Bali - tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Ruby, 23. jan 2014.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Det er godt utvalg av ATMer rundt om på øya. De fleste tar kort også:)

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Med en baby som jeg regner med er +/- året, er jo ikke strålende sol så veldig viktig uansett. Deilig å komme seg bort i andre omgivelser. Bare husk på at det er mye mer mygg i regntiden, og en del villaer har utendørs bad. Ville valgt bad innendørs. Strendene er også mye mer forsøplet.

paramberg liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,055
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tipset!:D

4. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,803
    Bonuspoeng:
    113
    Noen erfaringer rundt å bo på Bali de seneste årene?

Har en veldig fleksibel arbeidssituasjon nå hvor jeg kan velge selv når jeg vil jobbe og vurderer derfor å flytte til varmere strøk. Dessverre ingen muligheter til å dra med meg jobben i baggen, så må uansett reise fra Bali igjen når jeg skal tilbake på jobb.

Ser for meg å være på Bali ca. 2 måneder på det meste før jeg reiser ut igjen for å jobbe, det vil jo passe greit med multiple entry visa for 12 måneder hvor jeg kan oppholde meg der 60 dager om gangen.

Ser ikke helt hva som stopper meg fra dette egentlig, men setter pris på om noen har tips og innspill til dette.

5. torfje

torfje Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei. Er det noe måte å oppnå noe form for kortbetalinger for å genere poeng eller tar de fleste selskap betaling by cash på guidede turer og slikt om man ikke booker gjennom GetYourGuide etc.

6. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Må vi hente ut bagasjen i Jakarta på vei til Bali?

Vi flyr AMS-CGK-DPS med Garuda i dag. Må vi hente ut bagasjen i Jakarta og gå igjennom tollen eller vil bagasjen bli sendt direkte til Bali?

Vi har kun 1t:45m i Jakarta så å hente ut bagasje og sjekke den inn på nytt vil bli utfordrende.

7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor skulle ikke bagasjen deres bli sendt til endedestinasjon når dere har gjennomgående billett med samme selskap?

8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi flere land krever at ved internasjonal ankomst skal reisende plukke opp bagasjen sin og gå gjennom tollen før man kan fortsette reisen innenlands.

Henrik and SK927 like this.
  9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Fór et kaos. Alle vi snakket med var tydelige på at vi måtte plukke opp bagasjen i Jakarta. Etter å ha ventet på bagasjen i en time hadde 2 av 3 kofferter kommet. Vi spør en lokal ansatt som sier at hun kan ordne med bagasjen vår og sørge for at den siste kofferten også blir fraktet til flyet. Så vi spaserer ut gjennom tollen uten bagasje. Er ikke det hele poenget med at vi skal plukke opp bagasjen at vi selv må gå gjennom tollen med den?

Så fremdeles er det høyst uklart om hele denne omveien via tollen var nødvendig eller om vi kunne ha gått direkte til domestic departure.

kongenamundsen liker dette
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Aha. Da lærte jeg noe nytt :)

11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Skal samme rute om fire uker. Jeg prøvde meg på Chatgpt nå - den klarer heller ikke å konkludere 100%:

✈️ Prosess i Jakarta (CGK):

1. Du går gjennom immigrasjon i Jakarta (første innreise i Indonesia).
    2. Du må normalt hente ut bagasjen på båndet.
    3. Du går gjennom tollen med bagasjen.
    4. Deretter leverer du bagasjen igjen på Garuda sin domestic transfer-skranke i Terminal 3.
    Noen reisende har rapportert at bagasjen ble sjekket hele veien til Bali uten at de måtte hente den i Jakarta, men dette er ikke garantert – og offisielle guider (fra både flyplassen og Garuda) sier at du må ta ut bagasjen første gang du kommer inn i Indonesia.

kongenamundsen liker dette
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,001
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror man egentlig må følge beskrivelsen i chat gpt over. Det ble også bekreftet av alle vi snakket med.

Grunnen til at de tilbød seg å transportere bagasjen direkte til flyet fra bagasjebåndet var nok knyttet til at vi ikke hadde rukket flyet videre dersom vi skulle ventet på siste kofferten og sjekket inn all tre koffertene på nytt.

Forøvrig ventet flyet på oss. Vi kom til gate i det flyet skulle dratt. De ventet så noe minutter ekstra på bagasjen vår. Fantastisk service fra Garuda.

AMS-CGK i biz var meget bra. Ekstremt bra service og god mat og vin. Vil rate Garuda biz over feks Turkish biz.

Storbaba, paron, Preference and 2 others like this.
  13. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Vi reiser til Bali i januar. GA har på email svart meg at siden vi flyr til og fra terminal 3 i Jakarta, så blir bagasjen sendt direkte til Bali. Men vi som personer må gå i gjennom immigrasjonen i Jakarta. Dere er vel tilbake fra Bali nå. Stemmer det GA skriver med deres erfaring?

14. Storbaba

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Bagasjen sendes gjennom så den trenger du ikke tenke på. Du må gjennom immigations, og ut av ankomst og vise de påkrevde dokumentene, før du så går opp til domestic departures i samme terminal 3 om du reiser Garuda. Kan bli litt gåing beroende på park stand. For øvrig: Garudas lounges suger er min mening, men flott å fly med de - veldig fornøyd med flyvningene.

15. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for kjapt svar. Ja, vi flyr GA hele veien fra AMS til DPS, godt å høre at flyvningene med de var bra. Det ser da ut som den info vi har fått stemmer. Blir spennende å besøke Bali, selv om det er regntid. Det blir første reise dit for oss.

16. Storbaba

Likes mottatt:
    2,855
    Bonuspoeng:
    113
    Vi brukte noen dager på Gili Trawangan, null regn og pleier visst å regne lite også i regntiden. Grei avstikker beroende på hvor mye tid dere har...

17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,862
    Bonuspoeng:
    183
    Regnet kommer stort sett på ettermiddag/kveld i bøtter og spann, men ikke hver kveld. Sjelden det er dagsregn.

Del denne siden