Bonussøk.no - Awardfare alternativ er lansert

Tråd i 'Bonushjelp' startet av torsteino, 11. des 2025 kl 01:50.

1. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Hei dere!

Ville bare informere om at jeg nettopp har lansert bonussøk.no - et rimeligere og enklere alternativ til Awardfares for alle som søker bonusbilletter på SAS (Ikke skyteam). Jeg syns Awardfares ble litt unødvendig komplisert, så jeg laget min egen løsning og ble oppfordret til å dele den videre. Har brukt en del måneder på denne, og det var ikke enkelt å komme seg gjennom..

Funksjoner:

• Realtime (tilsvarende Diamond hos Awardfares)

• Kabinklasser

• Viser skatter/avgifter

• Antall ledige seter
    Pris:

• Gratis: 1 søk per dag (reset 24:00)

• Ubegrenset: 99 kr/mnd (intro/beta pris)
      Prisen vil nok øke etterhvert, men dere beholder introprisen om dere støtter siden tidlig :)
    Jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger, og dersom dere finner feil - ta kontakt! Det er teknisk mulig for SAS å blokkere tjenesten på et tidspunkt - i så fall refunderer jeg selvsagt gjenværende dager.

Lykke til!! :)

Torstein

upload_2025-12-11_1-43-5.png

Last edited: 15. des 2025 kl 00:21
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,957
    Bonuspoeng:
    293
    Dette virker da som reklame .... mulig jeg tar feil.

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil se situasjonen ann og bruke sjønn i dette tilfelle. Det er forskjell på å presentere ett nytt produkt og trøkke produktet opp i trynene våres slik markedsføringsbyråene gjør.

tobeornot999, obay and NoLimit like this.
  4. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Da dette verktøyet ikke søker i Skyteam awardseter er det vel mer korrekt å si at dette er et alternativ til awardhacks, ikke awardfares. Førstnevnte ser riktignok mer basic ut, men er til gjengjeld gratis, mens sistnevnte koster mer, og har samtidig mye mer funksjonalitet og kan som nevnt søke i Skyteam awards.
    At det kommer flere alternativ på banen er alltid bra, da det kan presse priser. Akkurat dette verktøyet faller dog litt mellom 2 stoler for min del, og fyller ikke et tomrom jeg personlig har savnet. Er heller ikke spesielt fan av at man må opprette konto og logge inn for å kunne søke.

chrt, MarkSS, Henrik and 3 others like this.
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,910
    Bonuspoeng:
    183
    Ville fikset denne før man begynner å ta imot betaling for tjenesten ;)

upload_2025-12-11_8-27-9.png

6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Kjempebra at det utvikles alternativer, synes jeg. Jeg ville kanskje gitt en 7 dagers trial gratis, slik at man fikk litt følelse med verktøyet før man begynte å fikle med betalinger.

Xflipper, torsteino and obay like this.
  7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    930
    Bonuspoeng:
    93
    Flott hvist noen prøver å gjøre det enklere for oss.
    Men er det noen forkjell her i forhold til www.awardhacks.se
    Hvor man ser allt som er ledig hos sas gratis på 10 sec.

8. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort et prøvesøk, og synes dette virker lovende.

Noen mulighet for at denne vil bli utvidet til SkyTeam ?

9. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Som flere påpeker er det vel Skyteam award-søk som er mest interessant all den tid det finnes et kurant verktøy for SAS award space i awardhacks. Problemet awardhacks har hatt er vel at de ikke får tilgang til SAS sitt API for Skyteam award space? Regner med awardfares har løst det med en bilateral kommersiell avtale med SAS?

The_Dude and eventyrer like this.
  10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares har faktisk ingen avtale, de benytter seg av bots som er ett stort problem. De snakket litt om det på evening of conversation eventet i københavn, Massimo var der. Var derfor awardfares mistet all tilgang her plutselig.

eventyrer liker dette
  11. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis dette verktøyet kun søker SAS-avganger, klarer jeg ikke å se hvorfor jeg skal forlate awardhacks som fungerer bra og er gratis? Jeg personlig klarer også å finne rene SAS-avganger på SAS sin hjemmeside uten særlig problem.

eventyrer liker dette
  12. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Jøss, må jo ha veldig mange kontoer for å sno seg rundt søkebegrensningene etc.

eventyrer liker dette
  13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke testet løsningen, men en åpenbar fordel er realtid, det du ser som ledig her vil da faktisk finnes hos SAS. Awardhacks cacher info, vet ikke hvor ofte den oppdateres..
    En annen sak er at Awardhacks har kun intercont - denne vil hjelpe for alle andre reiser med SAS. Det funker jo å søke hos SAS, men er fryktelig dårlig med mindre det er gitt hvilken dato man omtrent må reise på. Men det er ikke rom for noen høy månedlig pris som jeg ser det..

Edit: Etter en liten test (du kan registrere deg og teste med ett søk pr. dag gratis) - synes jo det er litt snedig at den også viser resultater med poengpris på vanlig billetter i tillegg til rene bonusreiser - noen gangen kan de jo være priset nesten på nivå med bonus (hjelper dog ikke ifm. FP osv.)

Last edited: 11. des 2025 kl 12:40
    tobeornot999, The_Dude and torsteino like this.
  14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,023
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jo to ting awardhacks mangler, Europa og sanntid/hurtig oppdatering av resultater. Veldig bra med konkurrenter på dette markedet.

Et par kommentarer:
    - Den siden man skal logge inn på (hvert fall via google-pålogging) fremstår veldig uggabugga med et rart navn.
    - Ukedag kan være viktig, helgetur, eller lignende er ofte interessant. Så heller enn å søke etter tre dager, så ønsker jeg utreis torsdag eller fredag og hjemreise mandag. feks.
    - "Pure Award (Standard)
    Mixed (Points + Cash)" bør være mulig å velge vekk hvis man kun vil ha rene bonusbilletter.
    - "Vis kun optimale resultater" Hva betyr det?
    - Antall. Bør være mulig å spesifiserer minste antall for å vise treff. Hele familien skal på tur!
    - Bra at du henter avgiftene og viser.
    -Tidspunkter kan du også vurdere å ta med, enten når du viser tilgjengelige avganger eller også som sortering/søk

K

Thomas123 liker dette
  15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke umulig at det er en grunn til at SAS har slitt med å tilpasse disse begrensningene på en måte som gjør at "vanlige" brukere ikke rammes.

16. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Hei! Domenet er bonussøk.no, ikke bonussok.no
    Nettsiden er selvfølgelig sikker, og betaling går gjennom stripe, ikke Bonussøk

EDIT: Kjøpte bonussok.no nå, så begge vil blir routet til bonussøk.no :)

Last edited: 11. des 2025 kl 15:42
    milehigh, indahla, Trykkern and 5 others like this.
  17. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    SkyTeam-API'et er er vesentlig bedre beskyttet mot uautorisert bruk enn det det gamle SAS bonus-API'et er. Awardfares er såvidt jeg kjenner til eneste som har kommet seg rundt hindringene i større skala.

Det er blitt nevnt fra SAS, blant annet på Evening of Conversation, at de er interessert i å åpne opp API'et for tredjeparter med en to-tier modell. Gratis for ikke-kommersielle aktører som awardhacks, og en revenue sharing modell for kommersielle aktører. Men det ligger ganske langt nede på todo-listen deres.

The_Dude, NoLimit and Bettan like this.
  18. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for veldig gode innspill!

1. Når det gjelder Google-innloggingen: enig - den ser litt uggabugga ut. Skikkelig branding koster dessverre litt, så jeg har brukt et standardoppsett foreløpig.

2. Søking basert på ukedager/helgeturer osv. er et supert forslag. Det noterer jeg og legger inn i roadmap’en.

3. “Optimal”-hakeboksen var egentlig ment nettopp for å filtrere rene bonusreiser, men funksjonen har glidd litt ut og trenger en fix. Det kommer.

4. At man kan sette min. antall seter er helt enig - det burde vært inne. Det legger jeg til.

5. Skal undersøke om jeg kan hente ut tidspunkter fra API-et også. Det står på lista nå!
    Tusen takk for innspill - veldig nyttig!

chrt, Storbaba, Xflipper and 5 others like this.
  19. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13

Det stemmer, men SAS sin egen Award Finder oppdateres bare én gang i døgnet.
    I tillegg viser heller ikke Awardhacks sanntidstilgjengelighet, så du risikerer å se gamle eller utdaterte treff.

yki liker dette
  20. torsteino

torsteino Nytt Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    13
    Det hadde vært veldig enkelt å få implementert dersom man ikke måtte autentiseres for å få tilgang til å søke der.. dessverre

Jeg tror neppe awardfares søker opp Skyteam reiser i sanntid, mest sannsynlig har de en autentisert bot som scraper all data x ganger i døgnet og lagrer det i en database.

Ser på nettverkskallene at søket går opp mot en database til Awardfares, ikke direkte hos SAS/skyteam

eventyrer liker dette

Del denne siden