Hei! Jeg skal gifte meg, og i den anledning skal det jo selvsagt arrangeres vielse, fest, og en aldri så liten honeymoon (og medfølgende hotellrom). Jeg regner med det ryker et par hundre tusen kroner på dette, og det hadde vært synd å bruke så store volumer uten å få noen EB-poeng utav det! Så derfor lurer jeg på om dere har noen tips eller erfaringer angående maksimering av poeng i slike situasjoner
Om man skal maksimere Eurobonus opptjening så er det viktig å sørge for at flest mulig utgifter kan belastes Amex. Skaff Amex Elite, bikker du 300k så blir det 2x CT på toppen, samt hyggelige 60k poeng. Det er nok kanskje ikke alt som kan gå på Amex, så et SAS Mastercard Premium i baklomma anbefales for det som ikke kan betales med Amex. I tillegg, saumfar viatrumf for å identifisere alle mulige butikker og reisemuligheter som kan gi en ekstra trumf som igjen konverteres til Eurobonus. Husk å aktivere automatisk overføring til Eurobonus fra trumf. Alt i alt så burde det være gode muligheter for å sanke inn en god del poeng via et slikt event.
Vi hadde middag og fest på et lokale hvor vi behøvde ambulerende skjenkebevilling, altså vi kjøpte inn egen alkohol. Vinmonopolet og Systembolaget tar begge AmEx så du klarer å omsette mye der. Thune liker jeg i utgangspunktet for smykker og annet, og de tar som bonus AmEx. Nå er ikke gifteringer veldig dyrt sammenlignet med forlovelsesring, men vi klarte vel å omsette for rundt 17-18.000 bare på gifteringer. Ellers kommer det nok en drøss med utgifter hist og pist. Vi brukte AmEx til vi opptjente én CT, inkl. en del daglige utgifter, og så har vi bare brukt DNB Saga MC på alt øvrig. Kunne lett klart 2 CT-er og antagelig også 3, men da begynner du å få ganske mange tusenlapper i kredittkortgebyrer. Skal sies at vi er relativt pragmatiske på dette, vi tjener mer poeng enn vi bruker, så har ikke gjort nevneverdig innsats for å komplett maksimere. Mye av utgiftene kommer nok også som faktura. Regn med at alt av mat, fotograf og denslags blir på faktura, og så får du kortvennlige utgifter som frisør (overraskende dyrt), bekledning, blomster, ark og konvolutter og annet materiale til bordkort, og en hel haug med diverse annet som du får tatt på kort. Ellers, beste eksterne tipset vi fikk - ha vielse kl. 13.00. Folk blir trøtte til samme tid uansett, med tidlig vielse får du bedre tid til middag og fest, og mindre stress ila. dagen. Beste tingen vi selv gjorde var å sørge for at vi kunne være med gjestene samtidig som vi tok bilder. Vi løste det ved å chartre en båt med plass til alle, og da fikk vi minglet med alle mellom vielsen og middag, og snek oss bare unna litt for bilder iblant. Vi hadde ikke lyst til å måtte forlate gjestene i noen timer, vi ville være med de vi delte dagen med. Lykke til!
...de stedene som vil at du betaler faktura/overføring til konto så skader det ikke å spørre om du kan betale med kort istedet Det fant jeg ut når vi hadde bryllup i vår, ble fort heller 60.000 omsetning på kort for vår del.