Men selv om det ikke var noen fast track, så så jeg mitt snitt til å spørre om vi kunne gå i crew security. Og det kunne vi. Så da slapp vi halve køen. Etter oss kom en haug med folk, da de skjønte at de kunne slippe litt kø. Noen ganger må man være litt frempå! Loungen er helt ok, men en gruppe med bråkete italienere(?) trekker ned. Stor terrasse som har utsikt over fly og flyplass, blant annet en gjeng med amerikanske bombefly (?). Sikkert veldig fint utpå der når det er fint vær! Vi følger med på setekartet på vår ATR til OTP, og det fylles opp sakte men sikkert. Enn så lenge er det tre ledige seter på flyet. Jeg sitter på 17F, @kjeeli på 16D. Kanskje får vi ledige seter ved siden av oss? Hvis ikke flytter @kjeeli bak til meg. Det regner fortsatt.
Servering i loungen Litt herjet varmmat buffet Dessert avdelingen Det er betjent bar i midten noen kjøleskap med øl, mineralvann og vann som ikke fremkom på bildet over.
Nå som vi straks skal dra, har regnet gitt seg. Og det går an å ta bilde av utendørs avdelingen av loungen. Motsatt vei Utsikt mot fly Står en del gamle fly på plenen på andre siden US stasjonerte fly
Flyet er blitt forsinket og loungen begynner å tømme seg. Disse har tilgang Stiv pris for å kjøpe seg inn med 60€. Baren og matservering til høyre Flaskeskapet Oppbevarings skap, noen med strømuttak Oss som venter på flyet Mot utgangen til terrassen
Tydeligvis problemer med flyet , for nå er det et annet fly som skal hente oss. Det blir stadig mer forsinket, og skal gå fra OTP om 20 minutter nå. Så vi får god valuta for Loungekey billettene våre..
Nå ser det ut til at flyet har begynt å bevege på seg på OTP. Alle de små bilene er brøytebiler.. Kanskje snør det på OTP? Kommer vi frem i dag? Hvem vet. Svaret får du i neste episode av Brødrene IF og spektralsteinene.
Dette er jo snart tradisjon. Vi hadde en lignende runde på LJU på vår første tur på Balkan. Da ble vi sittende på en takterrasse i mange timer og kose oss. Det kan dere lese om her.
Tydeligvis trøbbel med flyparken til Tarom. Fikk først opp denne maskinen på FR24 Så etter at forsinkelsene renner inn, er det denne som skal hente oss Den som henter oss kan vel kalles storebror til den som skulle hente oss i første omgang. Serialnr 1621 og 1624.
Pga at flyvningen ble forsinket, og nest siste flyvning. Var det folketomt på flyplassen. Ankom gate Og det var ingen priority boarding, men vi fikk plass tidlig i køen. Siden flighten var over 2 timer forsinket ble det delt ut mat 1 flaske vann ved boarding til bussen Kaos ved boarding men holmen navigerte perfekt og vi fikk plass til bagasjen rett ved sete
Det sluddet i fjellene her i Makedonia i ettermiddag, så ikke utenkelig at det snødde litt lenger øst.
Pga fullt fly måtte vi spørre 17D om å bytte til min plass på 16D sånn at vi kunne sitte sammen. Kort flyvning og ett slag ludo Og holmen dro i land turens første seier, gratulerer! Buss fra flyet Og kaotisk leting etter Uber til byen.
Ankom hotell klokken 01:11, og fikk sjekket inn 2 timer etter planen. Første inntrykket av rommet var bra Utsikten fra balkongen var litt begrenset, men vi kan leve med det
Opp å stå, klar for flere inntrykk. Greit utvalg varm mat til frokost Heldigvis pent vær i dag, og vi tuslet ut. Kom frem til dagens møteplass for dagens gruppetur.
Vi var skikkelige nordmenn, og møter opp når vi får beskjed. Det gjør ikke alle andre. Så vi ble stående og vente i 25 minutter før vi gikk avgårde mot presidentpalasset. Damen som fulgte oss var en skikkelig biker-dame, kledd i svart skinn fra topp til tå, og Harley'en hennes sto parkert rett utenfor. Et par hundre meter vestover, og palasset viste seg fra sin beste(?) side i solen. (Det var skikkelig sur vind, så ikke så varmt som det kan se ut på bildene.) Vi kom oss inn, etter enda litt mer venting på noen som ikke dukket opp. Så startet turen gjennom svære rom med svære lysekroner og svære tepper. Svære greier. Galskap. Og som guiden sa så fint: Alle diktatorer må ha en ballsal for å imponere gjestene sine.
Etter palasset ruslet vi gatelangs en stund. Så måtte vi ha litt mat, og etter en runde i den relativt masete gamlebyen ramlet vi over en sjappe som solgte ramen. Jeg er jo ikke vanskelig å be, så da venter vi en liten stund på et bord. Stedet heter Wei Ramen, og åpnet i januar. Tydeligvis veldig populært, for det var hele tiden kø på utsiden. Vi fikk god mat!
Gikk via Bulevardul Uniril tilbake til hotellet, som også har en inngang fra gamle byen Virret litt rundt i gamle byen før vi fant en Ramen sjappe for lunsj Wei Ramen
På vei tilbake til hotellet for en hvil (etter at @kjeeli endelig hadde funnet en kiosk som solgte Red Bull), kom vi over en liten kirke omtrent midt på en byggeplass. På andre siden av veien rev de er stort bygg. Det bråkte fælt. Mange restauranter og butikker er stengt på 1. mai, men byggearbeiderne hadde tydeligvis ikke fri. Jeg trodde dette var Nasjonalteateret eller noe sånt, men det viste seg å være en bank. Fancy! Inn i gamlebyen gikk vi forbi et korps som øvde til 17. mai.