Jeg har booket en EB-reise (ren SK) med avreise OSL på torsdag kl. 09:55. Har også en EB *A-reise som starter på fredag. Den første er til USA, den andre fra USA. Skal ta Antigen-test onsdag kl. 08 med beregnet svartid innen 30 minutter. Og er jo bekymret for positiv test .. Er avbestillingsfristen for en ren SK EB-reise 24 timer, eller dagen før? Og hva med en EB *A-reise, den er vel dagen før? Noen som vet sikkert?
Jeg har fått beskjed om 24 timer før. Men, Ifølge FAQ og gullmail så er det mulig endre/avbestille reise innenfor 24 timer, men før flyets avgangstid, om du kan dokumentere positiv test. FAQ sier SAS bonus reise, så blir litt usikker om det gjelder *A selv om gold sa det. Jeg passer i allefall på og få testresultat, før fristen på 24 timer for mine reiser om mulig
Både de generelle Eurobonus-vilkårene og vilkår for Star Alliance-bookinger spesifiserer 24 timer. Bookingsiden for Star Alliance-reiser sier derimot «opptil én virkedag før avgang for utreisen», så mulig det er noe slingringsmonn. Uansett er det som @Lars J påpeker egne unntak ved positiv Covid 19-test
Jeg ville også satset på 24 timer. Men jeg har også fått beskjed om siste virkedag, at man måtte ringe inn og avbestille før telefonen stenger dagen før avgang. Jeg har også en gang fått avbestilt etter dette. Da var jeg i USA og fikk avbestilt billetten kl. 01 om natten i USA (når norsk kundeservice åpnet) samme dag som avgang, det gjorde de siden jeg ikke hadde hatt mulighet til å avbestille innen 24 timer før avgang, for da var det jo natt i Norge og alle telefoner var stengt... så av og til kan man være heldig med agentruletten.