Anbefaling hotell ved IST

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 09. juli 2022.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,022
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som vi (5 voksne og ett barn) må overnatte ved IST fra søndag til mandag.
    Noen med tips om hotell? SAS skal dekke det så må være innenfor rimelighetens grenser ang. kostnad.

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,022
    Bonuspoeng:
    293
    Og er det forresten den nye flyplassen (den lengst nord) som gjelder nå?

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,431
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, de er begynt å bygge nasjonalpark på den gamle. Eneste hotell som ikke krever en taxitur er Yotel inne på selve flyplassen. Så er der noen hotell i tettstedet 15 min sør for flyplassen og et Radisson Park Inn 15 min østover. For flere kjente hotellkjeder må man dessverre inn til selve Istanbul, 30-45 min taxi. Har ikke prøvd noen av hotellene nært flyplassen selv, har bare vurdert det for å kunne sove lengre om jeg skal ta et morgenfly derfra igjen.

tobeornot999 liker dette
  4. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,263
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for super nyttig info! Da ble plutselig overnight i IST mye mindre attraktivt.

Med mindre man skal bare sove noen få timer på Yotel før videre flight.

Det var endel flyplass hoteller der før. Gått konk i covid times?

5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,431
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du kanskje tenker på hotellene rundt den gamle flyplassen? De er der fortsatt, men det er 30 min fra den nye flyplassen.

Mot slutten av året skal metro linje M11 åpne med avgang både til nordsiden av sentrum og ned til den gamle flyplassen, da kan man i hvert fall slippe unna taxitur på motorvei.

tobeornot999 liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,263
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du har helt rett. Det var de jeg tenkte på.

Men merkelig at ikke noen hoteller åpner nær en så stor hub. LHR har til sammenligning en hel haug av både dårlige og bedre flyplass hoteller. Ser likevel poenget med at det blir bedre metro link etterhvert, og da bedrer tingene seg....

Del denne siden