Er i USA nå. Kjøpte datapakke fra Airalo, 10 gb 30 dager for 26 usd. Installeres som eSim. Funker utmerket. Fordell da å ha telefon med dual sim støtte, de fleste nyere telefoner har det. Kan da stille inn hvilken sim som brukes på ulik type trafikk: vanlige samtaler og tekstmeldinger står fremdeles på mitt fysiske norske sim-kort, mens all datatrafikk er rutet på eSim-kortet fra Airalo.
Ditto her, men opplever at det til tider går ganske tregt, er det noe du har erfart? I LA hopper det periodevis mellom 4G, HSDPA og til tider ingen dekning i det hele tatt. Ingen nevneverdig forskjell om jeg kobler til AT&T eller T-Mobile. Ellers enig i at prisen er veldig bra og meget enkel prosess og oppsett med Airalo.
Nja når du sier det så hopper jeg litt mellom at&t og t-mobile når det hikker en gang iblant, men stort sett ordner det seg. Men ikke tregt for meg i betydning strømme opp eller ned, det tar unna mediafiler fint. Er da litt overalt i queens-brooklyn-manhattan.
Skal over dammen snart, og har et litt annet spørsmål: er det noen midlertidige operatører som støtter Apple watch? Eller virker en «norsk» Apple watch i det hele tatt på amerikanske nett? Er blitt helt avhengig av å bruke den i stedet for vanlig mobil
Når det gjelder datatrafikk i USA (Florida) så er jeg aldri sikker på om - mobilene jeg har brukt (nyere Samsung S-blabla) mangler støtte for relevante frekvenser - telia har dårlige roamingavtaler - mobildekningen er så dårlig for alle Enda bra man kan laste ned kart for offline-bruk.. for man blir litt bortskjemt med mobildekningen her hjemme.
Dette er nok riktig for ganske store deler av USA. Vi er bortskjemte med veldig god dekning i Norge, og selv om det er vanskeligere å bygge ut i Norge enn i feks Danmark, så er Norge et lite land, og vi har ikke alt for mange tilbydere av telefoni. Sjekk kartene over dekning, så ser man at det er "noen" hull innimellom.. Dette er feks T-Mobile LTE-Data coverage (fra mai 2021). (Hentet fra https://www.fcc.gov/BroadbandData/MobileMaps/mobile-map)
Nå har de en disclaimer om at det er et beregnet kart, men ifølge det så burde både AT&T og T-Mobile gi meg god LTE data på hele miami/miami beach, og så godt som hele østkysten av Florida opp til Orlando. T-Mobile sin imei-sjekk sier i det minste at telefonen min er kompatibel, så det er jo noe. https://www.t-mobile.com/resources/bring-your-own-phone#imeiextender Telia kundeservice sier de har avtale med nettopp AT&T og T-Mobile.
Dekning er en ting, en annen er opplevd hastighet. Og den går jo ned med flere brukere på samme sted. Det er ofte et større problem i USA enn i Norge.
Er også i USA for tiden med familien. Har datapakke fra airalo og deler data med resten av gjengen fra min iPhone. Fungerer veldig bra, stort sett bra dekning og hastighet etter å ha kjørt gjennom 12 stater på østkysten. Opplever noen ganger at Samsung-mobilen til en ikke alltid får stabilt nett til iPhone, men faller ut innimellom. En ulempe er at å kombinere deling av data med Waze gps spiser batteri og mobilen min blir ganske varm, men med god tilgang lading i bilen er det jo nok strøm.
Jeg har brukt E-sim fra Truphone for mobildata i Usa. Fungerte utnerket i New York, Vegas og San Francisco.