Avbestilling av billett i Sas pluss - betalt med eurobonuspoeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av thrain, 17. juli 2021.

  1. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for det! Men i bookingbekreftelsen står det altså Sas Plus Pro to steder, så jeg vet ikke hva som har skjedd.
     
  2. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    908
    Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer opp "SAS Plus Pro" på mine Plus Smart F&F-bookinger under "Mine bestillinger". Men riktig produktnavn har kommet med i mailen..

    SAS IT....

    Men uansett tilfelle var det Plus Smart du fikk og betalte for. Det klarer de ikke å endre uten å lage ny billett. Blir vanskelig å bevise i ettertid at nettsiden viste Pro når du bestilte.
     
    vegasbaby liker dette
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i det, men nå har jeg altså en bookingbekreftelse på epost der det står Pro to steder - og ikke noe annet. Det er da et bevis.
     
    Nordlands liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    19,289
    Likes mottatt:
    75,547
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Og, hvordan skal "folk flest" klare å finne ut av dette? De har bookingbekreftelsen på e-post, og stoler på denne..
     
    Nordlands and vegasbaby like this.
  5. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    6,009
    Likes mottatt:
    8,720
    Bonuspoeng:
    293
    Har du sendt formell klage til SAS og fått avslag? Isåfall kan du ta saken videre med flyklagenemda.
     
  6. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, gullmailen har i to eposter fastholdt at dette er SAS plus smart - ikke pro - billetter. Jeg kommer til å ringe for å avbestille, ta gebyret og deretter klage. Selv om det bare er SEK 650, så sitter jeg tross alt med en bookingsbekreftelse på pro-billetter.
     
  7. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering: Jeg ga gullmailen en siste sjanse ettersom jeg oppdaget at feilen fortsatt lå i systemet (pro til «plus-pris») på enkelte avganger ARN-OSL. Tok screenshot og forklarte problemet. Overraskende nok møtte jeg på en som tok seg tid til å sjekke dette nøye, og fant ut at det hele syntes å være en IT-feil. Beklagelse og full refund. I tillegg takk for at jeg hadde funnet denne «bug»en og rapport den.

    Ettersom jeg allerede hadde meldt sak til transportklagenemnda, valgte jeg å trekke den.
     
    Kjetil L, markus, Stuttfeiten and 4 others like this.

Del denne siden