På et bonus-søk (intra-Europa) hos SAS kommer opp en tur som er en kombinasjon av SAS Business (etter Plus-skiftet) og CityJet business class (Canadair regional jet 900). Noen som har noe erfaring med business class på CityJet og hva det egentlig innebærer?
CityJet fløy ikke for SAS den gangen SAS hadde businessklasse på Intra-Europeiske ruter. Den gangen var det bare rene SAS fly og ingen innleide fly. Det var Sas Alt Sammen!! SAS mente den gangen at Norwegian brøt alle forretningsmessige prinsipper når de lot sine utenlansk registrerte flyselskaper fly på Norge og de andre skandinaviske land.
Cityjet opererer flyvningen på vegne av SAS og produktet skal være likt det du får hos SAS selv. Blir dog spennende å se hvordan de løser Business på de små CRJ-ene, men slik jeg har forstått det skal du få det samme der som på en A320Neo.
Var det ikke noen som nevnte at det kanskje ikke blir ledig sidesete på de 2+2 config, da KLM ikke har det?
Mener det sto et eller annet sted at det på CRJ og de andre flyene med 2+2 så blir det ikke noe ledig sete ved siden av. (Men jeg husker ikke hvor jeg så det, så dette kan tas med en klype salt. )
CityJet flyr for SAS og det er akkurat det samme som å fly SAS av servering etc. De er rett og slett leid inn til å fly. CityJet har ingen egen businessclass, så det er det ingen som har erfaring fra i dag siden de flyr for SAS og det da i dag heter SAS plus.