BRU - The Loft - stengt for renovering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tqv, 18. jan 2026.

1. tqv

tqv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Fant ingen info noen steder her - eller noe naturlig sted å legge denne.

Men - greit å være oppmerksom på:

The Loft stengte for renovering tidlig januar - anslått ferdig (sen-)sommer 2026. De har flyttet en pop-up Lounge to nivå ned, men ingen vits å lete etter den: der slipper du som Eurobonus-medlem uansett ikke inn. De sender deg tilbake opp til Diamond-loungen, så istedet for å kaste bort tid når du står der og glaner på rollupen og klør deg i hodet svinger du bare bort korridoren rett til Diamondloungen

Der slipper du iofs heller ikke inn: men de får dratt ut en skuff og tryllet frem €25 voucher og kaffemynt som du kan bruke wherever på terminalen.

Og SAS: det hadde ikke skadet med en heads-up på denne når man flyr fra BRU, så hadde man sluppet fly rundt som en tulling. Burde vært en smal sak å koble litt info til bookinga i appen.

20260118_090647.jpg 20260118_091541.jpg

Last edited: 18. jan 2026
    Flymunda, pongi13, Teknolai and 9 others like this.
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,292
    Bonuspoeng:
    293
    Skal innom BRU i morgen. Ikke stas at SAS ikke har gitt beskjed altså, men det samme gjelder for LH gruppen og HON’s. Ikke hørt ett pip. Om de ikke byr på egen avdeling for HON’s i pop-up så tar jeg annen reiserute hjem

Eddie47 and kongenamundsen like this.
  3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,456
    Bonuspoeng:
    113
    Greit å unngå BRU neste halve året..

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Var ikke HON-avdeling på The Loft noen bord i et hjørne bak sperretau? Eller blander jeg med en annen lounge nå. Har bare vært innom der et par ganger..

5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    45,292
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ett lite hjørne til venste når du kommer inn. 20 plasser ca, aldri sett mer enn 3 andre der så god plass. Egen buffet og meny for bestilling av mat + halvflasker Champagne som kan bestilles.

kongenamundsen liker dette
  6. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Ah, skulle akkurat til å poste det samme, og har akkurat sendt negativ feedback til SAS.

Var på BRU i ettermiddag, SAS-appen sa gå til The Loft. På The Loft var det en plakat om stengt men gå til midlertidig Pop-up Loft et annet sted. Ingen beskjed om at det ikke gjaldt alle. Kommer til Pop-up Loft, "nei her har ikke SAS adgang for de er ikke med i Star Alliance lenger og vi har begrenset plass, men dere skal gå til Diamond lounge". Går til Diamond Lounge, men nei, SAS passasjerer har ikke tilgang her heller (reiste Business og er Diamant), men de kunne gi en voucher på €25 for å gå på restaurant ute i flyplassområdet (akkurat som avbildet over), har den ubrukt med meg hjem for nå var tiden og lysten på det godt oppbrukt.

Hvis bare SAS hadde vært ærlige og informert riktig i appen at de overhodet ikke har noe lounge-tilbud på BRU for tiden så ville jeg gått rett på et LoungeKey klipp og hatt en mye bedre opplevelse enn det ble.

Edit: Når vi i tillegg kom på flyet og ventet varm-mat (som vi nå gledet oss til mer enn vanlig pga ingen lounge) men fikk tre kjipe skiver med kald spekeskinke så ble Business-opplevelsen til SAS komplett :)

Last edited: 18. jan 2026
  7. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    643
    Bonuspoeng:
    113
    Diamond lounge er jo SAS-retro. De har vel PP-tilgang så med 25 Euro i tillegg blir det gratis niste på flyet, men SAS burde jo varslet.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Ah. Da la jeg enten ikke merke til buffet og menyer sist jeg var der. Evt har førstnevnte kommet til senere. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg hadde tilgang bak sperretauet :D

9. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Er Senator-medlem knyttet til Brussels Airlines (bor i Brussel) og fikk denne i slutten av desember:
    upload_2026-1-19_14-19-0.png

Mer info her: https://www.brusselsairlines.com/be/en/extra-services/lounges/brussels-airport-lounges.html

SAS nevner i sin lounge-liste at The Loft er stengt:
    Brussels Zaventem (BRU) – Closed 3 January–June 2026 due to renovation
    https://www.flysas.com/be-en/travel-info/at-the-airport/lounges

Men ingen proaktiv informasjon om dette, og i appen sto det bare at man hadde tilgang til lounge.

btm and jgroneng like this.
  10. pongi13

pongi13 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for oppdateringen – jeg skal til Brussel midt i februar med SAS, så dette var veldig behjelpelig

Teknolai liker dette
  11. Jon_Noj

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    I appen stod det at vi skulle gå til The Loft med instruksjoner hvor når man klikker på "lounge available" boksen for å få opp mer info. Vil tro flere på farten bruker appen enn websiden så hadde vært en fordel om SAS koblet disse hvis web-siden allerede var oppdatert.

Teknolai liker dette
  12. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har peiling på prisnivået i terminalen? Hva kan man få for 25 euro i 2026?

13. tqv

tqv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Det gav meg en cappuccino (maskinkaffe overalt) pizzastykke kyllingbaguette par flasker vann i sjappa borte ved den røde raketten - da betalte jeg vel et par euro i tillegg.

Teknolai liker dette
  14. Jon_Noj

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, SAS business class indeed :)

Forøvrig, har 2 ubrukte €25 vouchers på BRU til overs om noen trenger.

15. tqv

tqv Nytt Medlem

Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    13
    Vi har vel lært å ikke være kravstor og stille med lavt forventningsnivå...
    Har jo vært igjennom en del 'forbedringer' siden jakta på LTG starta for en del år siden.

Denne gangen måtte jeg forbi en skranke for hjelp på ting jeg normalt har fått hjulpet meg sjæl med i appen so far. Toppet seg med et lurt hode på chat som skulle ha meg til å kansellere innsjekk for å få gjort endring på billetten. Når så spurte om det var så lurt med en halvtime til avgang var svaret 'ops, nei kanskje ikke' - og da var det ingen hjelp å få likevel før mellomlanding CPH.
    Så var de som satt på transfersenteret mer opptatt av mobilene sine og småprate med hverandre enn oss stakkars jævler som hadde trukket kølapp og sto der høflig og ventet. La motvillig fra seg mobilen da jeg til slutt dura frem til disken når tålmodigheta etter hvert tok slutt.
    Nei denne helga var det mer enn et par ledd hos sas som svikta :confused:

Last edited: 20. jan 2026
    Jon_Noj, Teknolai and indahla like this.

Del denne siden