Bilutleie LAX

Tråd i 'Reisemål' startet av Flaggermus, 15. febr 2025.

1. Flaggermus

Flaggermus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kanskje ikke rette stedet, men prøver meg likevel.

Er det noen som har gode erfaringer med diverse bilutleieselskaper ved LAX? Jeg har leid bil fra Sixt to ganger tidligere, og vært veldig fornøyd med de. Vurderte det igjen nå (reiser i april), men de har blitt vesentlig dyrere, så tenkte kanskje å prøve noen andre.
    Ser Alamo kommer veldig greit ut prismessig, men aldri hatt noe forhold til de. Er det noen som har leid bil fra de, erfaringer? Hvordan er bilparken? Evt andre selskaper. Den eneste forsikringen jeg ønsker er skade/reduksjon av egenandel ved evt skade. Regner med skade på personer/private eiendeler dekkes av min egen reiseforsikring?
    Har googlet og lett, og finner både mange dårlige erfaringer, men også gode, så litt småforvirret.

Alle svar mottas med stor takk :)

2. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,243
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekk ut andre lokasjonar enn flyplassen. Tilbake i mai 2022 fann eg for seint ut at eg kunne spart ein del dollars på å heller leige bil frå ein Avis lokasjon ein stad på Wilshire Blvd i Downtown.

Elles trur eg at SAS AmEx Elite har veldig god leigebilforsikring, men dobbeltsjekk!

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,028
    Bonuspoeng:
    183
    Har stort sett brukt Avis og vært fornøyd med det. Neste gang blir det Hertz da de var billigere.

4. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Har brukt både Avis, Hertz og Sixt ut fra LAX. Hertz var forsåvidt smidig med President's Circle (navn på tavle, gå rett til bil), men bilen vi hentet sist var ikke rengjort verken utvendig eller innvendig. Drage ved utkjøringsbom couldn't care less da vi adresserte dette. Avis har stort sett vært stabilt og bra, men dyrest av de tre alternativene de siste gangene vi har booket. Synes også de har vært vanskelig på kundeservice når vi har forsøkt å komme i kontakt med dem. Sixt er egentlig de vi har vært mest fornøyde med, både på LAX men også andre lokasjoner i USA. Når det er sagt, lar jeg nok egentlig prisen være den avgjørende faktoren ved valg mellom disse tre selskapene. Husk at ansvarsforsikring kun er inkludert i standard leiepris hvis du booker gjennom deres norske sider (hvis jeg har forstått riktig). Alamo har jeg ikke testet.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,029
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt stort hell med å booke gjennom SAS sine sider når jeg har reist til LA. Sammenligner prisene med bestilling direkte hos de ulike selskaper, og det har stort sett vært billigere gjennom SAS.

Har vanligvis valgt Sixt, og vært veldig fornøyd. En liten hickup på siste tur, da vi måtte vente ganske så lenge på bilen, men da fikk vi uoppfordret $75 avslag på leien.. Fikk 1500 nivåpoeng + 3000 bonuspoeng i tillegg, pga kampanje.

Har blandet erfaring med ymse selskaper på LAX, og en gang gikk vi for leie inne i byen i stedet for på flyplassen. Det angret vi på, da de ikke hadde noen andre biler å velge mellom enn en sliten 10 år gammel bil. Ikke helt det vi hadde sett for oss.

6. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,312
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har leid bil på LAX en gang. Det var med SIXT og ble møtt med "wow, you are platinum sir" så fikk jeg velge fritt blant alle bilene de hadde bortsett fra Mercedes S klasse og Corvette. Opprinnelig booking var den billigste SUV de hadde tilgjengelig. 1 gang danner ikke akkurat et solid grunnlag for erfaring, men jeg går for SIXT neste gang også, nå er jeg diamond, så kanskje jeg kan få Corvetta da! :D

7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,243
    Bonuspoeng:
    293
    10 år UNG bil!

holmen liker dette
  8. Sucellos

Sucellos Nytt Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    Leide bil på LAX to ganger i 2024. En gang hos SIXT og én gang hos Avis (pga pris ved enveisleie). Det eneste negative hos Sixt var at det var noe kø ved uthenting og årsaken er nok at agentene har et helt lite manus de helt sikkert har fått pålegg fra corporate de om at skal prate seg gjennom. Bortsett fra det var det rød løper-behandling, "platinum ditt og platinum datt" og lekker BMW. Fikk også tilbud om å oppgradere til en BMW M4 for en nesten symbolsk sum. Hos Avis var det ferdig innsjekk via app og bare å rusle rett ut på parkeringsplassen og hente den mest skitne, røykluktende, bedritne leiebilen jeg noensinne har blitt tildelt. Kun lysten på å komme meg ned til San Diego, levere inn bil, sjekke inn på hotellet og komme meg i seng så raskt som mulig gjorde at jeg aksepterte den. Hadde jeg skulle hatt den mer enn noen timer hadde det vært helt uaktuelt.

9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,441
    Bonuspoeng:
    183
    Leide 1 gang i 2022 på LAX, Avis. Smooth, og ingen hiccups ved levering. Shuttle bus til/Fra terminal, helt ok

10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Leide i høstferien 2024 på LAX hos Hertz. Booket direkte via deres egen side da det var eneste plassen jeg kunne booke Subruban klasse (SAS og viatrumf.no ga ikke den klassen som alternativ). Reiste med familien (2+3) og fruen var keen på noe stort (pun intended).

Ganske grei prosess. Måtte til skranken selv om jeg var President's Circle da jeg hadde booket barnestoler. Fikk ikke Suburban, selv om jeg prøvde å klage litt. De hadde rett og slett ikke bilen inne. Ble en Ford Expedition Max, som i og for seg var en rimelig svær bil.

Alt i alt fornøyd, men neste gang tror jeg at jeg mailer på forhånd for å sikre meg bilen jeg vil ha. Trodde det var naturlig med President's Circle, men den gang ei. Oppfattet også betjeningen som noe pågående for å få meg til å kjøpe mer forsikring, men de ga seg raskt der.

Levering gikk smertefritt. Helt prima.

Hertz får av meg 8 av 10 på LAX. Bruker de gjerne igjen hvis pris er bra.

Lillegutt liker dette
  11. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,292
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kjørt både Suburban og Ford Exp. Max som leiebiler i USA. Det er, i bunn og grunn, nærmest helt identiske kjøretøy mtp størrelse :)

DJasko liker dette
  12. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er din tanke om forsikringer i USA?
    Holder det med AMEX Elite, eller signer du noe på stedet?

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Her er jeg veldig nøytral i svaret. Det må hver enkelt kjenne på selv. Personlig betaler jeg gjerne for premium forsikring hvis jeg anser summen som innafor. Hos Avis er den ofte det, men ikke alltid.

Noen ganger tilbyr avis veldig billig ved booking også. Ellers tror jeg DNB sin SAGA upgrade dekker rimelig bra. Ikke sjekket ut amex sin, men bør kanskje det.

14. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,694
    Bonuspoeng:
    113
    Har leid hos avis og Sixt på LAX og synes Sixt er best. Avis er samlebåndmetoden med de minst interesserte ansatte jeg kan huske, selv med president circle status. Hos Sixt er jeg Diamond så da er det som oftest fritt valg i både to og en sjelden gang tre klasser av biler. Det koster mer hos Sixt men kvaliteten på bilene er milevis foran. De har en stor flåte av europeiske biler plus de morsomste amerikanske. Jeg har fått både range Rover HSG, Audi A8 (det er ti år siden), BMW X7 og Z4. Skal faktisk til LA i neste uke og har booket en BMW 7-serie så får vi se om de kanskje har noe rått inne som jeg kan oppgraderes til :)

Del denne siden