AVIS - håpløs kundebehandling

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 26. juni 2022.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er som sagt godt fornøyd med Sixt, men vær oppmerksom på to ting (som trekker ned);
    Oftest ikke fri km (i Norge iallefall)
    Ikke gratis ekstrasjåfør for statuskunder

Spielhaug liker dette
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Det var to store negative ting spør du meg. Men ja, har også gode erfaringer med Sixt (i Europa) fra tidligere av, men nå holder jeg meg stort sett til Hertz siden jeg er PC der gjennom NAF og de har vært gode på oppgraderinger etc.

RoadKing and tobeornot999 like this.
  3. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,649
    Bonuspoeng:
    113
    Fri km har jeg ikke skjønt meg på. Noen ganger er det inkludert og noen ganger ikke. Jeg leier veldig mye på BGO og er Sixt Diamond, som oftest i klassen VW Golf, men der er det nesten alltid 100km per dag inkludert. Men så leide jeg en gang en Audi A3 oppe i Alta og der er det fri km (Heldigvis! For i Finnmark er det langt til ting!)

RoadKing and Spielhaug like this.
  4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bekrefte dette.

Tror faktisk det var hel-automatisk jeg - etter jeg la inn bilde av EBD og valgte "SAS Gold/Diamond" fra listen ifm sign-up for konto.

Fikk ikke engang en mail som bekreftet. Men ser av kontoen at jeg er matchet til platinum hos Sixt.

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Svarer meg selv :p

Og lovet jo IF å teste Sixt om de matchet meg til platinum. Og det jo gjorde de altså super fort. Da blir dette valget for spennende til å ikke prøve ut i Miami midt i juli:

Screenshot_20220702-133523_Chrome.jpg

De har mye bra biler i stallen (masse BMW i tillegg til de amerikanske, vanlige og mindre vanlige).

Så jeg håper dette loddet går inn! :)

Travellingalf, Maggie and holmen like this.
  6. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Hold oss oppdatert!

Min erfaring fra status match til Sixt er den samme som flere andre her, men vær obs på at man i utgangspunktet kun beholder (topp)statusen i ett år om man ikke re-kvalifiserer gjennom leier og at statusmatch kun kan gjennomføres en gang. Det var i alle fall slik for noen år siden.

tobeornot999 liker dette
  7. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Dette stemmer.. Dog beholder man statusen, men ikke fordelene.
    Jeg fikk oppgradering hver gang første året, men etter det har jeg ikke fått noen. (Så vidt jeg husker.) Men Platinum-statusen har jeg fortsatt.. :confused:

tobeornot999 liker dette
  8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,378
    Bonuspoeng:
    183
    Men hva er den statusen verdt da?

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,716
    Bonuspoeng:
    293
    Litt rabatt vel? Som sikkert kan slås av rabatter funnet andre steder

tobeornot999 liker dette
  10. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    470
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg liker godt Hertz Ultimate Choice i USA aldri blitt skuffet. Bare å booke en kategori C bil, så kan du velge hvilken som helst bil som står på Ultimate Choice om du har toppstatus. Har bl.a fått en 5.7L med Hemi motor (Texas ja), stor SUV etc her.

tobeornot999 liker dette
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål:
    Har free weekend voucher frå Avis, har lagra denne som kort i Wallet på min Iphone.
    Men korleis brukar eg denne? Må eg ringe Avis? Vise den når eg hentar bilen?

12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    OK, takk for info begge to!

Bra å vite. Og da er vi som @Jorge skrev tilbake på det vanlige sporet:
    Hvis man vil ha en god deal på leiebil må man sjekke mange steder.

For min del betyr det Avis Chairman og Hertz President (hvor jeg beholder begge non-stop pga andre medlemsskap), og noen ganger blir det den ene, andre ganger den andre.

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Det står beskrevet vilkår i eposten du har fått fra Avis, bla.:
    Det er viktig å merke seg at helgeleien må forhåndsbestilles via bestillingslinken i denne e-posten, senest 3 dager før uttak av bilen.
    - Gyldig for maksimalt bilstørrelse medium. Avhengig av landet bilen tas ut i. Vennligst sjekk ved bestilling.
    - Ikke gyldig for enveisleier.
    - Kupong må overgis på utleietidspunktet: kun én kupong per utleie er tillatt.

snus_mumrikken liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Selvsagt! :)

Travellingalf liker dette
  15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Men kom det ikke en mail fra Avis for en stund siden om at man ikke kan bruke weekend vouchers i en periode nå? Noe om mangel på leiebiler pga det ene og andre, eller var det bare jeg som fikk den kanskje?

16. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Fant den igjen nå, kom 21. juni:

Vi kontakter deg for å informere om at vi midlertidig vil stoppe bruken av gratis weekendleie-kuponger som er tilgjengelig via vårt Avis Preferred-program. Dette gjelder for alle land i juli og august, og frem til november 2022 for Irland og Nord-Irland.

Hvorfor stopper vi bruken av gratis weekendleie-kuponger i juli og august 2022?

Samtidig som vi opplever økende etterspørsel, er det en global mangel på halvledere (chips) og bilproduksjonen er sterkt redusert. Det betyr at færre kjøretøy er tilgjengelig for bilutleieselskapene i hele verden.

Når kan jeg benytte gratis weekendleie-kuponger?

Vi beklager at vi må stoppe bruken av gratis weekendleie-kuponger i juli og august 2022. Dette er dessverre nødvendig å sikre at vi kan imøtekomme eksisterende kunders behov i sommerperioden. Gratis weekendleie-kuponger vil være gyldige for reservasjoner frem til 30. juni, og igjen fra og med 1. september 2022. I Irland og Nord-Irland vil kupongene være gyldige igjen fra 1. november 2022.

Takk for din forståelse. Vi gleder oss til å se deg igjen snart.

Vennlig hilsen

Avis Loyalty Team.

17. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    @Travellingalf Hmm, denne har ikkje eg fått. Søkte gjennom mailen no.
    Men fant mailen med kupong, får ikkje booka med den linken heller.
    Tenker eg tar ein telefon til Avis i Ålesund der eg skal leige bil for å spørre….

18. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Skader ikke å spørre nei.

19. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Har heller ikke fått en slik epost, men fikk kupong ganske nylig så det er kanskje tatt med noen ekstra forbehold der som ikke var med i tidligere kuponger. Bla. står det "ytterligere restriksjoner i høysesongene kan gjelde".

20. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    876
    Bonuspoeng:
    93
    Angående min første post i denne tråden. Nå er jeg hjemme fra USA turen, og sendte på søndag en klage til AVIS på det som skjedde i USA - ingen kundeservice, ingen Roadside Assistance. Jeg fylte inn skjemaet på avis.no, og sendte det inn. Ingen tilbakemelding i nettleseren på at det var sendt eller mottatt. Og ingen e-post om at det var mottsatt. I går ringte jeg for å høre om det var mottatt. 1,5 time å høre på musikk. Ingen svar. Det prøvde jeg 3 ganger, til sammen4,5 timer med musikk.
    Dette er utrolig dårlig. I tillegg å høre på den forferdelige tekst-til-tale generatoren som bare sier tull. F.eks. "Du kan gå til a-punktum-v-punktum-punktum-apostrof-punktum-punktum-no"!!??!!
    Jeg har helt mistet lysten på AVIS!

tobeornot999 and Spielhaug like this.

Del denne siden