjennom vesten på ørkenrock og lowrider-beats

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sonictravel, 24. april 2026.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Mandag morgen i San Francisco, og på tide å begynne hjemreisen.

Etter å ha prøvd meg på en frokostbyrrito på størrelsen med en kraftig vedski - klarte en tredjedel(!) pakket vi oss ut av hotellet og av gårde med leiebilen.

Gjorde en kjapt stopp hos Bob’s Donuts, for litt gaver til familien.
    IMG_6867.jpeg
    IMG_6869.jpeg tuslet også forbi favoritt østers baren min, Swan Oyster Depot, men frokostburritoen var fortsatt på plass og ikke snakk om at vi kunne spise mer for øyeblikket.

IMG_6868.jpeg

Siste stopp før flyplassen var Purisima Creek Redwood Preserve. Her gikk vi en fin liten tur i skogen i veldig kupert terreng.
    IMG_6876.jpeg IMG_6875.jpeg IMG_6872.jpeg IMG_6874.jpeg IMG_6873.jpeg IMG_6871.jpeg IMG_6870.jpeg

2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Så var det tilbake til flyplassen, hadde heldigvis søkt opp bensinstasjoner i nabolaget på forhånd, over en dollar pr gallon i pumpeprisen blir litt spenn når en skal ha full tank.

IMG_6880.jpeg
    Leiebil ble levert og vi fikk beundrende kommentaren på distansen vi hadde kjørt av damen som tok i mot. Endte på 4494 kilometer så ca 1 krone pr kilometer i leiebilpris, ikke så verst!

Måtte vente litt før innsjekk åpnet da vi hadde planlagt konservativ for ankomst SFO, men når vi først var gjennom var det kjapt i sikkerhet.

Ble guidet opp i Holden Gate Lounge. Ikke det mest spennende her, men AF åpner for SK pax om fem så da stiller vi opp for litt champis!

IMG_6885.jpeg IMG_6886.jpeg

3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Mye bedre her hos AF så om man ikke må ta strafferunden opp i Golden Gate Lounge er det ikke noen grunn til å stoppe der.

IMG_6888.jpeg IMG_6889.jpeg IMG_6887.jpeg

4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk bra med champagne hos AF men måtte til slutt gå bort til gate, der traff vi boarding call med 5 min, rett om bord og mer champis.
    IMG_6896.jpeg
    Benket meg på 1F, mindre enn ett år siden jeg hadde samme plass på samme fly, da SEA-CPH.
    IMG_6897.jpeg

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,686
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et hardt liv, men noen må ta seg av det der også …

Sonictravel liker dette
  6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Mens vi venter på pushback satte jeg på ground view feed på IFE, her var disse to personlighetene i sving.

IMG_6898.jpeg
    Så er øyeblikk ut som personen til venstre skulle arrestere personen til høyre, men var tydeligvis godlynt spøking. Fyren i refleksvest hadde også en imponerende seanse hvor det så ut som han ble angrepet av en kjempeveps, hoppet ut av sitt gode skinn og løp fektende rundt. Antar dette er SK sponset performance kunst?

SAS leverte som de pleier selv om maten denne gangen kunne vært mer spennende, jeg hadde gått for kamskjell til forrett og kylling til hovedrett, begge manglet smak og var temmelig intetsigende.

IMG_6901.jpeg
    IMG_6902.jpeg

Som nevnt tidligere i reisebrevet, da vi stoppet for kaffe i Tuba City, hadde jeg en forestilling om at jeg fadeser dette bynavnet på et kart om bord på fly. Viste seg at jeg tok feil og blandet med Yuba City
    IMG_6900.jpeg
    Selvsagt skuffende at vi da mistet sjansen til å svinge innom Yuba, hvor de kanskje har enda bedre kaffe enn i Tuba? Mon tro om en må planlegge en ny reise for å rette opp i fadesen?

Vi kom oss til København, hvor det så ut som vi landet noen hundre meter ved siden av rullebanen.

IMG_6904.jpeg

Fikk kaffe og kake av SAS på loungen etterstad vichaddeckommet oss gjennom en utrolig rotete passkontroll. Virker som om CPH har et ikke ubetydelig mulighetsrom for iverksettelse av forbedringspotensialereduserende tiltak her.

Hjem kom vi oss også, fikk en siste matbit som var mer forvirrende enn noe SAS har budt på så langt.

IMG_6906.jpeg

For å være smart booket jeg taxi fra stasjonen mens jeg satt på flytoget, det som ikke var så smart var å bestille en bil for kjøring fra hjemmet til flytoget og ikke andre veien, men fikk ringt sjåfør og avbestilt samt fant en bil ikke bemannet av landeveisrøvere på stasjonen.

Avslutter der med å takke for følget for denne gangen, har vært en reise full av opplevelser og inntrykk. Et kart over ruten dukker opp når jeg har fått lastet over på pc.

Attached Files:

7. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,420
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for turen!

Sonictravel liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,049
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen! Gleder meg til å se et kart over en imponerende reiserute!

Sonictravel liker dette
  9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,196
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått lastet opp noen filer i Google Earth så da ble totalkartet seende slik ut:

Kart USA 2026.jpg

Dagsetapper inkludert avstikkere, feilnavigeringer og bomturer:

1) SFO - Monterey - 173 km
    2) Monterey - Pismo Beach - 272 km
    3) Pismo Beach - Los Angeles - 339 km
    4) Los Angeles - Blythe - 498 km
    5) Blythe - Flagstaff - 581 km
    6) Flagstaff - Monument Valley - 577 km
    7) Monument Valley - Las Vegas - 719 km
    8) Las Vegas - Lake Tahoe - 732 km
    9) Lake Tahoe - San Francisco - 405 km
    10) San Fransisco - 0 km
    11) San Francisco - SFO - 98 km

Flymunda, Spielhaug, geddi and 14 others like this.
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,279
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen og herlig rapport!
    Deilig med mye bilder =)

Sonictravel liker dette
  11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,686
    Bonuspoeng:
    293
    Mye kjøring, men gøy også å følge med ..
    Har kjørt mye i USA da jeg var yngre (!), kanskje jeg får mor med på tur i vest når/hvis han der borte har gitt seg ..
    Takk for turen!

Sonictravel liker dette
  12. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,769
    Bonuspoeng:
    183
    Livet er ikkje berre ein leik, det er også ein dans på roser!

Sonictravel and Eddie47 like this.
  13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen. Nydelig å følge med. :)

Sonictravel liker dette

Del denne siden