God dag fra CJU airport! Da er ferie i ferien på Jeju over for denne gang og vi er på vei tilbake til GMP og Songdo, Incheon. Angel rent a car kan anbefales på Jeju, god pris gjennom Trip appen. De har egen skranke for Engelsk talende kunder. En A330 som skal ta oss den korte turen CJU-GMP idag med OZ. Verdens korteste wide body flight? Har alltid synes at "såpe på stick" er litt spesielt Orangutang tan tan noodles (오랑우탄면). Denne var knallgod! Kalchi grillet med diverse sideretter (통갈치구이). Typisk Jeju matrett, anbefales!
Herlig med tilbakeblikk fra Jeju! Var det virkelig orangutang? Ellers god onsdag, jammen varmt meldt 32grader i dag og det er vanskelig å sove om natta
God morgen fra SK4713 som straks lander i Roma. Ukristelig tidlig oppe i dag, når alarmen ringte 02:20. På plass på flyplassen var det lang kl 04:58. Nå står 2,5 uker med sydenferie for tur. 9 netter i Italia og 8 netter på Mallorca. Ha en finfin dag!
God ettermiddag fra Narita express på vei inn til Tokyo. Har hatt en behagelig natt i The Residence etter å ha blitt "ufrivillig" oppgradert fra vanlig First pga overbooking. Det var en opplevelse man sent vil glemme!
God morgen fra sete 20H. Seiler snart forbi Beijing mot ICN. Det ble ingen upgrade i går gitt, så da fikk jeg omsider erfare at om du absolutt vil fly business er det lurt å faktisk kjøpe det Men har nå overlevd i stolen her også, om enn med litt stivere rygg og definitivt dårligere søvn Gleder meg til å sjekke ut JW Marriott Dongdaemun i dag! Ha en fortsatt varm sommer. (Skulle ha lastet opp et fint bilde av de fine fjellene utenfor Beijing, men upload på nettet går så tregt at det bildet får dere bare forestille dere på egenhånd)
Litt skuffet over at det ikke var orangutang.... På den annen side, mye som kommer on a stick i asia Scoot og Korean ser jeg Herregud Jeg brukte lang tid på å orientere meg og lette etter en rar ny sikkerhetskontroll på OSL.... Men håper ferien blir bra! IKKE SJALU! Godt å se at noen nyter det for en som ser på Norse billetter til høsten, Men Seoul blir varmt og fint og med mulighet for lokal guide? Ser på samme type seter selv, og smågruer meg.... Ha en fin varm sommerdag alle sammen, morgen bad unnagjort, nå skal bestillingsvegringen kveles før opphavet skal ha lunch og undertegnede skal gjøre en innsats for jobb og fedreland. Kanskje det blir rolig nå som Mette er dratt hjem til sommerhygge med sønnen
Klokke. Har bikket halv sju om morgenen på Bonaire og jeg har alt pakket bilen for avreise, så ikke akkurat slaraffenlivs ferie! Straks går ferden atter en gang over på østkysten for å hilse på alle skilpaddene der når de er på morning commute ut av Lac Bay og ned til revet som er gitt det passende navnet «Turtle City» Ha en super onsdag!
God ettermiddag fra en kokende hovedstad. Vi skal også ut og fly i dag (kveld) i samme retning som en del andre befinner seg. Vi er syv stykker på tur og vi sitter alle i økonomi dessverre. Riktig ser ikke flyet fullt ut så vi har foreløpig alle ledig midtsete uten at det helt gir oss businessfølelsen. Har lagt inn bud på oppgradering og selv om det ser ut til at halvparten av setene i business er ledige så tror jeg ikke akkurat det er store sjanser for at vi blir oppgradert med så mange på samme booking. God onsdag alle
Solkysten.. 24 grader i skyggen.. helt stille, godt og deilig på terrassen.. Godt det er helg T-51 til Canada
God ettermiddag fra Chicago. Sol, noen og tredve grader, og ny dag i en stor by. Det var digg å ikke måtte sjekke ut fra hotellet i dag, så jeg har hatt en lang morgen med kaffe på sengen, og frokost på sengen. Hjemreise i morgen. Nå blir det hytta resten av ferien. Ha en fin en!
Fasit: Jin Air, Air Seoul, Korean Air (gammel design), Jeju Air og Korean Air (nytt design ifm sammenslåingen med Asiana)