Jeg hadde jo tenkt til å droppe leiebil denne gangen, men endte med å bruke de pengene likevel. Uten leiebil hadde jeg ikke dratt til Palm Springs, og jeg hadde holdt meg mer i nærområdet. Bil gir mer frihet, men koster penger. Avstandene er større enn man tror, så det er lurt å sjekke ut hva man ønsker å se, og finne ut om leiebil er nødvendig (eller ikke). Fordelen på det hotellet du har valgt, er at det "bare" koster $18 per natt å parkere.
GPS er et must. Google Maps på telefonen fungerer fint. Selv om man vet hvor man skal vil GPSen hjelpe deg å finne en bedre rute med tanke på trafikk. (Som det ofte er mye av) GPS i leiebil er ofte skrudd av, sånn at du skal betale for å få med dette.
Det er noen "koder" å knekke, men det er overraskende enkelt å kjøre i LA. Mange kjører uten lys, så det kan noen ganger være vanskelig å se om en bil kjører eller er parkert. Folk bruker LANG tid på å komme i gang når det blir grønt lys, men det er som oftest veldig lenge grønt (og veldig lenge rødt..) Gult lys betyr kjør! (Hen som kommer bak deg regner ikke med at du stopper, for hen har også tenkt til å kjøre på det gule lyset..)
Motorveiene er kanskje det som er mest stressende. Det er MANGE filer å holde styr på, og folk kjører bare der de vil. (Det er ikke sånn at de som er lengst til venstre kjører fortest, og sakte til høyre)
Øvelse gjør mester! Og det er bare å spørre om tips. 
EDIT:
Det er bare lov å parkere i kjøreretningen. Altså på høyre side av veien. Men, det er også lov å ta U-sving, også over dobbel sperrelinje. (Skal ikke love at det siste der er helt 100% sant, men alle gjør det)
Last edited: 15. mars 2024