Vi reiser en melkerute NRT-ICN-CEB-IST-MUC-OSL på mandag i biz. Sikkert dumt spm men får så være.. Må vi på noe stadie sjekket inn bagasje på nytt for å dra med igjennom tolla av de landene? Eller skulle den gå helt fram til Norge uten problem?
Null problem hvis alt er på en booking, kan bli litt mer kluss om det er flere bookinger spesielt om det er flere allianser.
Hvis dere har lange stop/ over natten kan dere får beskjed om at dere må ta ut bagasjen, det praktiseres forskjellig både per flyselskap og flyplass. Likeledes er det ikke alltid innsjekk klarer å få lagt inn hele ruten. Men som @Wiolenze skriver, er det en booking/allianse skal det i teorien gå helt fint.
Da kan jeg informere om at det gikk IKKE hele veien haha (alt var *A. Det var Asiana-Asiana-Turkish-Turkish-Lufthansa). Fikk sjekket inn hele veien fra NRT-OSL, selv om de styrte litt. Når vi kom til CEB, som var den ene plassen det var tight ift. tid (1t35m), så var vi så klart 1 time forsinket.. Heldigvis hadde jeg sagt ifra om de kunne ha noen til å hjelpe oss hurtig fram til gate, så det sto klar en hyggelig Asiana kar når vi gikk av flyet. Da bar det via noe helse QR registrering (alle måtte, selv med transfer) som heldigvis en dame fra flyplassen fylte ut for oss, og selv hun brukte 10 min. Så var det ned å hente bagasje (det hadde ikke vi heller tenkt vi måtte i stresset om å rekke neste fly) som de hadde satt klar ved siden av båndet.. Hånd baggasje scan, Immigration, helse QR kø, ny innsjekk. Rakk det akkurat. #Svett. Deretter gikk bagasjen helt fram til OSL uten problem. Forøvrig gøy tur, artig å teste Asiana biz (bla 380), og TK biz.