https://www.nrk.no/norge/venter-shoppingkaos_-her-stormer-kundene-inn-porten-klokka-05.00-1.14307195 Ikke at jeg dømmer noen, men fy f***. God bedring og lykke til ønskes alle som er ute og handler i dag.
Flytter inn i hakket større leilighet like etter nyttår, så armert med det nye amex-kortet har jeg allerede bestilt ny TV i natt. Straks går turen til Bohus for noen sofaer, bord etc. Skal ikke ha noe av det som er rabattert i dag, men man får gavekort på 30% av kjøpsprisen, som kort sagt betyr litt over 9000,- å trekke fra når jeg bestiller ny seng og et par andre ting i desember. Krysser fingre for at ingen andre bryr seg om den nærmeste bohus-sjappa, slik at den er relativt tom og rolig som den pleier å være.
Her er det da virkelig bare å dømme i vei.. Får forhåpentligvis bestilt x4 til NYC med SAS, men det blir med det for i dag, tenker jeg.
Jeg vet ikke om de har gjort det om nå, men sist jeg hadde noen billigbilletter jeg ikke fikk brukt lot jeg de bare gå som no show, og da fikk jeg igjen skatter og avgifter uten at det først ble trukket noe gebyr. Husker ikke summene nå, men det var ca pris minus 2-300 kroner.
Så mye tull blant tilbudene. Og selvfølgelig er de beste flybillettene å hente fra Oslo... Dumt når man bor i distriktet. Ble en helg med Widerøe MOL-BGO-MOL til 990 og 2 netter på Scandic Byprken i februar... Hadde de hatt poengtilbud til Tokyo i september hadde jeg vært interessert
Da beit man på Black Friday-tilbud nummer 2. €200 i rabatt på Google Pixel 3 hos tysklandsavdelingen av Google Store. Kjekt at jobben har lokalkontor rundt om i verden man kan bestille ting til Hentes når jeg skal til Berlin i desember. Og denne gangen ble det omsetning mot CT
God ettermiddag fra rett utenfor OSL. Her skal jeg egentlig se tårnet, men er litt freezing fog; Skal ikke svarthandles noe som helst i dag. Hvordan klare 300k på Amex Elite om alt skal handles på tilbud.
Overleverte mitt splitter nye Amex Elite kort til fruen i morges og regner med at jeg da kommer et godt stykke på vei til CT i løpet av dagen
Den svarte fredagen er så langt brukt til å selge, men kanskje det blir jakt på butikker som tar Amex etter endt arbeidsdag. Akk. Må si jeg gleder meg mer til i morgen for å besøke DUB for første gang
God ettermiddag fra Keflavik. Skal straks tilbake til Oslo og gir blanke f... i hele den svarte fredagen og det føles bra. Rett fra flyplassen og hjem for å dusje/skifte til julebord med jobben før jeg skal reise nordover i stor bursdag på lørdag. Blir ei hektisk helg!
For de av dere som liker å bruke linser på øynene for å se bedre/dårligere, så selges Bausch & Lomb Purevision 2 HD (6-pakning) til 228 NOK hos Lenson. Tror det vanker 6% viatrumf her og. Disse linsene er fantastiske btw. Mistenker de selges et par tiere billigere hos SmartBuyGlasses fremdeles, men det kommer fra utlandet, så UPS kan kjøre på med moms og fortollingskostnader. Selv om Smartbuyglasses reklamerer for at man får dette refundert er det kanskje ikke verdt sjansen, da land (foreløpig i EU) gjerne ikke kjenner begrensingene i Noreg. Men ja, fantastiske linser. Prøv en pakke da vel.
Friday tilbringes i innenriks loungen. Seff forsinkelse. Noen betraktninger: Lys»rommet» er noe stort tull, i praksis blir det brukt som telefonrom. Kontorrommene er okkupert hele tiden, sprengt kapasitet ellers og, såvidt jeg har observert over 3 timer, ikke en kjeft i «trim»rommet. De bør snarest konvertere «trim»rommet til arbeids og sitte plasser. Sas: Din flight er foreløpig 1 time forsinket. Jaja, sånn er det når man bor i Norge.
Vel vel... jeg var på en Best Buy butikk i California da den åpnet salget allerede 17:00 på torsdag for å ha nattåpent. Det var en ganske stor kø som vi stod nesten bakerst i. Det var satt opp gjerder og vakthold utenfor men da de åpnet dørene slapp de inn tjue og tjue i gangen (kanskje 2-3 minutter mellom hver). Inne i butikken var de fleste rolige og beherskede og jeg fikk meg en Amazon Fire TV til halv pris og var veldig fornøyd med det. Så det var overhodet ingen tegn til «amerikanske tilstander» akkurat her i alle fall. Alle i køen var rolige, betjeningen var hyggelig og det var god stemning og ingen krangel. Et TV crew filmet ved døråpningen og fikk de første fem til å småløpe og skrike, men så var det over. Relativt udramatisk. Man må ikke tro alt det media prøver å vise. #noengangererdetfaktiskfakenews
Bruker ofte lysrommet da det er ofte ledig plass der, er ikke ofte jeg observerer at det er folk som bruker det som telefonrom.. Kontorene er alltid opptatt, jeg går rett dit når jeg kommer til loungen om jeg har mer enn 20 minutter, selv om lufta der inne er dårlig. En gang så dårlig at jeg snudde og gikk.....