BonusRadar – varsling når Amex- og bonuskampanjer når ønsket nivå

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Andromedae, 07. sept 2026.

1. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg har laget en liten iOS-app som heter BonusRadar, og tenkte den kunne være relevant for flere her inne.

Bakgrunnen var egentlig at jeg selv ble lei av å følge med på når de gode bonuskampanjene dukket opp – særlig de varierende Trumf-kampanjene hos Hotels.com og SAS Amex-vervekampanjene. Det kan være stor forskjell på hvor mye Trumf-bonus man får hos Hotels.com fra én kampanje til en annen, og det samme gjelder Amex-kampanjene. Derfor ønsket jeg en enkel måte å følge med på og få beskjed når nivået faktisk er interessant.

For eksempel:

«Varsle meg når Hotels.com gir minst 10 % Trumf-bonus.»
    eller
    «Varsle meg når SAS Amex Elite når 80 000 poeng.»

Det ble utgangspunktet for BonusRadar.

Appen følger blant annet:

• Trumf-bonus hos Hotels.com

• SAS Amex Elite-vervekampanjer

• SAS Amex Premium-vervekampanjer
    For Hotels.com kan man velge hvor høy Trumf-bonus man ønsker varsel ved. Det er kanskje spesielt nyttig siden bonusnivået kan variere en del, og det ikke alltid er lett å vite når det lønner seg å bestille.

BonusRadar samler også historikk over tidligere kampanjer. Målet er å bruke denne historikken til å se mønstre og forsøke å anslå når neste kampanje kan dukke opp. Det er selvfølgelig ikke en garanti, men forhåpentligvis kan det gjøre det enklere å vite når det kan være verdt å følge ekstra godt med – særlig for Hotels.com-kampanjene.

For Amex kan man selv velge hvilket poengnivå man ønsker varsel ved. På den måten slipper man å følge med manuelt hele tiden, og får bare beskjed når kampanjen når et nivå man faktisk synes er interessant.

Appen er helt ny og foreløpig et hobbyprosjekt, så jeg er spesielt interessert i tilbakemeldinger fra dere som følger bonusmarkedet tettere enn de fleste.

Det jeg gjerne vil ha innspill på, er særlig:

• Hvilke Hotels.com- og Trumf-kampanjer dere mener det er verdt å overvåke

• Hvilke bonusnivåer dere vanligvis venter på

• Hvilke andre kampanjer dere ønsker varsling om

• Om historikk og estimater for neste kampanje kan være nyttig
    Forslag, feil og andre tilbakemeldinger kan også sendes direkte fra appen.

BonusRadar er gratis og ligger i app store.

Hvis noen prøver den, tar jeg veldig gjerne imot både ris og ros

– Andreas

Ursa, Ninerivers, Rapolo and 6 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,973
    Bonuspoeng:
    293
    Da håper jeg noen legger ut varselet her i tråden når det dukker opp, siden vi på Android ikke får mulighet til å ha denne appen. ;)

Ursa liker dette
  3. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe det er mulig jeg setter meg ned og ser om å gjøre samme på android er mulig. Gir beskjed.

holmen liker dette
  4. Bri1

Bri1 Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gir den et forsøk!
    Er gull med varsel på hotels og Amex bonuser, samt andre kampanjer som kommer (ser du har Klarna inne eksempelvis)
    Hadde vært kult om du kunne sette varslinger opp på andre partnere hos trumfnetthandel når de krysser en viss % for å gi varsel via appen.
    Det samme kanskje med SAS sin egen partnershopping?

Ursa and Andromedae like this.
  5. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    2,063
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor må alt være en app!? Dette kunne vært en nettside, tilgjengelig for alle uavhengig av OS. Jeg kan umulig være den eneste som synes jeg har mer enn nok apper på telefonen allerede. Kult prosjekt da!

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,569
    Bonuspoeng:
    183
    Eller bare en forumpost her ;) Jeg får i det minste med meg en del av kampanjene herfra uansett, og helt enig i at man ikke trenger nok en app og enda en kilde til pushvarsler.

7. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Gjerne kom med konkrete forslag :). Når det kommer til trumfhandel er det jo noe varierende hvor mye som går opp, meste er stabilt, men sett at hotels.com er ganske ofte kampanje på og er jo ganske viktig da 10,9% trumf på hotell tilknyttet reise blir jo fort mye mer poeng enn standard 4%.

8. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Hehe folk er forskjellige, jeg syntes personlig nettsider er tungvindt, men eurobonusguiden har jo ofte en slags varsling på Amex kort og også en oversikt over trumf for de som er interessert, anbefales om en vil bruke nettleser. Personlig foretrekker jeg å sette opp selv hva som er viktig for meg og hvor mye type bonuspoeng jeg vil ha før jeg får ett varsel. Dermed kan jeg begrense det til ett varsel i måneden eller mindre :)

9. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,336
    Bonuspoeng:
    113
    Metakommentar. Det begynner å bli noen tråder av nyregistrerte brukere som promoterer en ny app.

Det jeg faktisk savner er en enkel oversikt over historiske kampanjer hos de forskjellige aktørene. Jeg har aldri i hodet hva eksempel beste kampanje hos den ene portalen eller den andre butikken har vært.

Kristian, Henrik, Andromedae and 2 others like this.
  10. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3

Om du laster ned appen og går på Historikk, hva syntes du om den funksjonen? ;)

skarsteen liker dette
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,569
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synser videre, og tenker at det har sammenheng med litt tøft jobbmarked for utviklere og tilgjengeligheten av AI-drevne verktøy for utvikling. Da blir det kjapt å lage noe som treffer en smal nisje, få noe CV-fyll og faktisk erfaring, og brått ender man opp med dette. Risikoen med dette er jo at det blir døende prosjekter etterhvert, fordi de i utgangspunktet er litt smale, har krevd minimalt med investering i tid og penger, og kan forlates uten at det egentlig gjør noe. Det er jo et marked nå med bonusrelaterte verktøy som begynner å bli, i min oppfatning, ganske stappfullt, og stadig kommer det nye til - jeg ville nå stilt spørsmål om det var fornuftig å heller bruke litt av tiden på å analysere markedet enn å utvikle noe som egentlig ikke bringer så mye nytt...

madsop, skarsteen, Kristian and 2 others like this.
  12. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,336
    Bonuspoeng:
    113
    Der oppsummerer du min mest resirkulerte foil på jobb: "Running software is your problem until the last instance is taken down!"

Deler din oppfatning om markedet begynner å mettes av små "praktiske" bonusapper. Markedsanalyse krever sitt og står litt i kontrast med utviklerkultur hvor en bare "sveiser sammen noe" og ser hvordan det går.

Yup, helt klart den type data som er kjekt. Samtidig gjør nok en nettside nytten her. Tenker stadig over denne klassikeren:
    https://motherfuckingwebsite.com/

Kanskje jeg skal fyre opp Claude og sveise sammen.

tobeornot999 and Preference like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,788
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden ..

Kristian liker dette
  14. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Kan godt hende det stemmer. Personlig har jeg ikke sett så mye av det i bonusverdenen ennå, men det forundrer meg ikke om det kommer mer og mer.

Når det gjelder appen, startet den ganske enkelt med et behov jeg selv hadde, og jeg valgte å publisere den i tilfelle andre hadde samme behov. Litt på samme måte som at folk bruker forum forskjellig: Noen vil gjerne diskutere eller få et konkret svar, selv om informasjonen i prinsippet kan finnes andre steder.

Jeg har heller ingen forventning om at dette skal bli et stort prosjekt. Hvis appen ender opp med å være nyttig for meg selv og et lite antall andre, er det helt greit. Jeg deler den først og fremst her slik at de som eventuelt har nytte av den vet at den finnes, og kan velge selv om den er relevant for dem :)

15. natto

natto Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Gud forby at noen har en hobby. Spesielt når appen er helt gratis synes jeg det er spesielt at man velger å kritisere appen han har laget heller enn å tilby konstruktiv feedback.

Bra initiativ, synes jeg :)

jocke, skarsteen, stemnic and 8 others like this.
  16. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,336
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg skal komme på den mer konstruktive siden, når historisk visning av bonuser tegnes opp. Vurder å bytte ut linjediagramet med hvordan Prisjakt gjør det med historiske priser. Da holdes verdien som en rett strek til forandring skjer.

Vis tidlig hva historisk beste bonus har vært. Det gir en pekepinn på hva som har vært beste uten å lese masse datapunkter.

Skjermbilde 2026-09-07 kl. 13.15.27.png

Henrik, Andromedae and morradi like this.
  17. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,569
    Bonuspoeng:
    183
    Nå var det også en metadiskusjon over her på hvor mange brukere som registrerer seg, henter innspill til features (iblant til betalte tjenester) og brått forsvinner, uten å bidra mer eller gi "noe tilbake".

Mye av det som er bra med forumet her, er åpen kunnskapsdeling om søkemuligheter, triks (som VIE-trikset i gamle dager), gode tips når det har vært feilprising på billetter eller uventet mye tilgjengelighet. Jeg synes det bærer preg av å være noe kollektivt over det hele, og liker ikke når det spennes ben på.

Kroneksempel er BonusSøk.no; der ble det opprettet en tråd av utvikleren, det kom gode innspill som ble kjemperaskt implementert i den betalte tjenesten. Brått forsvant trådstarter etter . Nettsidens endringslogg sier at det har kommet ukentlige (eller hyppigere) oppdateringer. Trådstarter var aktiv i tre uker, ble helt stille og tok en fire-måneders pause til april i år, hvor det ble postet litt mer reklame for egen app, og etter det har det vært stille igjen.

Eller sånn som under - en svært spesifikk app som ikke har sett nevneverdig endringer. De foregående innleggene fra trådstarter var tre år gamle, så kom det litt egenreklame, og så ble det stille igjen.

Jeg mener det er helt legitimt å stille spørsmål ved dette, og synes ikke alt trenger å jubles frem. Men nå er jeg ferdig med å sutre, nå skal jeg lete etter bonusbilletter og se om jeg finner noen ålreite ting å bruke poeng på.

upload_2026-9-7_16-9-18.png

jocke, Teknolai, holmen and 2 others like this.
  18. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Haha kan forstå frustrasjonen, god bonus jakt :)

19. Andromedae

Andromedae Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for tilbakemeldingen. Har nå oppdatert så den er ett mer linjediagram, riktig nok ikke med like mange punkter som prisjakt da jeg følte det ble vanskelig å navigere.

Har også valgt og legge til en egen meny kalt "Fordeler" hvor standard faste tilbud som fjordkraft, talkmore, fjordgull og godtlevert fremkommer da det ble rotete å lage en nyhet for hver gang eksempelvis fjordkraft gikk opp og ned. I en overgangsperiode tenker jeg fordeler og nyheter lever sammen, men etterhvert blir nyheter nettopp det med varighet og midlertidighet.

Igjen alle tilbakemeldinger mottas med stor takk.

Del denne siden