I asia er det stort sett helt greit å reise alene som blod ung jente. For meg, som en halvtykk dekadent mann midt i livet, er det noe annet. Dog går det ikke på personlig sikkerthet men sladder i hjemlandet ;-) Uansett, min erfaring med Kuala Lumpur tilsier at det skal være uproblematisk så lenge det holder deg unna shady bakgater.
Ja, ved ankomst må du ha TK-flight for å bruke fast lane på immigrasjon, men når du emigrerar kan du bruke pass- og sikkerhetskontrollen inn til loungen.
Jeg har flydd ut av BKK noen hundre ganger nå. Synes Eva-loungen var skuffende. 80-tallsinspirert interiør og middelmådig mat. Dessuten ligger den ofte i motsatt ende av der de fleste andre *A-flightene går. 15-20 min gange. Singapore Loungen vinner klart med to velsmakende asiatiske varmretter av god standard. Istanbul-loungen er også meget bra, med stort matutvalg og romslige lokaler. Tips: Dusj i "kjelleren"(1.etg) er det lite kø siden de fleste bruker den på inngangsnivået.
Jeg har kun benyttet EVA-loungen om ettermiddagen og kvelden, men da har en servert 2-3 ulike varianter av velsmakende pizza (langt bedre enn den SK har servert i gull-stua på OSL). De har også et stort og godt utvalg av iskrem (bedre enn det SQ-loungen har). Det, sammen med at loungen har vært stille og fredelig sammenlignet med TG-loungene har gjort den til en av mine favoritter på BKK. Når det gjelder interiøret, så forstår jeg godt at det ikke faller i smak hos alle. Setene har jeg aldri hatt noen problem med. Personlig synes jeg de er bedre enn TG sine slitte seter og om jeg ikke husker feil minner de mye om de EK har i sin lounge på BKK. Beliggenheten i F-piren er også god om en reiser med TK. Selv om jeg liker EVA-loungen vil jeg nok anbefale den nye SQ-loungen ved gate D7. Den åpnet i mai i år. Jeg har ikke selv rukket å besøke den, men den ser ut til å være en vesentlig forbedring i forhold til den gamle. Større, bedre mat ut-valg, betjent bar og toaletter inne i loungen men ingen dusj-fasiliteter. Mer info kan en finne her: http://loyaltylobby.com/2017/05/18/...lverkris-lounge-suvarnabhumi-airport-bangkok/ http://loyaltylobby.com/2017/05/11/...class-lounge-at-bangkok-suvarnabhumi-airport/ Både SQ og EVA-loungene er vesentlig bedre enn TG-loungene, men om en flyr fra en B eller C-gate kan det være et stykke å gå fra disse loungene og til gate.
Kommer an på bookingklasse, vanligvis 25%. Du kan sjekke det her: https://www.flysas.com/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216852
Noen som kjenner til fast track regler i BKK både imigrasjon og hjem igjen? flyr på TK business billett og er sølv hos sas.
Ved Ankomst: Du må få fast track voucher av crew på fly(eller ved døra når du forlater flyet) for å kunne bruke fast-track fra andre selskaper enn C/F-billett med TG. Er separat skille og markert i imigrasjonsområdet. Det eneste statuskortet som kan brukes er ROP Premium. Ved avreise: TG har egen fast track i venstre ende. De fleste andre businesspassasjerer får vanligvis en fast track voucher ved check-in som brukes på en egen fast track ca midt i terminalen. Altså, ikke gå opp rulletrappen sammen med de uvaskede massene, men se etter skilting til denne fast tracken Den gjelder både security og imigrasjon.
For noen kroner kan man stort sett betale for tilgang til sånt på BKK. Sist jeg landet i BKK stod det en person å ventet på oss når vi gikk av flyet. Personen fulgte oss igjennom eget sted for Immigration og rett til bagasjen, helt klart verdt pengene! Var null kø mens gangen før uten at vi hadde kjøpt tilgang ble vi stående nesten 1 time i kø!
Da er det ingen vei tilbake! 3.500 for Turkish bakibussen i begynnelsen av mars. Da er det bare å vente på private sale med Accor så jeg får booket VIE til en ok pris! Med mindre det dukker opp noe annet fristende i mellomtiden
I den prisklassen kan jeg anbefale Riva Surya. Perfekt beliggenhet i spaservennlig, hipt område med mye unge folk. Enkelt å komme seg til sentrum med elvebåten + BTS Skytrain og Uber tilbake. tripadvisor.com/Hotel_Review-Riva_Surya_Bangkok
Hvis det er en spesiell opplevelse, så ville jeg ha gått for Kinesisk Nyttår i Hong Kong. Jeg feiret selv Kinesisk nyttår der i fjor, og det var litt av en opplevelse for meg ... Kinesisk faller på 16-19 Februar, det er en stor firedagers markering der hele Hong Kong går i partymodus Siden disse dagene er helligdager, så bør du booke i forbindelse med en Torsdag kampanje med SAS som heter Now or Never i løpet av August/september ei gang for å få billetten ned i 3000 kroner, også bør du være tidlig med å reservere rom i Hong Kong siden det vil bli fullbooket der når du drar dit. Du vil tjene 10.000 EBB på det om du booker med Eurobonusnummer, og har du noen trumfkroner liggende, som du hiver inn på kontoen så er det Business Class på veien ned om mulig Hvis du gir blaffen i å trikse med poeng, og oppleve store happenings, så bør du heller prøve denne linken http://solfaktor.no/tour/charters?hotelimg=180&pg=0&words=Thailand&deps=Norge&rating=5
Pleier alltid å anbefale cocktails i verdensklasse hos Sugar Ray (You've Just Been Poisoned). Ekamai. Hvis Kolour arrangerer noe når du er der har de gjerne gode fester på kule lokasjoner. Verdt å sjekke ut. Mye expats og lokal overklasse, men likefullt en gjeng som vet å feste.
Mulig dette er å banne i kirka, men på denne turen er ikke poengene så veldig viktig Takk for tips! Bare å poste hvis dere har flere tips til gode spisesteder, hoteller til Max 1000 kroner natta (nærhet til BTS er et krav) og gode spa
Tusen kroner natta burde gi rom for veldig bra hoteller. Jeg har kun bodd på Radisson, men de var svært bra, etter min oppfatning.
For 1000kr natten får du veldig mye bra hoteller for pengene. Som forrige taler, bodde jeg også på Radisson. Rett ved et BTS stopp, store rom, restauranter og pent basseng. Betalte 1300kr for en 80kvm suite. Standard rom kostet LANGT under 1000kr pr natt.