Betalo kommer til Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Lars J, 23. okt 2024.

1. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig, takk for at du deler! Jeg fikk ikke den eposten. Det blir spennende å se hvilket gebyr de tar for dette - og om det blir bonuspoeng også hos Betalo...

2. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Fra hukommelsen: Betalo krever ikke abonnement, og har så vidt jeg husker omtrent samme gebyr som Billkill, 2,3%. Men appen var veldig klønete i bruk (i alle fall sist jeg brukte den) - man måtte logge inn med full BankID hver gang, og det var ikke mulig å lagre betalingsdetaljer eller ta imot efaktura.

Spielhaug liker dette
  3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål.
    Nå har jo ikke Betalo lagt ut noen betingelser om Amex enda. Men ser at de tar 2,3% på MC/VISA, dersom de beholder satsen er det likt med Billkill. Dersom de ikke krever abonnement/medlemsskap så slipper man kostnaden som er 119 kr/mnd hos BillKill.

Spielhaug, turaga008 and Teknolai like this.
  4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Skal man dømme av lanseringene til Curve og Bill Kill blir de vel sperret av Amex i løpet av noen dager :rolleyes: Og jeg trenger ikke nivåpoeng og dermed Amexforbruk før i september. Men hvem vet, kanskje de får det til uten trøbbel denne gangen :p

Teknolai and turaga008 like this.
  5. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Forhåpentligvis blir denne værende, opptjening via Amex her hadde vært veldig nice. Det skal i hvert fall testes :)

Teknolai liker dette
  6. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,352
    Bonuspoeng:
    183
  7. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Nice! Det vil si at det er 0,2 prosentpoeng dyrere enn Billkill. M.a.o. vil det lønne seg å bruke Billkill om man betaler mer enn 60.000,- per måned med Amex? (Master Billkill koster 119,-/mnd)

Edit: Hadde regnet feil i opprinnelig innlegg :oops:

Last edited: 15. juli 2025
    Preference and The_Dude like this.
  8. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    I det regnestykket så må man opp i 60 000.

Teknolai liker dette
  9. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, du har helt rett, her ble det en kommafeil gitt.

10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Nå som BillKill ikke er enerådende lengre, så bør/må de vel komme med et motsvar til dette?

Teknolai, biaop and turaga008 like this.
  11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Spørs hvilke vurderinger de gjør. De er markedsledende (og ener) i Norge på det markedet. De har kundebasen.

Det kommer en ny aktør inn som har stor erfaring med slikt fra andre markeder i Norden. Utfordrer dem. De kan:

1. Beholde alt som før og håpe på at kundene er late/lojale og ikke gidder å bytte + konkurrenten kommer med et dårligere produkt (app, layout, brukervennlighet osv).

2. Matche den nye konkurrenten i pris.

3. Gi et bedre tilbud enn den nye konkurrenten.

Mine tanker:

60 000 kr i regninger i mnd utenom lån og kredittkort er ganske mye. Gjennomsnittsfamilien har vel ikke så mye...? Sånt sett vil Betalo lønne seg.

Også de som kun skal bruke en slik tjeneste for å raskt få CT/oppfylle krav til CT vil gå til Betalo pga enkelheten uten abonnement.

Ser for meg at Betalo her kommer best ut prismessig for de fleste, men kundeopplevelsen har mye å si også. Hvor enkel og intuitiv er appen?

Tror heller ikke det står eller faller på 100 kr pluss/minus i gebyr for den enkelte bonusjegeren. Det skal være enkelt og rett frem.

Alle fordeler og ulemper tatt i betraktning tror jeg at jeg personlig nok vil bruke Betalo fremfor BillKill. Nettopp fordi jeg ikke binder meg for x antall måneder og betaler avgifter I måneden, når jeg får muligheten til å betale avgift ut i dra 'forbruk'. Tror det er greiere. Har brukt BillKill 2 ganger, og begge gangene for rask oppnåelse av CT ifm skatteoppgjør. Sånt sett trumfer Betalo.

Spielhaug, jgroneng and turaga008 like this.
  12. turaga008

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    For meg er en av de store fordelene med Betalo at man kan opptjene poeng via bankoverføring, ikke bare regning som kommer som efaktura. I morgen når Amex funksjonaliteten (forhåpentligvis) er oppe og går skal det testes med SAS Amex Elite, Amex UK Gold, og British Airways Amexen, og så blir det bare å krysse fingrene for at det gir poeng :)

edit: og som DJasko skriver over er det å slippe nok et abbonnement et stort pluss over Billkill.

DJasko and eventyrer like this.
  13. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Og dette tullet med Zen-poeng osv. gjør at jeg lett velger enklere løsninger. E-faktura i appen er dog en fordel for BillKill.

14. turaga008

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har nå lagt inn betaling med:
    British Airways Amex Premium Plus
    SAS Amex Elite
    Amex UK Gold
    Barclaycard Avios Plus (MC)

Amex kan kun brukes til betaling av regninger ser det ut til. Men da gjenstår det å se om disse fire gir Eurobonus og Avios :)

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan bekrefte at jeg har fått Eurobonus poeng på betaling av regninger med Betalo. Fikk til og med poeng for gebyret, da det blir trukket samtidig. :)

turaga008 liker dette
  16. turaga008

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Det er supert å høre, da er jo dette et veldig godt alternativ til Billkill :)

Jeg kan også bekrefte at Barclaycard Avios Plus gir poeng med Betalo, venter enda på eget SAS Amex og Amex UK Gold, det vil vel ta noen dager før det oppdateres.

obs: Barclaycard Avios Plus gir poeng både ved bankoverføring til kontonr og ved regningsbetaling!

DJasko liker dette
  17. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    894
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har testet hvorvidt noe annet enn Amex gir EB-poeng?

18. biaop

biaop EBG

Likes mottatt:
    109
    Bonuspoeng:
    43
    Dette må vel være enkelt å misbruke?

19. turaga008

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Er sikkert derfor SEB kortene ble sperret for opptjening av poeng via Betalo. Ingenting de stakkars små selskapene liker mindre enn å tape litt poeng på slikt :p

eventyrer liker dette
  20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,811
    Bonuspoeng:
    293
    Litt usikker på den der. Vi gjør jo nesten hva som helst for å få noen poeng .. :p
    Men når en har betalt 6000,- for Amex Elite så har vel ikke den 100-lappen så mye å si.

Del denne siden