Amsterdam, hvor spise og hva gjøre?

Tråd i 'Reisemål' startet av Frankk, 02. april 2018.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,437
    Bonuspoeng:
    183
    Du har god tid. Om du ikke har vært i byen før anbefaler jeg å bare ta toget til sentrum (Amsterdam C) gå rett ut, snu deg og se på stasjonsbygningen (samme arkitekt som Rijksmuem), for å så fortsette til kanalbåtene som det er mange av. Bestill en tur og hopp ombord, da får du mange highlights av byen mens du sitter i ro. Noen få båter har drikkeservering.
    Pass på syklistene, sykkelsti er til sykling, ikke gåing, det er nærmest tryggere å gå ut i bilveien.
    Museumsbesøk rekker du, men Rijksmuseum er ganske stor, så du vil ikke få full utbytte av turen.

Last edited: 02. aug 2025
  2. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,235
    Bonuspoeng:
    93
    Lander i AMS 08:30 og har fly videre (non-schengen) 14:20. Jeg innbiller meg at jeg rekker en kjapp tur inn til sentrum, men hva skal man ta seg til? Er det Rijksmuseum som er tingen?

Mellomlandingen finner sted i januar, så været er sikkert så som så. I en ideell verden kunne jeg tenkt meg en bedre lunsj, men de fleste stedene jeg fant i Michelinguiden åpner ikke før 12 og det blir litt tight.

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,348
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke praktisk problem med en tur til sentrum, men high range steder med mat er vanskelig såpass tidlig.

Både Rijksmuseum og Van Gogh museum er flotte steder, alt avhengig av hva man liker å se. Selv ville jeg dratt på Van Gogh igjen :p

Sykkelthor liker dette

Del denne siden