Beste flyselskapene i verden

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Sikiduck, 15. april 2017.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    93
    Heyhå,

Fikk i dag mail fra TripAdvisor, der de ti beste flyselskapene er funnet, etter stemmer fra folk.

Her er listen:

1. Emirates
    2. Singapore Airlines
    3. Azul
    4. JetBlue
    5. Air New Zeland
    6. Korean Air
    7. Japan Airlines
    8. THAI Smile
    9. Alaska Airlines
    10. Garuda Indonesia
    Så, ingen SAS eller Norwegian.

Hva tenker dere om listen? :)

2. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Skrev en artikkel om dette som sikkert kommer på forsiden i løpet av kort tid. At hverken SAS eller Norwegian ligger på topp 10 er vel kanskje ikke så rart, men det er mye man kan stille på spørsmålstegn ved på denne "kåringen".

Når det er sagt klarte Norwegian 6. plass i kategorien Beste lavpris/regionale flyselskap i Europa.

3. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg antar at dette gjelder økonomi. Etter min mening sier ikke denne lista nødvendigvis noe om hvem som er best, men derimot hvem som oppfattes som best. Emirates er bra, men ikke best. Det eneste denne lista bekrefter er at de er jævlig gode på merkevarebygging. At ikke Qatar er med på lista er en skandale og må være en inkurie. ;)

Dette tre beste i økonomi er etter min mening Singapore, Qatar og Emirates.

Robert H liker dette
  4. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Topplisten er basert på tilbakemeldinger fra brukerne uavhengig av serviceklasse. De hadde også en kåring for beste flyselskap innen hver serviceklasse hvor Emirates "vant" for beste Økonomi og First Class, Air New Zealand for beste premium økonomi og Aeroflot(!) for beste business class...

Herlov liker dette
  5. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tenker at denne lista er uinteressant. Det finnes ratings som er helt på jordet. Jeg har større tiltro til Insideflyers medlemmer enn millionvis via Tripadvisor.

Travellingalf, Edin and Robert H like this.
  6. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Den eneste kåringa som gjelder er Airlinequality.com altså Skytrax. Det fins 9 selskap med 5 stjerner om jeg husker rett, og det er blant annet ANA, Singapore, Hainan og Garuda.

Elsket Tripadvisor før, men synes selskapet har tapt seg noe helt vanvittig med idiotiske popups på sidene og for enkelt med "juks" i reviews der. Liker bedre Skytrax som stiller krav til testerne.

7. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,564
    Bonuspoeng:
    183
    Iflg @Ida er skytrax nær null verdt.

Ursa liker dette

Del denne siden