Vi legger ut på tur, og det skal igjen krysses av noen nye land på Balkan. Vi hadde jo en vellykket tur 1.Mai helgen i fjor Så samme helgen ble holdt av, og planleggingen startet tidlig. Puslespillet tok form og nå ruller vi inn til
Etter fullført arbeidsdag satte jeg meg i bilen, satte GPSen på "huset til kjeeli", og stilte meg i kø sammen med alle de andre som skulle ut og kjøre bil. En stund senere fant jeg en kjekk herremann på en bensinstasjon, og turfølget var komplett. (Noe særlig flere enn to personer på tur blir bare mas, spør du meg) Vi stilte oss i kø igjen, og endte etterhvert opp i P10, hvor vi satte fra oss bilen og tuslet inn på OSL. Fast track var vidåpen, men de måtte selvfølgelig sende inn noen fra den gemene hop rett foran oss. Han stinket alkohol, og var enten redd for å fly, eller hadde aldri fløyet før. Vi overlevde. Såvidt. Vi tok turen gjennom tax free, og så opp trappen til SAS loungen. Vi flyr ikke SAS, og heller ikke Skyteam, men dette var stedet for oss. Lite folk, masse mer, og bobler i glasset. Topp stemning!
Pitstop innom SAS loungen. LOT C billett gir adgang hit, eco billett med *A Gold gir ikke tilgang. Er en 17 åring som straks henter oss
LOT har jeg faktisk aldri fløyet før. Så det blir første nye flyselskap for meg på denne turen. @kjeeli er vel bereist med dem, så for ham er det ikke så spennende. Nå fikk vi akkurat melding om boarding, så da får vi styrte glasset med bobler og komme oss avgårde.
Fikk sms fra LOT kl 18:57 om boarding open, stoppet stresset når vi så på skjermen i loungen at det ikke var reelt og var ved gate kl 19:09. Lurt å ikke stresse for den åpnet ikke før kl 19:20. God plass til oss på rad 4 Da kan vi dekke hendelser på begge sider.
Jeg har over 100 flygninger med LOT i gamle dager og da med ATR-72 og Embraer ERJ-145 …da jeg pendlet mellom Wroclaw og Bergen. Du verden ..
Flytid beregnet til 1t45m. Push back 5 min før tiden og en Dreamliner på min side Fint flyvær Hvit duk og meny Halvtime etter avgang var vått og tørt servert Hadde håpet på litt mer kraftkost, men det smakte helt greit. Glass med stett har jeg ikke fått hos LOT før kleptofingrene kriblet litt akkurat der. Solen på vei ned
Hyggelig overrasket ved ankomst på remote parking. 2 små busser for business pax og en lang til resten Fra flytrappen til ankomsthallen tok det 4 min. Nattens hotell ligger ett steinkast unna flyplassen.
Litt usikker på om det er gode å kjøre short bus.. Men det gikk unna. Varmen på fullt, og gassen i bånn. Flyturen var veldig fin i en Embraer 190. 2+2 funker fint, iallfall når man har ledig sete ved siden av seg. Men vi blir sittende litt langt unna hverandre! Så vi flyttet oss til aisle-setene, så vi kunne skåle og prate. Og skåling ble det! I utgangspunktet skulle vi ikke overnatte i Warszawa. Men LOT endret på flyvningene,.og alternativene funket ikke for videre reiserute. Endringen skjedde mens jeg var i Vietnam i påsken, og @kjeeli og jeg hadde konferanse på whatsapp, og fant frem til en løsning som fungerte. Så nå har vi sjekket inn på Renaissance Warsaw Airport Hotel, ca 75 meter utenfor utgangen fra WAW. Fikk et ganske så fancy rom for en billig penge.
Ved legge tid ble det valgets kval, hvilken er mest lik den hjemme Gikk for nr 1 å har sovet godt, og helgens ryggtrøbbel er ikke eksisterende nå. Ny dag nye muligheter. Pga maskin bytte på neste flight ble jeg ufrivillig flyttet fra 2D til 2A, og under innsjekk valgte jeg 3A for å sitte på samme rad som @holmen på 3D LOT appen henger ikke helt med så jeg har 3 av 4 reserverte seter i C.
Eneste andre flyselskapet en LOT som har servert shots etter middag var Aeroflot på 90 tallet. De hadde *damemagasiner* liggende på tralala sammen med Pravda og andre liknende kvalitetsutgivelser.
Hvor mye koster skoene? Reisefølge 1 elsker LOT C longhaul sokkene, så han burde fått seg sneakers også