Klart, men 750 kr er jo et "avskrekkingsgebyr" rettet mot
@holmen og et par andre som booker opp hver eneste weekend i C et år i forveien og avbestiller 2 dager før avreise..
Endringsgebyret kom vel også for noen år siden da enkelte ringte og endret billettene sine 10-15 ganger før avreise, noe som belaster kundesenteret en god del. Og hadde man klart å få en mer fleksibel løsning online så absolutt, det ønskes velkommen..
Jeg har full forståelse for begrunnelsen bak disse gebyrene, selv om jeg ikke liker de selv..
Avbestillingsgebyret som SAS nylig innførte betyr i praksis at jeg antakeligvis nesten aldri kommer til å fly SAS bonus lenger, da jeg trenger billetter i skoleferie og det må bookes i flere anledninger og vi er 5 stk så det blir mye gebyrer av slikt... Spesielt om det til slutt viser seg at vi klarer bare å finne enten utreise eller retur.. Eller kun 4 pax som ofte slippes..
Det ble foreslått at man skulle få noen unntak fra gebyrene som EBD, dette avviste SAS enkelt, da det er EBD som er hovedansvarlig for at det bookes opp veldig mye som avbestilles.. Og dette gjør at andre kunder ikke får booket noe som helst, og billettene forblir usolgt om de avbestilles tett på avgang...
Vis alt...