Boston med Zendus neste !

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kvalvaag, 16. aug 2026.

1. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    I Boston på veg tilbake til hotellet, snublet vi over en 100års markering til Regina Pizzeria som åpnet 19August 1926 :rolleyes:
    Fikk utrolig nok bord til 2 :D

IMG_4139.jpeg

IMG_4140.jpeg
    Beste pizzaen vi har spist noen gang, antydning til litt overstekt, men det hadde vel sammenheng med at det når vi var ferdig sto 50m med kø utenfor :eek:

IMG_4141.jpeg
    Veldig bra, anbefales om en tar turen til Boston :rolleyes:

Zendus91, Earl, Ololsen and 16 others like this.
  2. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    853
    Bonuspoeng:
    93
    Union Oyster House er et must i Boston, de har drevet sammenhengende siden 1826 om jeg husker rett. Skikkelig god hummer med smørsaus.

Og for et ekte Boston-bryggeri, ta turen til Harpoon. De tilbød guidede turer som var meget bra da jeg var der sist (15 år siden).

Last edited: 23. aug 2026
    Earl, Ololsen and milehigh like this.
  3. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Det må bli neste gang med Harpoon, Lobster House blir vanskelig med eit reisefølge som absolutt ikke skal ete sjømat :rolleyes:

Zendus91, Spielhaug and Cumulus like this.
  4. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    853
    Bonuspoeng:
    93
    De har barnemeny som ikke har sjømat :p

Kvalvaag liker dette
  5. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Deretter venter en tur i Delta sin domestic first :rolleyes:
    Lounge tilgang nei, heller ikke med gullkort hjå SAS, hadde sluppet inn hadde intercont business vore samme dag…

IMG_4149.jpeg
    Sete, milevis over intra Europa business, infotainment systemet må du stortsett være medlem for å bruke, en liten flaske vann sto klar som pre departure drink :)

IMG_4147.jpeg
    Mykje turbulens, så det var dårlig med servering før ganske langt ut i flighten, begynte med en kjeks ;) Samt bestilling av middag :rolleyes:

IMG_4148.jpeg
    Bra på smak, mørt og fint kjøttstykke, prøvde bestille meg en Gin Tonic, de visste de ikkje ka var :eek: Ble rødvin istedet :p

IMG_4146.jpeg
    Gøy utsikt, såg også torden og lyn i det fjerne :)

Usikker på faktisk prisforskjell her, men så lenge en ikkje har loungetilgang med rett kredittkort eller annen måte, ser eg for meg at prisforskjellen fra øko om en skulle betalt sjølv, ikkje kan forsvares :oops:

Kalsnes, Zendus91, Teknolai and 10 others like this.
  6. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    19,270
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:o_O:confused:
    Det er det verste eg har høyrt i dag!

Kalsnes, Teknolai, Earl and 5 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,792
    Bonuspoeng:
    293
    Det visste de ikke på Avianca heller (LHR-BOG) så jeg fikk vodka-tonic i stedet.

Earl, Ololsen, Spielhaug and 2 others like this.
  8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,792
    Bonuspoeng:
    293
    På Air France RUN-CDG hadde de bare lastet 1 box tonic og den ble tatt før de kom til meg på rad 3

Teknolai, Ololsen and Kvalvaag like this.
  9. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Filistere! :p

Earl liker dette
  10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Delta SkyClub Atlanta

Vimset off først inn på feil terminal, vaste rundt på innenriks en liten stund før vi spurte en av de mange info hjelperene som var der :rolleyes:
    Ble henvist ut en dør og til en buss, ok vi hadde god tid :cool:

Tenkte bussen tar vel 2min eller noe sånt… Den gang ei :p Brukte vel bortimot 15min på å kjøre land og strand rundt, før vi endte på internasjonal :eek:

Prio innsjekk var fort unnagjort og inngang til DeltaSky Club var opp en trapp rett innenfor sikkerhetskontrollen :)

Etter å ha vandret litt rundt i Atlanta med 38* og steikende sol var det godt med en Delta dusj ;)

IMG_4157.jpeg

IMG_4158.jpeg
    Ganske bra renhold, eneste eg observerte var nokre skjeggstubber helt inntil vasken :)
    Alt en trenger står fremme, såpe, deo, tannkost etc

IMG_4159.jpeg
    Ganske fullt i loungen så vi endte ute på terrassen og drev litt spotting :rolleyes:
    Matutvalg litt så som så, men fant no noe å gnage på :)

IMG_4161.jpeg
    Betjent bar, følger flokken og tipser 1$ pr glass hentet der :confused: Heldig en hadde litt en dollere igjen til det…

Sonictravel, Zendus91, Earl and 13 others like this.
  11. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    19,270
    Bonuspoeng:
    183
    Spar på skillingen og la dalarane gå! :)

Kvalvaag liker dette
  12. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    IMG_4162.jpeg
    Endelig på plass :rolleyes:

IMG_4163.jpeg
    Liten runde med cocktail, champagne og nøtter :D

IMG_4164.jpeg
    Røykt pastrami med diverse til forrett, ganske bra :)

IMG_4165.jpeg
    Langtidskokt shortrib, med stekte poteter, ganske greit, mør og fin biff, antydning til steikeskorpe på potetene og fremdeles litt sprøhet i aspargesene :)

IMG_4166.jpeg
    Dessert, ostefat og bananostekake :)
    Skylles ned med portvin, te og champagne :rolleyes:

IMG_4167.jpeg
    Forholdsvis dårlig oppredd seng, der forfatter tar på seg skylden :p

Oppsummering : Mat, ganske bra, drikkevarer synst eg sas holder jevnt høyt nivå på :)
    Service har eg opplevd som jevnt bra i business på langdistanse no over flere år :)

A330 derimot synst eg begynner å bli sliten, infotainment skjermen min levde sitt eget liv tidvis, samme med lyset i taket… Slo seg av å på og pauser og spolte i filmen litt innimellom, problemet avtok når eg byttet ut håndkontrollen med å kun bruke skjerm, så tydelig kontrollen som var litt rusjen :oops:

13. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Svarer meg sjølv her og melder om at madrassen er tilbake og slipperser fikk vi utdelt, det har eg aldri fått før fra SAS :rolleyes:

Ololsen, Lnbre, Zendus91 and 2 others like this.
  14. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Etter timesvis på reis, var en heldig og landet eit kvilerom i loungen :)

IMG_4168.jpeg
    Bare for å våkne opp til at flygningen til Bergen er kansellert…
    Hadde vore vesentlig enklere for SAS og booke oss om når vi landet på CPH i dag formiddag, istedenfor å tviholde på at påbegynt reise ikke kan endres :rolleyes: Dette ble servert for døve ører når vi oppsøkte transfer senteret for i dag…

15. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,230
    Bonuspoeng:
    163
    Etter masse frem og tilbake, en ombooking til imorgen og linker til hotel betalt av sas direkte på e-post og en løyen køordning på transferdisken, der det sto at en måtte sette inn gullkortet :rolleyes: Eg har ikkje hatt fysisk gullkort på lenge :eek:

SÅ !
    Var vi heldige når vi var i kø og såg det hadde åpnet seg 2 seter på SK2874 CPH-BGO kl 2300 som vi fikk være med på :p

IMG_4170.jpeg
    Fikk til og med fortsett turen i business :)
    De 2 herrene som serverte i business gav meg Lufthansa vibber, høflige men direkte, jaget av gårde toalett «snikerne» serverte i eit tempo som eg kun har observert mellom FRA og MUC i en fullsatt LH flygning :eek:

Hovedårsaken til at vi sto i kø, var for å spørre om vi kunne bestille hotel sjølv, istedenfor å bruke SAS sine tilsendte da desse låg eit stykke unna for en morgenflygning… Det fikk vi aldri svar på siden vi fekk desse 2 setene på 23 flygningene istedet :rolleyes:

Noen som kan svare på det ? Står en fritt til å booke eget hotel fordi om SAS har sendt ut vouchere på e-post ? Prisforskjellen såvidt vi kunne se var ca 500NOK på ?

Uansett takk for følget :p
    Vi satser på ny tur som er verdt og rapportere i fra neste år :)

Earl, Sonictravel, Ololsen and 13 others like this.

Del denne siden