Takk for tips! Dusit ligger faktisk øverst på listen vår akkurat nå. Det vil si før @Jeanette valgte å gjøre avgjørelsen "vanskeligere" for oss. Nå må vi sjekke ut potensielle plasser på Koh Lanta også. @milehigh - kanskje du har noen tips og eventuelt oppgraderingsmuligheter?
Med mindre man tar seg råd til å bo på Rayavadee synes jeg ikke Railay har så mange fine hoteller akkurat. Men veldig fint sted, og tar seg best ut på morgen og sen ettermiddag når alle dagsturistene har dratt, så bør nesten overnatte for å få det beste inntrykket
Vi er i desember 2021. Thailand er praktisk talt tomt for turister. https://www.instagram.com/explore/locations/railay-beach
For et reisebrev.. og for en start. Så irriterende og spesielt kjip situasjon når man har med den lille. God tur og kos dere alle 3
God tur og håper virkelig det ordner seg! Blodpumpa går jo vesentlig høyere med kidsa på slep og kan bare tenke meg at den har slått noen ganger ekstra med denne starten
Jada jada... jeg tror de fleste er klar over at det ikke er like mange turister overalt som før pandemien. Men det kommer en tid etter Covid-19 også.
Anbefaler Rayavadee om dere har mulighet til det, har bodd der 5 ganger og skal snart tilbake. Krabi er fantastisk! God ferie
Takk for det! Litt ekstra mas ble det ja. Men det vi fryktet mest var at vi ikke kom til å reise i det hele tatt! (Sånn bortsett fra hjem igjen.) Nå i disse juletider er det ganske fulle fly og spesielt i C. Men det ordnet seg jo til slutt! Takk igjen! Hadde definitivt høyere puls store deler av gårsdagens maraton (eller halvmaraton, vil ikke skryte på meg noe). Litt ekstra styr når det er kids involvert også ja. Samboeren og jeg er egentlig godt reisevante, så vi vet godt hvordan vi kan være effektive. Men når ting ikke er i våre hender blir både frustrasjonen og utfordringen noe forsterket.
Ok - da får vi prøve å fortsette dette reisebrevet slik det opprinnelig var tiltenkt... Frokosten her, Marriott/Sheraton, er faktisk ganske bra. Masse utvalg, gode råvarer og hyggelig betjening. Dagens frokost ble enkel, da jeg føler meg ganske full (av mat altså), fra gårsdagens kveldsmiddag. Vi fikk sen utsjekk fra hotellet og blir til ca kl 15 tenker jeg. Så bærer det til terminalen og en av loungene, vi var i Senator Loungen på fredag (tips til lounge i B mottas med takk).
Er Air Canada sin Maple Leaf åpen? Den ligger isåfall over Lufthansa sin i B terminalen. Den kan du sjekke ut
Jeg kan også anbefale Pimalai på Ko Lanta. Vi var på Koh Lanta i fire uker over jul/nyttår for seks år siden, og avsluttet med en uke på Pimalai. NB! Mange av rom/husene ligger et godt stykke fra stranden (høyt oppe med fantastisk utsikt), så det er viktig å passe på beliggenhet iht. egne preferanser. Jeg får noen ganger i året fortsatt reklame fra Pimalai ("kundeklubb") og de har ganske gode tilbud vs listepriser. Hvis det er aktuelt, vil jeg anbefale å skrive en mail og at du blitt anbefalt fra tidligere gjester og be om en god pris.
We're BACK! Gikk fint å sjekke inn, men ble litt krøll når vi hadde tatt ut koffertene i går, men ikke barnevognen. Fikk to ulike bagasjetagger, da dette var enklere å få til. Samme for oss, bare alt (og alle) kommer trygt frem. Passe med folk rundtomkring på terminalen, folk reiser visstnok på søndager her i Frankfurt også. Bartender kjente meg igjen og lurte på om jeg skulle ha champagne nå også. Jeg nikket bekreftende. Ellers er det ganske så folketomt her i Senator Loungen. I alle fall foreløpig. Deilig å ha nesten hele lokalet for seg selv. Bortsett fra et høylytt kvinnfolk fra USA som må fortelle alle, i detalj vel og merke, hvordan hun ble operert i benet i Singapore. Fordi hun datt ned en trapp. (Liker ikke høylytte folk...) Ikke spesielt mye annet å finne på de neste 6 timene, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.
Hvor irriterende er ikke det? Altså, jeg elsker USA og amerikanere, men noen ganger blir det LITT mye God tur videre!
Ok - jeg tenkte jeg skulle klare å holde meg, men ikke det nei. Altså. Disse to kvinnfolkene sitter nå og glefser i seg en potetgullpose hver og lager ALT for mye lyd for min smak. De har begge på seg elektroniske ørevoksvarmere (aka headphones) og hører tilsynelatende ikke all knitringen fra klørne deres til og fra munn til pose. I mean - come on!!!! PS! Vil helst ikke flytte oss, da disse sofaene er de beste plassene når man har med kid(s). [Edit:] Hun med ryggen til startet på sin ANDRE pose nå.
Kva med å ta igjen med samme mynt? Nei, huff... Folk er slitsamt, spør du meg. Måtte det snart bli rolegare rundt dykk Kan eit glass til med sjampanje vera til hjelp?