American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Tikket inn noen ekstra MR her i går også, men får ikke summen til å stemme.
    Har fått 191 310 MR, og hvis dette er Points Plus burde jeg kunne dele det på tre, for å få hvor mye spend det er for? Man får jo 1 poeng per kr løpende, og så skal det bli totalt 4 poeng per kr med Points Plus. Derfor de gjenstående 3 poengene per kr spend kommer to ganger i året.

191 310 MR / 3 = 63 770 kr.

Fikk denne beskjeden fra Amex Kundeservice om Points Plus:
    Men summerer jeg kjøp fra både januar-juni og januar-juli er det en god del mer enn 63 770 kr. Så det ser veldig ut som om det mangler poeng..

tobeornot999 liker dette
  2. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Chat i appen sier det er en kjent feil og at de jobber med å fikse det, men kunne ikke gi noen timeframe. Imponerende dårlige systemer de har..

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Ventet på halvannen million selv, og ja - de har kommet inn en gang etter jeg sjekket sist for et par dager siden. Summen ser riktig ut.

Da kan vi fastslå at poeng som skulle vært der før utløpet av juli, dukket opp ved utløpet av september istedet.

2 mnd forsinkelse var settingen forrige halvår også. Jeg kan fortsatt ikke forstå hvorfor de helt unødvendig behandler kundene som betaler mest på denne måten.

De trenger jo ikke vente på eksterne data, og burde kunne poste automatisk.

Hver måned ville vært naturlig, men i alle fall hvert halvår og ikke hvert halvår+2mnd mens de hele tiden lover at "det dukker opp om noen dager"

Preference liker dette
  4. Bushyflyer

Bushyflyer Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Har "finregnet" litt nå. om jeg tar total spend siden jeg fikk kortet i november. og point plus frem tom Juni25. så skulle jeg hatt 1.629.516 poeng men har fått 1.564.956. så det var faktisk ikke så galt. men mangler fortsatt 1 mill i sign on bonus da.... (tidenes laveste bonus? :p) Dette kortet syntes jeg har vært mye rot med. rart de skal ha så forskjellig system bare mellom Norge og Sverige.

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    For å balansere bildet litt:
    Vanlig bonus kommer ved hvert kjøp og alt er fint.

Men 4x multiplier (som koster 100kr ekstra pr mnd) godskrives etter utløpet av hvert halvår +3 mnd ventetid (de sier selv 1 mnd ventetid) . Komplett uforståelig.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,344
    Bonuspoeng:
    293
    Når poengene til slutt dukker opp, kommer de i flere porsjoner på 500k poeng pr transaksjon.

Deretter til slutt det resterende (under 500k) for å ende opp på et samlet riktig antall poeng. Alt posteres som "poengjustering".

Sitter det noen med et Excel ark og masserer data før de poster dette? Amex sier (selvsagt) nei, da jeg spurte.

Men det er jo en litt pussig fremgangsmåte.

Screenshot_20251004_133800_Chrome.jpg

Preference and jgroneng like this.
  7. Olf

Olf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Ser ut som om eg fekk mine poeng på fredag. Lovleg seint, og ikkje i tråd med dei tidlegare har lova. Det er jo sjølvsagt at dette er skuffande, då det skjer gong på gong utan at nokon har noko peiling på kva tid poenga eigentleg skulle ha kome inn.

Del denne siden