Brasil

Tråd i 'Reisemål' startet av Vaskehanske, 04. jan 2025.

1. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    410
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

Førstegangsreisende til Brasil her – 10 dager i april.
    Håper dere som har vært i Brasil kan drysse noen gode tips min vei. Vi er tre personer på tur.

Lander i Rio de Janeiro og deretter har vi lyst på noen dager i Amazonas før vi skal tilbake til Rio. Hvor mange dager minimum bør vi bergene å bruke fra Rio-Amazonas-Rio for å få et godt nok inntrykk av regnskogen?

Vi tar i mot alle tips fra små til store, men for å sette i gang tankene så vil vi gjerne ha
    • Steder å bo: Hotell, villaer, leiligheter eller et sted hvor jeg kan slappe av i en hengekøye med jungellyder i bakgrunnen.
    • Mat: alt fra fancy restauranter, streetfood, frokoststeder og matmarkeder. Lokalt og internasjonalt.
    • Transport: Hyggelige taxisjåfører eller andre som er til å stole på?
    • F.eks. turoperatører: Noen som kan ta oss med på et eventyr uten å miste oss i Amazonas.
    • Aktiviteter: Viewpoints, strender, parker, nattklubber/puber/drinkbarer eller andre kule aktiviteter fra gatekunst, ekstremsport og besøke ulike øyer.
    • Generelle reisetips/råd om Brasil.
    Obrigado!

Last edited: 08. jan 2025
    Wiolenze liker dette
  2. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Fra Manaus må du ta turen hit! Fikk mitt første pirayabitt på besøk i denne perla! (Eneste også, ihvertfall foreløpig...)

https://jumalodge.com.br/en/

Litt treg side - jeg måtte vente et lite minutt for å komme inn - men det glemmer du fort når du er der :)

Wiolenze liker dette
  3. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Du bør ta en dag i Manaus også - det er vel verdt å ta en tur innom operahuset. Selv om du ikke skal se noen forestilling...
    Mindre enn tre netter i jungelen er ikke å anbefale. De færreste av oss får ta den turen mer enn en gang, så fokuser på det denne gangen. Rios strandbarer er tross alt mye lettere tilgjengelige...
    Når det gjelder nattelive i Rio er all min kunnskap utdatert - men start med middag på en god churrascaria og hør med noen lokale. Det er et meget variert tjenestetilbud på noen av de klubbene - så det er fort gjort å havne i prisdiskusjoner om noe man ikke hadde tenkt å kjøpe...
    Personlig synes jeg Favelaturisme er en uting, men det er STERTK anbefalt med forhåndsbooking, ikke bare ta en taxi for å se på livet der inne...
    Lyst å se en fotballkamp? Det er jo en opplevelse, selv om det ikke er sambastemning hver eneste gang. Vi hadde med guide på det - og var fornøyd med det valget. Hvis dere er fire staute karer er det kanskje ikke så viktig...

kiev liker dette
  4. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    410
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar! Her så det jo bare helt magisk ut.
    Er det riktig at det koster rundt kr 4500-6000,- per natt per person? Ser det er inkl. som transport fra/til Manaus, frokost, lunsj og middag og tours/aktiviteter for det antall dagene man bestiller for:
    https://jumalodge.com.br/en/roteiros/

Last edited: 08. jan 2025
  5. AB69

AB69 Medlem

Likes mottatt:
    311
    Bonuspoeng:
    63
    Oi! Prisen har nok endret seg siden jeg var der gitt, aner ikke hva budsjettet deres er men jeg hadde glatt droppet f.eks. en guttetur til Køben for en ekstra natt der inne.

6. Vaskehanske

Vaskehanske Medlem

Likes mottatt:
    410
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke booket sånn type tur tidligere og noe ulike budsjetter. Er ganske mye inkl. så er vel det det koster om man skal bo bra og ha ulike aktiviteter langt ute i bushen. Booket i 3 netter på Juma så vi har litt å se frem til tenker jeg:
    upload_2025-1-12_21-39-46.png

Fikk oversendt denne linken, og der er Juma er nummer tre på lista her: https://planetaexo.com/blog/best-amazon-jungle-lodges-brazil/

Noen andre tips for Brasil?
    Fant forresten ingen Brasil-tråd fra tidligere, mulig det er jeg som er dårlig til å søke.

Last edited: 13. jan 2025
    AB69 liker dette

Del denne siden