Noen som får velge biletter med poeng+penger med rabatt(30% ebd rabatt) og biz begge veier? Får ikke valgt biz begge veier da det gråes ut. Det virker ikke som om rabatten på 30% slår inn på ny side, så man må trykke seg til det gamle sidene. Og der funker det ikke.
Har gjort et par kjappe sammenligninger med tilhørende kjapp hoderegning, og kommet til at poengene er verd et sted mellom 6 og 8 øre når man bruker disse til å booke vanlige billetter. Er det noen som har testet mer, og funnet hvorvidt dette er såpass universelt at man kan bruke det som en tommelfingerregel? Eller kan "poeng per krone" variere så mye at man bør sammenligne hver gang?
Uten ytterligere rabatt (10% EBD, 30% EBG), og uten å ta høyde for evnt poengopptjening under reisen høres det vel ca riktig ut. Da er konverteringen priset temmelig i nærheten av hva Trumf konverterer til (13,5 poeng per krone, dvs 7,5 øre per poeng).
Er det mulig å bestille "penger og poeng" billetter på ny side? Jeg blir sendt til den gamle siden og får feilmelding hver gang jeg prøver å betale. Har prøvd å tømme cache og cookies på 3 ulike browsere, men feilmelding hver gang. Telefon kan ikke hjelpe og det kan ikke gullmail heller, disse typer billetter kan kun bestilles på nett. Og siden de ikke har fått andre klager, så oppfordres jeg til å fortsette å prøve Hvis andre forsøker å bestille denne type billetter og har problemer, vennligst gi beskjed til SAS!
Det kommer an på hva slags billetter du har kjøpt. Det er samme endringsregler som for billetter kjøpt for penger.
Tidligere så brukte jeg Classic.sas.no for å sjekke tilgjengelige billetter for poeng+penger. Men den siden går nå kun til Travel pass ? jeg får ikke valget om poeng+penger i den vanlige bestillingsflyten som beskrevet på sas.no Hjelp?
Hvis du søker på billetter for poeng på nettsiden, så skal du få opp en link oppe i hjørnet, hvor det står penger+poeng eller noe sånt. I en grå(?) boks. Da kommer du til classic-siden. (Iallfall sist gang jeg testet)
Kommer litt an på om hvor i verden turen går. Og om du har Plus eller Go. Det enkleste er å sjekke i mailen du fikk da du booket. Der står det vel om det er Plus Pro eller Smart. (Eller Go)
Plus smart ut-plus pro hjem. Til EWR. Så da er det kanskje mulig å endre men mot å betale endringsgebyr og evnt prisforskjell?
Ja, hjemreisen kan endres uten kostnad (vil jeg tro), men utreisen må du nok betale endringsgebyr for. Jeg ville tatt en telefon til SAS for å sjekke. Ellers kan det hende du får gjort endringene på nett?
Takk for svar tålmodige @holmen ! Mange barn på minstemanns skoletrinn tester positivt nå. Planen er pr nå fortsatt å reise, men vil gjerne ha plan B klar.