BGO - CPH - EWR t/r alene

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 24. febr 2017.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,200
    Bonuspoeng:
    183
    For å sette oppgraderingsprisen marginalt i kontekst; 4500 kr holder omtrent til 24 timer i Hong Kong, med fly, overnatting, transport til og fra flyplassen og mat.

Da kan du for eksempel rett etter landing i 7-tiden spise frokost på Tim Ho Wan (1 Michelinstjerne), sjekke inn på hotell og utforske byen før lunsj på Yat Lok/Kam's Roast Goose/Ho Hung Kee (alle med 1 Michelinstjerne), og så se mer av Hong Kong før middag på Summer Palace (2 Michelinstjerner). Da har du spist 4 stjerner på én dag, og du klarer å presse inn to lunsjer hvis du planlegger.
    Opp i 6-7-tiden neste morgen for å rekke flyet hjem.

Opplevelsesmessig tør jeg påstå det er bedre enn 7 timer i et behagelig flysete på en nattflyvning. Med på kjøpet får du også noe kult å svare når folk spør hva du har gjort i helgen.

Til slutt kommer du vel også bedre ut av det mtp. poengopptjening.

Fly: ~2700 med ungdomsbilletter
    Overnatting: ~1000 kr for et greit nok hotell for en natt (masse billigere hosteller, Urban Pack fungerte bra for meg)
    Transport: <100 kr med buss, 200-ish med tog, en femtilapp innad i HKG
    Frokost: stappmett for en hundrings
    Lunch: rundt hundrelappen på disse også
    Middag: 400-500 kr for billig med 2 stjerner

Last edited: 26. febr 2017
    emhb, phileas, Upsaker and 5 others like this.
  2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Mmm, nå fikk jeg lyst på pork buns fra THW! Bare det er grunn nok til å droppe oppgraderingen og heller gjøre som Henrik foreslår.

Del denne siden