Samboer, kid og jeg er i biz. Svigermor er bak forhenget hos SAS på OSL-CPH. Tenkte jeg kunne være hyggelig å bytte med svigermor da jeg uansett ikke skal drikke champagne because reasons. Noen som vet hvem man spør/gir beskjed til?
Du må spørre Purser pent. Men ikke forvent å få ja.Navnelista stemmer da ikke, og de har klare instruksjoner om at klassen du har kjøpt, eller klassen du får. Sier ikke at det ikke har gått bra før, for det har det. Men det er ikke noe du har rett på.
Nei, jeg har absolutt ingen forventninger og det føles litt jalla å spørre. Men hva gjør man ikke for å være snill med svigermor
Der er personen som kjem og kjeftar på deg om du gong etter gong tar feil av knappen for å heve fotstøtta og knappen for service/hjelp.
Men hvis de har fire striper og sitter på sete 0A er det gjerne en du ikke trenger å forstyrre for mye.
Min erfaring: på kort hopp som OSL-CPH bytter dere bare plass uten å spørre noen som helst, det er ikke som om CC har tid å sette seg inn i navn, status etc på så korte flights med såpass service program som business har i dag. De vil ha mer enn nok å gjøre med å etterfylle Champagne ned til CPH. Det de gjør, er å telle antall passasjerer i business kabinen før avgang og ser at denne stemmer med booket antall. Så ingen har gjort en liten "self-upgrade" eller noe.
Spør pent og forklar hvorfor, og at hun ikke sitter alene men med datteren sin. Så tipper jeg det går fint.