Hei. Kidsa er med i pointsharing, og de har begge SAS appen og ser våre fremtidige reiser bestilt av meg, men det ser ut som de har mulighet til å drive med både rebooking og kansellering av reiser via app. Nå har jeg ikke gått hele veien for å hverken endre eller kansellere via deres app, men såpass langt at jeg kan velge hvilke flights jeg ønsker å endre samt valg om nye flights.. Dette er jo litt skummelt hvis de faktisk kan fu*** opp hele reisen ved et ”uhell” i en alder av 12 og 16år Noen som vet om det er begrensninger i siste ledd?
De ser vel kun reiser de er med på med eget EB-nummer registert? Så lenge de får slått opp bookingen er det fritt frem for å endre eller avbestille.
Ja. Det er reiser som de selv er med på de ser. Jeg hadde jo håpet at det var en begrensning til at den som faktisk foretok bestillingen er den som kan endre og ikke at hvem som helst på samme PNR kan endre reisen for alle..
Som regel holder det å vite PNR+etternavn for å slå opp og administrere en reise, generelt lite hindringer utenom evt. endrings- eller kanselleringsgebyr der dette kreves.
En mulighet er å ikke legge inn EBnr på barna når du booker. Da kommer ikke reisen inn i appen deres. Så kan du legge inn EBnr når dere skal på tur, så de får boardingkort. Jeg gjør dette med kona når jeg booker reiser som skal være overraskelse for henne.
Det der høres merkelig kjent ut! Har med hell brukt den varianten en del ganger, akkurat nå er hun ikke klar over at vi skal til CUN i februar...